1.324 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Løsgørende øvelser"
løsgørende øvelser
Hesten jeg rider, er blød på den ene volte, men er stiv på den anden. så er der nogle af jer, som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan få hesten mere blød? :)
Hesten jeg rider, er blød på den ene volte, men er stiv på den anden. så er der nogle af jer, som har nogle gode ideer til hvordan jeg kan få hesten mere blød? :)
Skrevet af: Bitten M - 8. jul 2014
Løsgørende øvelser :)
Hejsa :) Tænkte på om i havde nogen gode løsgørende øvelser? Både fra jorden og fra ryggen :)
Hejsa :) Tænkte på om i havde nogen gode løsgørende øvelser? Både fra jorden og fra ryggen :)
Skrevet af: *BUMLE * - 19. jan 2012
Spar penge på din forsikring
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 151
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 125 Heste: 10 Emner: 3 Svar: 447
Derudover er det også løsgørende/smidigheds trænende at longere dem over bomme .. (3 bomme som ligger i en "vifte")
i stalden kan du strække der hoved om til bagknæet og ned mellem forbenene.. det bl.a. med til at løsne nakken på dem.
De øvelser skal jeg lave med min hver dag da han har haft hold i nakken.. men det løsgører dem at strække på den måde..
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.604
Ellers er det som sagt longering over bomme, og træning af smidighed, ride mellem kegler over bomme osv
jan 2008
Følger: 113 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 100 Svar: 1.417
Din hest bliver ikke løs i nakken, halsen (overlinjen) ved at du "køre" den i stilling til en hversade og suser ned i den anden ende af banen..
Hvis du vil ha ´din hest løs og smidig er det en go ide at kunne ride den frem og ned, frem og tilbage i tempo med glidene overgange. samle og slippe igen... Hele tiden sørge for hesten gå med din hånd.
Der efter kan man ride øvelser som vil løsgøre muskulaturen samtidig med man laver muskler.
:o)
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Når hesten er løsgjort, har hesten givet efter. Den er blød og smidig og samarbejder med biddet/det bidløse hovedtøj. Uden at hesten er løsgjort, kan du ikke ride harmonisk dressur. Så vil hesten ikke give ordentligt efter i tøjlen (:
Løsgørende øvelser starter jeg altid med, fx frem og ned, stilling og bøjning, generelt bare at reagere for små signaler og blive gjort blød med nogle forholdsvis lette øvelser.
Løsgørende øvelser