{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur øvelser ?
  • #1   25. apr 2006 Lene R : Okaii, taak..

• #2   25. apr 2006 Jeg vil mene det er versade..
    for der skal de sætte sig på bagparten og det
    kan godt stramme.

• #4   25. apr 2006 Parade..!

• #5   25. apr 2006 Jette: Parad ka' vi sagtens..

• #6   25. apr 2006 Også en pæn parade, med hovedt nede, alle fire ben samlet, og røven med??!

• #7   25. apr 2006 Jeg vil mene at versadere er nemmest for en hest at lære sidde bevægelser på.. hesten kan støtte sig op af barrieren og derved har den lidt nemmere ved at flytte sig.. ved schenkelvigninger kan hesten godt blive forvirret netop fordi den endnu ikke har lært hvad det vil sige at flytte sig fra schenkel.. så det er nemmeste at starte med versaderene...

Bagpartsvendinger havde min vallak også meget nemt ved at lære.. det var også en af de øvelser vi startede med dengang han skulle lære øvelser... men han er så også generalt meget lærenem...

så det kommer også helt an på hvor lærenem hesten er til at lære nye ting.. men det hele kommer med tiden.. og træning.. smiley ligesom os andre når vi skal lære nye ting.. smiley

• #8   25. apr 2006 Stine Heide : Okaii.. Hun er ogs meget lærenem..(-:

• #9   26. apr 2006 de er lige svære idet ridning handler om tryk. så længe man ligger trykket rigtigt på hesten er hesten jo ikke i tvivl og vil udføre øvelsen perfekt =P

• #10   26. apr 2006 Jeg er 100 på det er shcenkelvining !

• #11   26. apr 2006 Laurent D: ja.. men en unghest skal jo også først lære hvad det tryk vil sige.. du kan ikke bare sætte dig op på en hest også forlange den flytter sig for trykket... det har jeg hvertfald aldrig oplevet ved de unge heste.. smiley

• #12   26. apr 2006 Stine Heide: Nu træner jeg en del horsemanship og der lære hesten trykket fra jorden. Desuden bruger hesten også en "aktion" ved lysken fx til at flytte lysken hos en anden hest =D Det er noget med at være hel med hesten og hvis hesten ikke har lært at man skal bruge et kæmpe tryk i ridningen vil den med lethed kunne forstå hvad dens rytter beder den om. Forestil dig et galopanspring. Anholdningen kommer først (der skal ske noget nyt, Så kommer trykket og hesten vil følge bevægelsen herefter. Har redet mange heste der har kunnet det første gang helt perfekt. Det hele handler om kontakten til hesten. Selvfølgelig er det lidt svært for dem der bliver nød til at bruge hjælpemidler som spore og hårde schenkler for at kunne tilpasse deres øvelser, men hvis man er i den situation at hesten ikke viger for selv det mindste tryk synes jeg personligt slet ikke man er klar til versader og lign. Ridning skal være sjovt for hesten og hvis det er det vil den også yde sit bedste.

• #13   26. apr 2006 En hest der stoler på sin rytter og ved hvad tryk rigtig er kommer langt med sin rytter i lykke =D Man kan jo ride en hest helt uden noget hvis det er det. Bare ved handling af tryk og ens energi i ridningen.

• #14   26. apr 2006 De har det hele fra naturen vi skal bare lære hvordan deres verden fungere for instinktet kan vi ikke rykke ved. heldigvis for det. En hest der lytter vil rykke sig. Det er min mening

Kommentér på:
Dressur øvelser ?

Annonce