{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

Anky van Grunsven - LDR {{forumTopicSubject}}

Hej,
Nogle af jer har helt sikkert set disse videoer omkring Ankys ridning, men jer der ikke har synes jeg skal se dem smiley

OBS OBS OBS
HVIS I HAR TÆNKT JER AT KOMMENTERE, SÅ HÅBER JEG VIRKELIG AT I HAR SET DEM TIL ENDE OG HØRT HVAD HUN SIGER :b

Links:
1: http://www.youtube.com/watch?v=N5vkFc9piX0
2: http://www.youtube.com/watch?v=rtASmj2vmGs&feature=related
3: http://www.youtube.com/watch?v=mzBJKwnFAjQ&feature=related

Er der nogen der har prøvet et kursus med Pia Munk om LDR?

Jeg skal selv til Maj deltage i et kursus med Pia Munk om LDR smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anky van Grunsven - LDR
  • #1   17. jan 2011 Hvis man vil ride med en metode som dokumenteret skader ens hest, synes jeg man skal tage med dig på Pia Muncks kursus.

Forresten en rigtig klog dame der altid har objektive og saglige argumenter....

• #2   17. jan 2011 Tja, jeg har ikke sagt hvad jeg synes om det, men jeg har endnu ikke hørt om en træningsmetode der ikke skader de kære heste smiley

Og hvorfor ikke være imødekommende for andre metoder, man behøver jo ikke ride efter det, hvis man ikke har lyst, men der er måske nogle enkelte ting man kan bruge smiley

• #3   17. jan 2011 Jeg har været til et kursus med Pia Munk og min mening om det, er sådan lidt blandet.

Synes både hun sagde nogle fornuftige ting, men nogle af de ting hun sagde, var ret så latterligt. Og sammentidig synes jeg hun kørte alt for meget i, at det kun var hende der havde ret og alt hvad andre sagde var forkert.

• #4   17. jan 2011 Kan ikke helt se ideen med at ville ride med en metode der skader hesten??

• #5   17. jan 2011 Korrekt redet dressur skader ikke hesten??

Tværtimod, gør dem stærkere og smidigere og i bedre balance, ligesom hvis et menneske begynder at træne sin krop

• #6   17. jan 2011 men hvornår er den korrekt? smiley
    Det har vi alle jo hver vores mening om?

• #7   17. jan 2011 Jeg synes det er vildt, at der stadig <b>er</b> nogen derude, der kan tage Pia Munck seriøst. Ville ikke bruge en krone på det kvindemenneske, selvom jeg er af samme mening, at man bør lytte til alle, der har noget at sige, og bare bruge dét, man selv synes om. Men lige med Pia Munck, der stiger jeg sgu af.

Og at man ikke har hørt om en træningsmetode, der ikke skader hesten lovliggører så åbenbart, at man bruger dem, som er <b>bevist</b> skadelige, eller hvad?

• #8   17. jan 2011 Lyder ikke som om Pia Munk er helt så fantastisk som nogen påstår??

Nej selvfølgelig lovliggører det ikke at man rider efter nogle metoder som er skadelige for dem, men jeg mener bare at man skal huske på at alle ridemetoder skader hesten på den ene eller anden måde, men man skal selvfølgelig vælge den vej som skader hesten mindst muligt.

• #9   17. jan 2011 Tja, du er sgu garanteret slid på din hest, hvis du følger dét, fru Pia beskriver på hendes dejlige, farvestrålende hjemmeside.

Men igen, man kan jo altid blive klogere ved at lytte på mennesker, der har noget at sige - men ville nok gå en bue udenom Pia og istedet tage Anky selv.

• #10   17. jan 2011
    Søg på HN's forum træning der er nogle der har været til kursus med Pia Munck fordi de var nysgerrige og skeptiske...
    De syntes det var virkelig latterligt og der intet hold var i hvad hun sagde.

Har hun heller ikke - hun har ingen anatomisk hold i hvad hun siger. Ingen facts der kan bekræfte det. Kun tegninger hun selv har lavet og forklaringer hun selv har stykket sammen.

Anky rider LDR og Roll kur - hun nævner bare ikke roll kur mere da det er blevet ulovligt. Så er der jo ingen der vil reklamere med at ride det.
    Efter Pia Muncks mening så er roll kur billeder og videoer ( som vare 10min fx ) bare uheldige momenter hvor rytteren tager en anholdning eller andet der bortforklare det er med vilje.
    Efter Pia muncks mening er der også et stadie af LDR der samme position som roll kur.

• #11   17. jan 2011
    Så fandt jeg lidt tråde til dig - læs glædeligt løs, der er massere af det!
    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/371794/371705/

• #12   17. jan 2011 Hun lyder vidst ikke som en dame jeg gider bruge 300 kr på :(((

• #13   17. jan 2011
    And more:
    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/369817/369772/

Forstår ikke at man tror på hende og de hjemmebryggede teorier hun har. At nægte at agumentere for ens holdning mm. er en underlig ting.

• #14   17. jan 2011 Efter at have læst dit første indlæg er der sendt en afmelding, men jeg læser alle indlæggene igennem, synes det er interessant, hvordan der så er nogen der har fidus til hende og synes hun er fantastisk. Hun må være en dygtig fortæller!!!

• #15   17. jan 2011
    Hun er vældig god til at snakke uden om og vældig god til at promovere hendes retning og mening - bare ikke særlig god til at agumentere og forklare det med facts for dem der er skeptiske. Der hopper hun pænt over eller snakker uden om smiley

Sådan kan man også gøre.. Men jeg ville nu personligt aldrig stole på en underviser der ikke kunne bygge sin undervisning på facts, især når vedkomnes teorier strider imod alt andet.

Når jeg læser de ting dem der har været til kursus har set tvivler jeg endnu mere på damen.

• #16   17. jan 2011 Du har ret i at det er utroligt at de er nogen, der gider lytte til hende. Det er et mysterie for mig...

• #17   18. jan 2011 Nu har jeg ikke lyd på min computer, men jeg behøver ikke hører deres forklaring igen og igen.. har hørt både Anky, Andreas og Pia M forsvare "deres" metode, og det meste de siger giver bare ikke mening, har ingen grundlag i hgestens fysik eller indlæring og hænger oftest slet ikke sammen med det de viser..
    Som flere er inde på er Pia M dog langt den værste, især fordi hun er så ekstrem.. kun hun har sandheden, vi andre er bare dumme og aner intet (selv om det jo også var det Andreas sagde i Herning, at kunne man ikke se det geniale i hans metoder ja så var det bare fordi man intet anede om heste og ridning).. sådan noget pi**er mig pænt sagt af.. det er ekstrem dårlig stil at udelukke alt andet og nedgøre alle der ikke er enige..
    Langt de fleste har et eller andet godt, også folk jeg ellers slet ikke er enige med.. men jeg gad fx ikke betale for at Pia M kursus eller Andreas kursus, selv om jeg evt fik en enkelt eller 2 ting jeg kunne bruge, for det kunne jeg sikkert få fra en der havde meget mere jeg kunne bruge..
    Forstår dog ikke at man bevidst vælger at træne bag lod hvis man ved bare lidt om biomekanik og indlæring..

Fimse + Prut: Hvis hesten rides så den bruges sig korrekt, nej så skader det ikke hesten.. at det jo så nærmest er umuligt at gøre konstant er en anden sag.. Men man kan sagtens ride uden at det desideret skader.. altså sådan nærmest neutralt og jo bedre man bliver jo flere momenter får man så hvor det ligefrem styrker hesten..
    Jeg synes så ikke engang Pia M er god til at snakke for sig.. men er man ikke ret meget inde i hestens indlæring og biomekanik, så kan hun sandsynligvis forblænde en.. og nogle falder jo straks for lovning om at det er sådan man vinder og for mennesker der selv tror de ved alt som Pia tydeligvis gør..

• #18   18. jan 2011 Hvis man vil se "korrekt" ridning så søg på Phillip Karl

Mht. Pia M er det klart, at man forsvarer det man selv praktiserer med næb og kløer og dårlige argumenter.
    En kompetent person undskylder og forsvarer sig ikke over det man gør, men argumenterer om, hvorfor man gør som man gør.

• #19   26. jan 2011 Har både været til det introkursus Pia Munck holder og fået en undervisningstime, for at prøve det af og det er det værste jeg nogensinde har prøvet og spildt mine penge på! Så ja gå en stor bue uden om hende.

• #20   26. jan 2011 Hele kurset er aflyst og det sørgede hun lige selv for da hun skød sig selv i foden smiley

Kommentér på:
Anky van Grunsven - LDR

Annonce