Nervøs rytter... {{forumTopicSubject}}
Haii...
Jeg skriver fordi at jeg er blevet nervøs for at ride den hest, som jeg rider...
Hesten er 16 år og virkelig en idiotsikker hest, men både mig og hesten fik en forskrækkelse på en lille skridt tur i skoven, over et eller andet bag nogle træer... Hesten trådte egentlig bare til siden og stod stille, meen jeg er blevet nervøs nu og bare han retter ørerne frem så er jeg stiv....
Jeg har før redet heste med problemer & nervøse sind, og er både blevet smidt af og trådt på uden, at jeg blev bange eller nervøs...
Ved ikke om det er, fordi jeg pt. døjer med ryggen...
Håber der er nogen, der kan hjælpe, for det er da latterligt, at jeg skal være nervøs over så lidt & meget synd for hesten...
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 127
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 9
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 55 Svar: 535
Held og lykke med det
Mvh Karina
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
Sørg for at få redet hver dag, jo flere dage uden ridning bliver problemet større.
Tog på kursus og lærte at trække vejret og hvordan man kommer videre
Nødhjælpsdråber er perfekt i starten.
små ture helst samme rute
Evt starte med at trække ud og ride hjem
Skridte og vente til mere til du er helt tryg
Jeg annoncerede efter en part som red 2 dage om ugen, og jeg red de andre. Hun kunne bekræfte at hesten var god og stabil, og den blev rørt noget mere.
Disse ting hjalp mig og i dag er angsten væk, går der flere dage kan den godt komme snigende.Så starter jeg på banen eller rider de små ture til at starte med.
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 13
Nervøs rytter...