596 visninger
|
Oprettet:
Træning af Åring {{forumTopicSubject}}
Jeg for mit føl hjem her i morgen og vil gerne træne så meget så mulig med hende men samtidig på den helt rigtige måde..
Tænkte på hvad i træner med jeres føl og hvor tit.. Vil jo nødig overbelaste det bette pus men samtidig ikke have at hun går og keder sig..
Regner selv med at gå ture med hende jævnligt og lave øvelser som stræk nakken, Løft hove, bak,skub og hvad nu ellers.. Men kan jeg skridte med hende i longen i 5 min engang imellem.? og hvor tit
Og har i nogen gode tillidsøvelser..
Mvh Den kommende far
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
2 måneder efter ville jeg ingen skrupler have haft ved at skulle på dyrskue. Med den lille lømmel. Det var lige det, vi manglede - ens signaler, der giver et ens resultat, hver gang.
Så ja, hun har lært bak, frem (for signal, ikke bare gå når ejeren går), stop, sænk hovedet, flyt skulder, flyt bagpart, højre/ventre (løft hånden, når det er til højre, trav for hånd, RYK (på stald-gang).
Og så har hun lært at blive løs-longeret, noget min berider lærte mig. Absolut ikke pga. motionen, men hun er meget lydhør, når jeg har hende løs på banen. Hun vender efter mit kropssprog, og kan sætte i galop etc. på kommando, dog ikke vende volten på kommando, som sin mor, endnu.
Så har hun gået på pressenning, vi går ture, har fået bandager og gamacher på (træning, fordi vi skal til at flytte stald). Haft mors underlag og tæppe på.
I dag 1½ år er hun meget mere stærk end sin mor - ønsk mig lige held og lykke, når jeg skal til at ride hende. Så der er stadig intet, der må være tilfældigt. Hvis hun ville, kunne hun løbe fra mig 10 gange, når vi går en tur. Jeg "lever på", at hun har et godmodigt temperament - er altid til at forhandle med, når jeg taler et sprog, hestene forstår (glad for, der forskes i det). *S*
Træning af Åring