{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

løsspring af 3 års- hvor meget...? {{forumTopicSubject}}

Ja kunne godt tænker mig jeres holdning når det kommer til løsspring af 3 års:
Hvor langtid pr. gang ca?
Hvor højt?
Hvor ofte ?

Tilsidst jeres holdning til springning på 3 års,
Synes i det er ok?
og igen hvor langtid pr. gang ca?
Hvor højt?
Hvor ofte ?

Tak for jeres svar og holdning

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løsspring af 3 års- hvor meget...?
  • #1   21. jan 2011 løsspring:
    Hvor langtid pr. gang ca?
    ½time
    Hvor højt?
    40-50cm
    Hvor ofte ?
    en gang om måneden MAX

springning
    Synes i det er ok?
    Ikkr igtigtm et par små kryds max 40cm er fint en gang i mellem, og en gren er ok men ikke mere
    og igen hvor langtid pr. gang ca?
    hvis dte er disidret i ridehus skal dte ikke være andet end bomme
    Hvor højt?
    40cm
    Hvor ofte ?
    En gang om måneden Max..

Men bliver 6 i år, og vi er først begyndt at springe nu

• #2   21. jan 2011 Tak, jeg har også altid ville vente og begrænset det meget, men været fint til afveksling med bomme og små spring som afveksling.
    Har dog lige set nogle film på epona tv hvor hun løssprang 20 år ret højt og endnu højere på 3 års, så ville da lige hører hvad holdningen er rundt omkring. smiley
    intet er jo abselut forkert eller rigtig.

• #3   21. jan 2011 Vil gøre det hver 3 måned, en halv time af gangen og maks 60cm smiley
    -Men start selvfølgelig ud med et par bomme første gang hvor hesten lære at gå over dem. smiley

• #4   21. jan 2011 det vel ok når alle dv folkene gør det, men personligt synes jeg ikke det ok at løsspringe en tre års:)

• #5   21. jan 2011 Nogle er altså lidt overpylret.. en 3 års kan uden problemer løsspringes ca 1 gang om ugen.. en 2,5 års ca hver 14 dag.. lige som med alt andet starter man langsomt op, så man ved hesten har balance, teknik og muskler til det..
    Hvor højt en 3 års kan/bør løsspringes mener jeg kommer an på hesten, dens fysik og dens talent (har den super talent er det mindre hårdt for den)..
    At springe med rytter der mener jeg hesten skal være styrbar og i rimelig balance.. nogle er forholdvis hurtigt klar, andre ikke før de har været redet i 1 år eller mere.. og en 3 års bør selvfølgelig kun springe lidt, sjældent og lavt med rytter, hvis den er klar..

Kommentér på:
løsspring af 3 års- hvor meget...?

Annonce