Min dejlige hest (anderledes træning) Min dejlige hest (anderledes træning)
Først lige lidt forhistorie:
Min hest er tidligere galophest, så han er fuldblod og derfor ret varm. Han tænder hurtigt op, men har efterhånden lært at tackle de fleste rideheste-situationer.
For nylig begyndte jeg også at træne ham lidt fra jorden, specielt fordi jeg er lidt træt af han ikke kan stå stille med sadel (med eller uden rytter) på. For at aflede ham forsøgte jeg at lægge forskellige forhindringer ud på jorden, så han koncentrerer sig mere om dem end om sadlen.
Og grunden til at jeg skriver dette indlæg er, at han simpelthen klarer det så flot!
Han kan gå slalom og over pressening. Han accepterer nu fint at få presseningen op på ryggen og endda op over halsen og hovedet.
Den helt oplevelse var, da min far bygge en lille gangbro til os og min dejlige hest gik op på den og stod pænt stille i tredje forsøg.!
Jeg blev bare så glad. Min mor kommenterede, at "han stoler da vist på dig" og jeg er helt enig og overlykkelig for min fantastiske pruh.
Godt klaret af en tidligere top-væddeløber.
Undskylde, det blev lidt langt, men jeg er bare så glad.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.973
Det er virkelig flot. Jeg bruger lidt samme metode, og som jeg får at vide, "Jeg må gøre noget rigtigt. :)"
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
okt 2007
Følger: 214 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.654
Den IC vallak jeg rider, har jeg også selv gjort til hvad han er og kan. Det er følelsen i sig selv.
Min dejlige hest (anderledes træning)