{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Dækken/tæppe træning .. {{forumTopicSubject}}

Hej. Har lige fået min lille nye dreng hjem, se ham i profilen ..
Han er så bange for at få tæppe og dækken på, selvom tidligere ejer har haft tæppe på ham under trailer kørsel ..
Han for rundt og var skræmt, men han kunne sagtens stå og mule hovedet ned i det, så han var jo ikke desideret bange for tæppet ..
Men ligeså snart det kom om på siden af ham, på hans skulder eller siden af maven blev han helt anspændt ..
måtte simpelthen lade være til sidst, så han ikke skulle få en dårlig oplevelse ..

Nogen hjælp hvordan jeg kan træne ham om stille og roligt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken/tæppe træning ..
  • #1   8. sep 2010 Hvis du ikke står og skal have dækken på ham, fordi han fryser.
    Så synes jeg du lige skulle lade ham falde til, og lade ham få tillid til dig inden du begynder at træne med det dækken.

• #2   8. sep 2010 Jeg ville også liuge lade ham falde til før jeg smed dækken på.. Jeg fik dækken på min dreng i sidste uge, han havde fået lov at falde til en hel måned før jeg overhovedet forsøgte mig :o)

• #3   8. sep 2010 Gå nogle ture med ham, lav noget jordarbejde.

• #4   8. sep 2010 Hans mule er helt kold, han har heller ikke den tykkeste pels, og nu hvor det er frost om natten så ville jeg gerne have dækken på ham snarest ..
    Synes også bare at hvis man ligger et dækken på ham, og smidder ham ud på folden og han blive bange for det, og så bliver han skræmt fra vid og sans.
    Synes jeg er synd ..
    Jeg kan ikke få ham ind i stalden endnu, men det har vi heller ikke prøvet, men den er lille og mørk ..

• #5   8. sep 2010 haha en kold mule xD

ej helt ærligt.. det er helt normalt, at de har en kold mule ind i mellem, det har intet at gøre med om de fryser eller ej..

de færreste heste fryser.

• #6   8. sep 2010 Min gamle fjordmule hun frøs altid hvis hun havde kold mule ..
    Så er lidt påpasselig ..

Point is, han har ikke vildt meget pels, og vil gerne snart have et dækken på ham ..

• #7   8. sep 2010 han sætter det han har brug..

nogle heste sætter næsten ingen pels, men fryser ikke af den grund..

dækken bør kun lægges på, hvis det er fordi man skal bruge hesten meget, så den kommer til at svede, og for at mindske pelssætningen.

• #8   8. sep 2010 han har brug for*

• #9   8. sep 2010 Han skal bruges.
    Han skal vænens til sadel og rytter nu her, og så starte tilridning om en måned eller 2, alt efter hvor hurtig han vil gå frem .. Tager det længere tid for ham så venter vi da, men planen er han skal have rytter på her om en måneds tid ..

• #10   8. sep 2010 Du skal starte med at lægge dækner på der ikk larmer.. og lad ham vænne sig til det nogle dage så han er helt tryg... derefter lægger du evt et regndækken på der larmer og lader ham vænne sig til det i boksen først derefter lukker du ham på fold med dækken...
    Har haft en unghest som ikk var vant til dækken... den blev lukket på fold med regndækken på... den sprang gennem hegnet og gled på gårdspladen og gled ind under en bil... Hverken hest eller bil var kønne bagefter.... SÅ FRARÅDER KRÆFTIGT og lukke den ud når han ikk er tryg ve det.... held og lykke

• #11   8. sep 2010 Start med et fleecedække og kør det rundt omkring på ham, op over ryggen, ligesom du vil tørre ham med et håndklæde. Ros ham når han slapper af og står stille.. begynder han at flytte sig, så fjern endelig ikke dækkenet! Så lærer han bare at urolighed giver ros.. Når han så slapper af, tager du dækkenet væk.. Så kan du stille og roligt begynde at lægge det over ryggen, uden at folde det ud over hele ryggen.. tag det i små skidt. Hav hele tiden hesten i snor, hvis der er tremmer i boksen, så tag snoren en enkelt gang omkring og hold selv i enden, så slipper du for at han går helt i panik, da du kan give løs og stramme som det passer dig..

• #12   8. sep 2010 Han var helt oppe og kører over det i går, han har haft tæppe på før, og det var et fleece tæppe jeg brugte .. Men det flippede ham stadig helt ud ..

• #13   8. sep 2010 Læg et fleece på ham i boksen og lad ham vende sig til det i nogle dage...Det kan jo være han har haft dårlige oplevelser med det så du må tage det stille og roligt... Sørg for han så tillid til dig...

• #14   8. sep 2010 Kan ikke få ham ind i stalden endnu .. Han er bange for at gå derind ..
    Så det med boksen er ikke muligt, ellers ville jeg have brugt den løsning ..

• #15   8. sep 2010 Du må ikk opgive med at få ham ind i stalden hvis du prøver for så "vinder" en stor gang tålmodighed og brug lang tid til at træne med ham.... Han skal va du vil han skal... Ellers taber du og får nederlag...

• #16   8. sep 2010 Vi har ikke prøvet at arejde med stalden endnu, kunne bare se på ham i forgårs at da hans gamle ejer prøvede at trække ham derind, blev han bange ..
    Så vi har endnu ikke arbejdet med at gå derind ..
    Men stalden er også lille og mørk, så kan godt forstå ham ..

• #17   8. sep 2010 Fik du ham i forgårs? Er han hel rå?

• #18   8. sep 2010 Ja, og ja ..
    Men han er fuldt van til mennesker, og han har også haft tæppe på flere gange før ..

• #19   8. sep 2010 Start med og træn ham til at gå i stalden og så kan du begynde alt det andet når han er fortrolig med stalden og sin boks...

• #20   8. sep 2010 Ja, Vil bare heller ikke tvinge ham til noget han ikke kan overkomme ..
    Og han er en hest der meget hurtig får overskredet grænser ..
    Han kan føles som om han kan gå 100 meter og være helt cool men efter 53 bliver han fuldstændig anspændt ..
    Hvis du forstår hvad jeg mener ..
    Han skifter så hurtigt ..

• #21   8. sep 2010 Han skal bare have opbygget tilliden til DIG... Så begynder han også og slappe mere af.. held og lykke med ham...;0)

• #22   8. sep 2010 Tillid er jeg godt klar over (:
    Synes bare det er underligt han reagere sådan på et tæppe når han har haft det på flere gange før ..

• #23   8. sep 2010 Det kan du have ret i... Men hvis han er den nervøse hest.. så er det jo en stor omvæltning for ham og flytte og sikkert også derfor han reagere sån på tæppet...

• #24   8. sep 2010 Synes du skal arbejde med tilliden først, så i stoler på hinanden.. Alt er nyt for den.

• #25   8. sep 2010 Ja, har du sikkrt ret i (:
    Han er ret nervøs ja ..
    Tak for hjælpe Christina ..

• #26   8. sep 2010 Så lidt;0)

Kommentér på:
Dækken/tæppe træning ..

Annonce