{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsgørende øvelser
  • #1   9. okt 2010 Det er smidighedsøvelser for hesten bla. versader og traversader. Det er noget alle heste burde været trænet i inden de overhovedet fik rytter på ryggen(;

• #2   9. okt 2010 og schenkelvigninger -det er også løsgørende..

Derudover er det også løsgørende/smidigheds trænende at longere dem over bomme .. (3 bomme som ligger i en "vifte")

i stalden kan du strække der hoved om til bagknæet og ned mellem forbenene.. det bl.a. med til at løsne nakken på dem.
    De øvelser skal jeg lave med min hver dag da han har haft hold i nakken.. men det løsgører dem at strække på den måde..

• #3   9. okt 2010 Jeg har altid lært at versade er samlende og schenkelvigning er løsgørende.. smiley

Ellers er det som sagt longering over bomme, og træning af smidighed, ride mellem kegler over bomme osv smiley

• #4   9. okt 2010 Hmm det kommer an på hvordan man ridder..
    Din hest bliver ikke løs i nakken, halsen (overlinjen) ved at du "køre" den i stilling til en hversade og suser ned i den anden ende af banen..
    Hvis du vil ha ´din hest løs og smidig er det en go ide at kunne ride den frem og ned, frem og tilbage i tempo med glidene overgange. samle og slippe igen... Hele tiden sørge for hesten gå med din hånd.
    Der efter kan man ride øvelser som vil løsgøre muskulaturen samtidig med man laver muskler.
    :o)

• #5   9. okt 2010 Semine: Rigtigt! Versade og traveers er samlende øvelser, mens schenkelvigninger er løsgørende......

• #6   11. okt 2010 Al dressurridning starter og slutter med løsgøring (:
    Når hesten er løsgjort, har hesten givet efter. Den er blød og smidig og samarbejder med biddet/det bidløse hovedtøj. Uden at hesten er løsgjort, kan du ikke ride harmonisk dressur. Så vil hesten ikke give ordentligt efter i tøjlen (:
    Løsgørende øvelser starter jeg altid med, fx frem og ned, stilling og bøjning, generelt bare at reagere for små signaler og blive gjort blød med nogle forholdsvis lette øvelser.

Kommentér på:
Løsgørende øvelser

Annonce