4.819 visninger
|
Oprettet:
Hvor lang tid tilridning? {{forumTopicSubject}}
Hvor længe havde du din unghest i tilridning? og har den lært alt grundridningen på den tid (altså fuld styrbar, reagerer på schenkler og sæde, overgange fra skridt - galop, bøjning i krop evt. trafiksikkerhed)?
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Alt er gået stille og roligt uden pres eller jag...alt i hestens tempo. Jeg er meget tilfreds med beriderens (og mit eget ) arbejde.
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
aug 2007
apr 2008
Berit: Nu kender jeg ikke dit handicap - men måske kunne du overveje dit hestevalg en ekstra gang...?
apr 2008
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 906
Det tog mig omkring 4 måneder, så kunne hun håndtere ham fra kørestolen. Både opsadling og forspænding.
sep 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 58
Nu har jeg tilredet to heste inden for de sidste to måneder.
Meget forskellige heste mht til alder og temperament.
En 4 års vallak på 1,5 m som er lidt varm og hurtigt hidser sig op. Han var rå da han kom. Han er styrbar i skridt, trav og næsten også galop nu. Han er begyndt at strække sig rigtig fint frem, men bliver stadig ofte lidt bekymret og spænder op. Det er muligt at ride ham på tur, men ikke forbi store køretøjer og ikke af en urutineret rytter. Galop på bane er vi ikke nået til endnu primært fordi min bane er for lille synes jeg.
En 8 års knabhopp, der har gået som avlshoppe hele sit liv. Hun kunne rides på tur efter 4 dage og er afslappet og nem at have med at gøre og kan rides af den knapt så rutinerede rytter uden problemer.
Vallakken kom 1. august og hoppen 12 august, så som i kan se er det super individuelt.
Jeg er lidt spændt. Jeg fik en fjordhest ind igår, som har gået i løsdrift hele sit liv ( 6 år) og ikke blevet håndteret noget videre. Han er noget skeptisk og meget frembrusende. Men det skal nu nok blive til noget.
Jeg ville ihvertfald beregne 3 mdrs træning til projektet med tanke på at du er handicappet.
Held og lykke med det.
aug 2007
sep 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 58
Jeg ville stadig sige en 3 mdr i proff/semiproff tilridning og så derefter en god stabil rytter til ham.
aug 2007
Sikkert nok. Jeg har heldigvis ikke travlt og synes det skal gøres ordentligt uden at hesten lider under det, så jeg vælger så længere tid, hvilket jeg også tror vil gavne mig.
Hvor lang tid tilridning?