534 visninger
|
Oprettet:
Trænings pogram....!!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Her fra d. 1 feb. flytter jeg min hest til et sted hvor der er ridehus, så jeg kan ride hver dag lige meget vind og vejr, weee
Jeg vil gerne havde bygget nogle muskler på hende igen og få kondien tilbage...
Nu vil jeg så høre om der er nogle der har nogle gode ide´er til hvordan mit trrænings pogram kan se ud...??
Med i pogrammet skal der være..
*Dressur undervisning, lørdag.
*Springundervisning, tirsdag.
*Part mandag og torsdag.
Glæder mig til at høre fra jer...
Mvh Cecilie og Romy
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.318
Tirsdag: Springundervisning
Onsdag: Dressur
Torsdag: Part
Fredag: Dressur
Lørdag: Dressurundervisning
Søndag: Tur/ hygge
Sådan tror jeg selv jeg ville gøre det
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 11 Emner: 33 Svar: 56
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Jeg brugte selv det her da jeg satte min i form igen efter en lang pause.
1. - 3. uge:
Skridt lige ud på hårdt, plant underlag - startende med 20-30 minutter dagligt for til slut at ende med 90-120 minutters skridt dagligt sidst i perioden. Dette kan deles i 2 skridtperioder pr . dag. Skridtperioden kan med fordel øges til 5-6 uger, specielt efter alvorlige sene/ligamentskader.
4.-5. uge:
Træningen fortsætter på hårdt plant underlag, og nu lægges der efter opvarmning i skridt travintervaller á 2 minutter ind i træningen. Der startes med 5 intervaller med skridtperioder mellem travintervallerne. Herefter lægges 1 interval på hver eller hver anden dag, indtil man når 15 stk. (ca. 30 minutters trav sammenlagt).
6.-7. uge:
Nu er hesten klar til at blive arbejdet med i mere samlet travarbejde på store volter på bane eller i ridehus. Start med 15 minutters travarbejde og øg gradvis til 30-40 minutter dagligt over 1-2 uger. Herefter kan galoparbejde påbegyndes.
8. uge:
Normalt arbejde påbegyndes og indrettes efter hestens brugstype (spring, dressur eller væddeløb). Start med de lette øvelser og øg kravene gradvist. Forlang aldrig mere af hesten, end dens træningsniveau kan bære!
Du kan også læse om det her (link fjernet)
aug 2007
Følger: 105 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 404
dec 2010
Michelle: Jeg havde også tænkt på at give den en friddag i ny og næ her i starten...
TAK til jer begge..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ud i naturen! Der kan man både lave dressur, træne spring. Imens hesten får andre muskler pga. underlaget et anderledes og der er bakker.
Der findes intet mere kedeligt end at blive i en hal hele tiden, især for hestne :o)
sep 2010
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 121
dec 2010
Trænings pogram....!!!