{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.888 visninger | Oprettet:

Islænder.. tølt.. HVORDAN !? {{forumTopicSubject}}

Jeg rider tit ture på min islænder-part, og det går super fint derud af .. I TRAV !

Ihvertfald de sidste gange da jeg har redet alene..
De gange jeg har redet med anden hest, bliver han ivrig og skal holdes en del igen.. Og så sider jeg jo der og sider tungt, og laver en masse halve parader.. Og SÅ tølter han! smiley

MEN når man rider ham ud alene, bliver han meget mere afslappet, næsten doven, og så går han næsten helt istå når man laver en halv parade.. -.-'

Jeg har planer om at ride ham ud, uden sadel.. Men hans trav er pisse svær at side i.. så tølt ville være rart ! smiley

- Hvordan skal man gøre for at få hesten i tølt fra skridt, og IKKE til at gå i trav når man driver frem ?

Jeg skal have undervisning snarest! af uddannet B - underviser.. Men det indtil da vil jeg gerne ride nogle tølt -ture !:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder.. tølt.. HVORDAN !?
  • #1   5. mar 2011 Gør den smidig træn i slange gang og valoter men ja du skal side godt tilbage og tungt og have benene tilbage og lave halveparader sådan har jeg lært at tølte men det kan være at du bliver nød til at drive det frem ellers lav øvelser

• #2   5. mar 2011 Når du skridter, så prøv og tag fat i tøjlen og gør den kort, men i stedet for at gøre det nede ved mangens "ende", så stram tøjlerne længere oppe af halsen, oppe nær ørerne, så du kan få hovedet op. På nogle islændere hjælper det, så den ved at nu skal vi tølte, ikke trave.

Men islændere er jo opdrættet forskelligt, så det er jo forskelligt hvordan de skal rides i tølt. Nogle slår automatisk over i tølt og andre skal have lidt hjælp.

• #3   5. mar 2011 Det med at løfte tøjler er en meget dårlig ide og giver en dårlig rideholdning. plus det skulle ikke være nødvendigt med rigtig træning at løfte hovedet op.

Man skridter langsomt ned til halv parade med korte tøjler men uden at løfte dem. når du laver dne halve parade skal du også sætte dig godt ned i sadlen.

Hvis den går i trav stopper du den og prøver igen så den forstår der skal ikek traves

• #4   5. mar 2011 Du må afkorte hesten inden du driver den frem i tölt. -Altså en masse små halve parader til, at du kan mærke den er forkortet. Pisk er en god idé. Du skal så bruger piske bagpå, så hesten træder ind under sig, og sørge for hesten ikke går for lavt med hovedet. Prøv det, ellers må du gerne skrive til mig.

• #5   5. mar 2011 Mange tak alle sammen !
    Har selv lært at det er "den gamle metode" det med at smække hestens hoved op..

Karina Møller C

Tak, jeg skriver hvis der opstår problemer smiley

• #6   5. mar 2011 Mette B. C

Jeg har desværre ikke rigtig mulighed for at lave øvelser såsom slangegange mm.

Men når vi rider steder hvor det bare går ligeud, sørge jeg for at stille ham lidt til begge sider, og lave nogle versader smiley

• #7   5. mar 2011 En vej kan sagtens laves slange gang på smiley Jeg har selv fået undervisning på en grus vej så man kan hvad man vil smiley

Kommentér på:
Islænder.. tølt.. HVORDAN !?

Annonce