{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg ?? Tilridning {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Håber I vil komme med nogle råd til mig..

Jeg har en unghest, som jeg fik begyndt tilredet for 1,5 år siden, som jeg nu gerne vil havde gjordt færdig..

For at gører en meget lang historie kort, så fik jeg hende tilredet hjemme, men da vinteren kom fik vi hende aldrig gjordt færdig..
Samt jeg desværrer gik hen og blev meget alvorlig syg, kunne jeg ikke klare ret meget..

Men nu vil jeg gerne havde hun skal tilrides færdig..

Jeg er lidt nervøs ang. ungheste, forstået sådan hvis det er en gamel hest jeg rider, gør det ikke spor den laver ballade, men hvis en unghest gør det går jeg i panik.. øvøv, et stort porblem..

Nå men hvordan gør jeg bedst ???
Skal jeg se mig om efter en som kan hjælpe mig hjemme i hendes vandte omgivelser eller skal jeg overgive mig også sende hende ud ???

Kender I evt. en god rytter som tilrider heste I varmt kan anbefale.
Gerne på fyn, eller måske sydjylland..

Hva ville I gøre/Hva har I gjordt???

MVH Bitten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg ?? Tilridning
  • #1   11. jan 2011 Jamen alt efter hvad hest det er, hvis jeg havde en unghest som skulle tilride som stak af med mig og bukkede ville jeg sende den til berider og få den tilredet da jeg har en gammel skade som nødig skulle komme for meget igen. Men er den cool og rolig ville jeg få en ud og hjælpe smiley

  • #2   11. jan 2011 Hejsa

    Hun er faktisk meget nem at arbejde med, vores eneste og meget store problem, var opstigningen, det kunne hun sku ikke lide, men lige så snart rytteren sad der, tja så var hun bare så fin og gjorde alt vi bad hende om..

    Vil selvfølgelig arbejde en del med hende, nu her ang. opstigningen, lære hende at stå ved den bænk osv. så det ikke skulle blive et problem..

    MVH Bitten


  • #3   11. jan 2011 Jeg har en unghest selv, som var i ridning i en måned - han er altså heller ikke gjort færdig.

    Jeg har valgt den model, at jeg har fundet en underviser, hvis principper jeg er enige i, og så er det faktisk mig der uddanner hesten, under kyndig vejledning. På den måde lærer jeg også en masse selv under tilridningsprocessen. Det vil selvfølgelig tage længere tid at få hesten færdiguddannet på denne måde, end hvis jeg bare sendte ham i ridning et eller andet sted. Men hvis jeg gjorde det, ville jeg jo ikke selv få noget ud af det. Derfor har jeg valgt at få en erfaren underviser ud, der ved noget om ungheste, og ved hvad hun laver smiley



  • #4   11. jan 2011 Bitten, jeg har/havde også problemer ved opsidning, han kunne bare stikke af i den vildeste buktur! Men når der først var ro på, og man sad der - så er der intet! Nem og from som et lam! Det er vi heldigvis ved at have styr på. Jeg stiger op fra en skammel, og får én til at holde ham og nusse om ham imens. Så går det som regel godt smiley



  • #5   11. jan 2011 jeg tror det er meget forskelligt hvad folk syntes bedst om.
    jeg har selv sendt min pinto ud da hun blev tilredet og det var jeg glad for, det blev gjort stille og roligt om for middagen når der ikke var andre i ridehuset, og jeg var mere en velkommen til at kigge med når de arbejde med hende.. når armani er klar til forår sommer skal han også ud, du skriver du ikke er helt tryg ved ungheste, så hvis du skal ha en ud og hjælpe skal det jo gerne være en som har en del erfaring og ved hvad de laver, ellers vil jeg bare sige at man sagtens kan finde gode steder hvor de tilrider og hvor du selv kan ta lidt del i det og evt. få lidt opstarts hjælp så i bliver trygge sammen inden i kommer hjem igen =) håber i finder den rigtige løsning for jer =)


  • #6   11. jan 2011 Hejsa

    tak for alle jeres svar..
    Det sjove ved det hele er at når jeg arbejder med hende fra jorden, kan hun gører lige hva hun vil og det rører mig ikke spor..

    Men bare tanken om hun kunne finde på at lave et lille hop med mig på ryggen uha uha grin, ved sku godt det er at tage sogen på forskud, men ved ikke lige helt hvordan jeg får det bearbejdet..

    Skørt er det sku..


  • #7   11. jan 2011 Jeg får nogle til og hjælpe mig, vil være med under det hele og se hvordan min pony tager det.. vil selv ride ham op men så vil jeg have nogle der har godt styr på det på sidelinien og hjælpe mig. Kunne aldrig drømme om og sende min hest væk for og blive redet til for så kan man ikke på samme måde være sikker på hvordan det bliver gjort og du kan ikke følge med smiley

    Så det vil jeg helt sikkert gøre smiley


  • #8   12. jan 2011 Jeg kan godt se hvad nogle af jer mener med at det ville være bedst at få en rytter hjem og tilride den.. Men der er altså også mange gode steder hvor hesten bliver passet godt og bliver tilredet på en god måde :-).

Kommentér på:
Hvad gør jeg ?? Tilridning

Annonce