624 visninger
|
Oprettet:
Parade ... {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg har en rigtig dejlig pony, som jeg rider dressur på.
Men vi har et lille problem ...
Når jeg skal lave en parade, så vil hun ikke stå stille. Hun slår lidt fra, står ikke helt lige på benene, så går hun lidt under lod, så bakker hun lidt mm. Altså - koncentrationen smutter i det sekund vi laver en parade
Jeg selv sidder helt stille, men hvad nytter det?
Har I nogle gode råd?
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Stachus ville heller ikke så stille i starten, men så red jeg ind i en parade og han stod måske stille i et milliskeund også red jeg frem og roste ham. Det gjorde jeg måske 100 gange, og efter hånden begyndte han at stå stille i 1 sek og 2 sek. også videre. og jeg rose ham hver gang han stod det mindste stille.
Også forlangte jeg ikke af ham at han skulle stå stille i 1 min. de første 3 2 måneder af min træning. En parade er som ofte mellem 5 og 8 sek i et program så længere står han ikke i paraderne når jeg træner med ham
Nu kan han stå i en parade rigtig længe, fordi han har fået ros for det mindste, og det har også taget ham lidt over 2 måneder at finde ud af at han skulle stå stille
Så tålmodighed er en god ting
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
- Så masser af små parader, bak og evt lær hende fra jorden at stå, mens du går længere og længere væk fra hende
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
feb 2011
Følger: 47 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 43 Svar: 226
Og når den har lært at stå så kan man øve det med at stå lige og det ;O) det er mit bud ;O)
apr 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 69
Hun ville på ingen måde stå stille, hun gik frem og tilbage, tog hovedet op og ellers lagde hun sig pænt, men gik frem og tilbage igen.
- Det er kun omkring et ½ år siden hun var sådan, og idag står hun rigtig pænt og stille. jeg gav mig bare god tid og havde tålmodighed. Tror bare det er tålmodighed det handler om
Parade ...