{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Trænings pogram....!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..
Her fra d. 1 feb. flytter jeg min hest til et sted hvor der er ridehus, så jeg kan ride hver dag lige meget vind og vejr, weee smiley Jeg vil gerne havde bygget nogle muskler på hende igen og få kondien tilbage...
Nu vil jeg så høre om der er nogle der har nogle gode ide´er til hvordan mit trrænings pogram kan se ud...?? smiley
Med i pogrammet skal der være..
*Dressur undervisning, lørdag.
*Springundervisning, tirsdag.
*Part mandag og torsdag.
Glæder mig til at høre fra jer...
Mvh Cecilie og Romy smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænings pogram....!!!
  • #1   24. jan 2011 Mandag: Part
    Tirsdag: Springundervisning
    Onsdag: Dressur
    Torsdag: Part
    Fredag: Dressur
    Lørdag: Dressurundervisning
    Søndag: Tur/ hygge

Sådan tror jeg selv jeg ville gøre det smiley

• #2   24. jan 2011 Fedt tak, skriver det ned og kigger på det...

• #3   24. jan 2011 Skal hesten ikke lige i form inden du skal ride undervisning og springe på den??

Jeg brugte selv det her da jeg satte min i form igen efter en lang pause.

1. - 3. uge:
    Skridt lige ud på hårdt, plant underlag - startende med 20-30 minutter dagligt for til slut at ende med 90-120 minutters skridt dagligt sidst i perioden. Dette kan deles i 2 skridtperioder pr . dag. Skridtperioden kan med fordel øges til 5-6 uger, specielt efter alvorlige sene/ligamentskader.

4.-5. uge:
    Træningen fortsætter på hårdt plant underlag, og nu lægges der efter opvarmning i skridt travintervaller á 2 minutter ind i træningen. Der startes med 5 intervaller med skridtperioder mellem travintervallerne. Herefter lægges 1 interval på hver eller hver anden dag, indtil man når 15 stk. (ca. 30 minutters trav sammenlagt).

6.-7. uge:
    Nu er hesten klar til at blive arbejdet med i mere samlet travarbejde på store volter på bane eller i ridehus. Start med 15 minutters travarbejde og øg gradvis til 30-40 minutter dagligt over 1-2 uger. Herefter kan galoparbejde påbegyndes.

8. uge:
    Normalt arbejde påbegyndes og indrettes efter hestens brugstype (spring, dressur eller væddeløb). Start med de lette øvelser og øg kravene gradvist. Forlang aldrig mere af hesten, end dens træningsniveau kan bære!

Du kan også læse om det her (link fjernet)

• #4   24. jan 2011 Jeg vil give den mindst én fridag om ugen! smiley

• #5   24. jan 2011 Kristina M: Romy er ikke helt ude af form, da vi havde adgang til ridehus det andet sted, men skulle ride 15 min for at komme der hen, så derfor blev det ikke hver dag vi gjorde det..... så undervisningen er også helt fra bunden af....! smiley

Michelle: Jeg havde også tænkt på at give den en friddag i ny og næ her i starten... smiley

TAK til jer begge.. smiley

• #6   24. jan 2011
    Ud i naturen! Der kan man både lave dressur, træne spring. Imens hesten får andre muskler pga. underlaget et anderledes og der er bakker.

Der findes intet mere kedeligt end at blive i en hal hele tiden, især for hestne :o)

• #7   24. jan 2011 Du kan også have en dag hvor du ikke rider, men bare hygger:)

• #8   26. jan 2011 Tak alle sammen, det godt det her... smiley

Kommentér på:
Trænings pogram....!!!

Annonce