{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Longering af 3års. Frem og ned????? {{forumTopicSubject}}

Hey smiley

Jeg er igang med min tre års frederiksborger. Hun er fuldt ud sadel og trensevant og jeg longerer hende flere gange i ugen.

Jeg vil så gerne have hende i korrekt holdning, altså frem og ned. Elastik chambon er ikke en mulighed, men jeg har ingen erfaring med en fast chambon, ved ikke om jeg skal få fat i sådan en? Pessoa longesystem kan jeg heller ikke bruge til noget.

Hun Bruger ryggen "okay", kommer fint ind under sig selv. Jeg vil bare gerne have holdningen i hende inden der skal rides seriøst på hende.

Kom gerne med ideer omkring nogle metoder jeg ikke har tænkt på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering af 3års. Frem og ned?????
  • #1   10. nov 2010 Det var efter jeg læste denne artikel at jeg kom til at tænke på den faste chambon...

(link fjernet)

• #2   10. nov 2010 Se den her. Han er rigtig go syntes jeg
    (link fjernet)

• #3   10. nov 2010 Pessoaen er langt det bedste efter min mening...

Men ellers bare alm. indspændinger der løsner når hesten søger ned.. Hvis hesten arbejder rigtig bagfra, vil ryggen også komme op..

• #5   10. nov 2010 Synes ikke du skal bruge chambon. Du tvinger din hest til at gå med hovedet ned, og dermed bruger den jo ofte nogle forkerte muskler. Det ville være ærgerligt i sådan en ung alder

• Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #6   10. nov 2010 Jeg roste meget ved den første tegn på hun tog hovedet ned. Hun fandt hurtigt ud af at søge ned betød ros.

• #7   10. nov 2010 Kan ikke se hvorfor div hjælpetøjler skulle være nødvendige, de får næsten altid hesten til at søge bag det lodrette plan.
    Husk også, at halsen er hestens balancestang - derfor nytter det ikke noget at spænde den fast, slet ikke med indspændingstøjler, der ikke kan give sig.
    Hvis du vil have en hest, der søger frem og ud med halsen, er det lige så nemt at lære hesten det ved hjælp af stemmen eller f.ek.s en kapsun, som jeg personlig syntes er mest effektiv.

• #8   10. nov 2010 Sanne: Tænkte på dit udsagn: "Hvis hesten arbejder rigtig bagfra, vil ryggen også komme op" - Hmm.. Det er da netop lige præcist omvendt - hvis hesten arbejder korrekt over ryggen, har den mulighed for at arbejde rigtig bagfra. For at hesten overhovedet kan flexe i bagbene er det en nødvendighed at ryggen først er med..

• #9   10. nov 2010 Der er i øvrigt nogle enormt gode videoer med dressurtræner Kirsten Hansen på Epona.tv, hvor hun forklarer rigtig godt frem og ned i alle tre gangarter + hvordan hun også lærer hesten at "søge til bidet" og samle sig mere. Det kan være et kig værd smiley

• #10   12. nov 2010 Ina: Som du selv er inde på så er pessoa, elastik osv ikke en løsning, slet ikke hvis du ønsker frem og ned, da de trækker ned og ind.. jeg ville nok se om hoved ikke faldt ned når den blev lidt træt (gør det ofte).. min egen måtte jeg dog indrømme ikke fungerede så godt med longering, men langt bedre under rytter..
    Ellers så kan den faste chambon bruges kort så de fatter ideen, da den netop tillader at mulen kommer frem uden pres i munden..
    Nogle indlære også at sænke hoved og bruger så det under longering, til at få hesten til at forstå ideen..

• #11   14. nov 2010 Tid og korrekt timet ros er vejen frem.. Ikke alle de tvangsmidler... Pas på med at longere for meget, især en unghest.. Det er ikke sundt at løbe rundt og rundt på volter...

Kommentér på:
Longering af 3års. Frem og ned?????

Annonce