{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begynder stævner- hjælp!
  • #2   29. sep 2010 Klubstævner kræver at hesten er vaccineret og at du som rytter er emdlem af en klub som er inviteret til stævnet.
    Regler osv. findes på www.rideforbund.dk under ridesport

• #3   29. sep 2010 tak.. smiley men hvad gælder så i de begynder programmer for rytters kunnen? Skal hesten gå til biddet, eller er det kun udførelse med at styre hesten korrekt? Vis jeg er medlem af en klub så kan jeg starte klub stævner over alt eller?

• #5   29. sep 2010 ok mange tak.. smiley kan dog ikk finde svar derinde på om jeg må starte så lille en klasse til lille stævne efter 1 vacc. Eller? Ville gerne starte i år engang.

• #6   29. sep 2010 Hvis du er emdlem af en klub i fx. distrikt 7 kan du starte klubstævner i distrikt 7 hvis klubben er inviteret. Du kan også starte klubstævner udenfor distrikt 7 hvis din klub er inviteret.
    Til c-stævner må du starte over hele landet medmindre at klubben har sat begrænsninger på hvem de vil invitere. Dog kræver c-stævner lidt mere en d-stævner. Her skal hesten have konkurrencepas og være registreret som konkurrencehest, og du skal som rytter have taget ryttermærker samt klar-parat-start prøve før du kan få din rytterlicens, som er et krav til c-stævner for ryttere

• #7   29. sep 2010 Hvis jeg var dig vil jeg tage ud til et stævne og se, så kan du jo se hvor du tror du ligger i forhold til de startene... Ved at LD1 bruger vi til dem i klubben der lige har lært at ride selv i skridt og trav... LD2 bruger vi til de elever som er ved at lære at styre i galoppen, og så har vi en LC begynder (niveauet er ikke så højt som den normale LC), det er for dem der lige har lært at galopere, og styre. Så er der den almindelige, den er til dem der er begyndt at samle hesten korrekt ... (men kender ikke de klasser du skriver om, men det lyder til at være dressur, da du spørger om samling)

• #8   29. sep 2010 Mener LC1 smiley

• #9   29. sep 2010 det er dressur jeg mener:) vil gerne starte en ld. Er ofte ude og se stævner, men ser ikk de små klasser rigtig fordi jeg ikk kender nogle der starter så småt smiley men vil gerne starte i år, vis man kan når: man er ved at lære at og styre korrekt, opstilling, og så kun skridt og trav pt. Da jeg bar gerne li vil prøve hvad det vil sige og gerne vil lære af kritikkerne:) svært at forklare.

• #10   29. sep 2010 og må man starte efter 1. Vacc. De skal jo have to:)

• #11   29. sep 2010 nej jeg mener, du skal have begge basis vaccinationer, inden du må tage hesten med til stævne.

der findes LD1 og LD2 som begge er trav programmer - det hedder sig i programmet, at hesten skal være korrekt redet frem til biddet eller lige foran det lodrette plan. Kan hesten ikke rides til biddet tæller det ved de fleste dommere ned i øvelserne.

• #12   29. sep 2010 ok. Mange tak.. smiley dvs. At vis jeg får den første vacc. I oktober, hvornår må vi så prøve og starte?

• #13   29. sep 2010 Du skal have begge vaccinationer. 2. vaccination kan hesten få fra 3 uger og op til 3 mdr. efter 1. vaccination. Derefter er der en karantænetid, mener den er på 7 dage, inden du må tage til stævner

• #14   29. sep 2010 Hvad med evt at få lidt undervisning inden?
    Sige til din underviser at du har et mål at komme til et lille stævne og få en god oplevelse også tager i din derfra.. og evt ser på kritikken sammen med din underviser..

Tak ud og se hvordan det forgår til sådan et stævne.. Hvordan de andre rider i fx ld klasserne..

Din hest skal være vaccineret mindst en uge før stævnet og du skal have den anden vaccination også før den er gyldig

Kommentér på:
begynder stævner- hjælp!

Annonce