{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

støvsuger ridning? {{forumTopicSubject}}

Jeg er normalt slet ikke interesseret i hverken bidløs eller støvsuger ridning - nok mest fordi jeg ikke har forstand på det. smiley
Jeg prøvede det idag da vi skulle prøve noget nyt, men har slet ikke forstand på det, men jeg prøvede at give Cassiopeia helt løse tøjler og hun gik automatisk ned med hovedet til jorden, dog ikke heletiden men tiltider. Jeg roste hende meget hvergang hun gjorde det, og så gjorde hun det næsten heletiden. Vi kom meget ned i tempo og vi lavede til sidst en blanding imellem skridt og trav, meget langsomt haha! smiley
Ville høre om der er nogen der kan forklare lidt om det er rigtigt, og eventuelt andre ting?
( har tænkt mig og blive ved i noget tid, da jeg har hørt at det skulle stramme hestens mavemuskler op, da cassiopeia har en stor "mave" som ikke er fedt, men mavemusklerne der skal strammes op)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  støvsuger ridning?
  • #2   27. sep 2010 Der har nok været en del prusten, rysten med hovedet og strækken frem og tilbage hvis du endelig har ladet den strække sig.
    Sammenlign det med en kombination af, at du endelig kan strække din ryg ud, efter at være tvunget til at sidde stille på en hård stol i en hel dag, og den gode følelse når noget bliver knækket på plads i ryggen.

Nogen gør det til en relegion, men det handler vel bare om at tænke lidt over hvordan kroppen og bevægeapparatet hænger sammen.

• #3   27. sep 2010
    "støvsugerridning" hedder det egentligt ikke, det er et øgenavn en bruger på HN har givet det :o)

Det hedder egentligt remonte og bruges når en hest til skal tilrides eller hvis den har stået stille og skal genoptrænes.
    Så det bruges som "opstartning" og handler om at bygge muskler op og ikke forlange at hesten går max samlet fra starten, da den ikke har nogen muskler ( logisk nok ). Så man bygger muskler jo og jo flere muskler den får, des højere holdning kan den få ( altså man hæver halsen ) og dette sker des mere man flytter vægten om på bagparten.

Man skal dog også huske at tempoet ikke skal være højt, helst ok. lunte tempo til at starte med da hesten ellers render endnu mere på forparten.

Kommentér på:
støvsuger ridning?

Annonce