{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Tilridnings periode - hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er igang med at tilride min pony Bobby, og han tager det SÅ cool, men så er mit spørgsmål, hvor meget må jeg "presse" ham. han har haft mig på ryggen for 2 år siden 3 gange. Så stod han stille og nu har jeg været på ryggen af ham de sidste to gange, den første gang med hjælper, og han var pisse ligeglad, og anden gang var alene hvor jeg både kunne bakke og skridte på ham og han tog det som om at han havde været ridehest meget meget længe...

Jeg vil self. variere hans træning, men hvor meget kan jeg tillade mig at kræve af ham og hoppe op på ham?
Jeg vil jo helst ikke give ham en dårlig start.
Det skal lige siges at han for rigtig rigtig meget ros for alt hvad han gør rigtigt, hvilket han gør tit. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridnings periode - hjælp..
  • #1   22. sep 2010 3 gange om ugen ville jeg ride ham smiley
    og så tage en dag mere efter noget tid.
    synes bare du skal starte med at trave stille rundt på ham og når han har fået en okay balance kan du begynde med noget galop (:
    men bare tag det stille og roligt, så får i en bedre start smiley

• #2   22. sep 2010 Jeg ville gøre det sådan at røre den 3 gange i ugen to gange på ryggen af den og en gang longering for det vigtigt at den har lagt alle sine muskler korrekt indne du kræver for miget og start med skridt indtil den er 100% styrbar så en smule trav alt dette kun store volter når den er styrbar i skridt og trav på store volter kan du befynde at vende skråt igennem og lave volter (ikke for små) når han kan det lære du ham galop anspring når han kan alt dette kan du begynde at ligge lidt små øvelser på, såsom at bakke, lave mindre volter osv stadig kun 3 gange i ugen og stille og roligt sætte det op, jo mere tid du giver ham jo bedre er det for ham, så hav tålmodighed en tilridning skal ikke ske på 2 gange, ligesom en rytter først er god efter 100fald så er en hest og først vant efter en del ride ture selvom der er heste der lærer hurtigere end andre skal de stadig have tid (:

• #3   22. sep 2010 Nåja, han er forresten 5 år, han er 100 procent styrlig på stemme og tøjle. (Jeg rider uden bid)
    Vi laver meget jordtræning og muskler igennem ridekapsun og så er vi en del på tur. smiley

Kommentér på:
Tilridnings periode - hjælp..

Annonce