{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

MMM
MMM
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hvor kan jeg lære om pleje og ridning? {{forumTopicSubject}}

Selvom det gør ondt at indrømme det, må jeg sande, at jeg er fuldstændig nybegynder, når det kommer til heste.

Men fordi jeg ligner et fjols til hest nu, betyder det ikke, at jeg har givet op. Tværtimod: Jeg vil være bedre!

Jeg har med andre ord brug for kyndig undervising og vejledning i alt fra omgang med hesten (hvordan sætter jeg grænser, når den skal sadles og hentes på fold eksempelvis) til ridning på begynderplan.

Jeg vil tro, at jeg kommer til at ride skovture langt det medste af tiden, og jeg skal aldrig være dressur- eller stævnerytter, så mit behov er til 'god, sund og velfungerende ridning'. Ikke mere end det.

Jeg forestiller mig alt fra et intensivt kursus til løbende træning eller noget helt tredje. Det er op til, hvad du kan tilbyde.
Undervisningen kan foregå på den hest, jeg har part i eller på en hest hos dig/jer.

Da jeg desværre ikke vælter mig i penge lige nu, er økonomi en faktor. Det er ærgelig, men sådan forholder det sig pt. (så snart det ændrer sig, køber jeg en hets;-)

Andet vigtigt info:
* Jeg er voksen (28)

* Jeg rider pt. islænder, og er mig ret sikker på, at det også er det, jeg ender med at gøre fremover (fordi jeg foretrækker skovture og fordi de er knap så krævende i forhold til daglig pleje)

* Hvis du er ny udi i træning, kan du meget vel være den rette for mig. Bare du kender til grundprincipper omkring omgang med heste og ridning.

Jeg bor i Svendborg, så undervisningen skal helst foregå på Sydfyn.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor kan jeg lære om pleje og ridning?
  • MMM
    MMM Tilmeldt:
    aug 2010

#1   7. sep 2010 Jeg noterer mig Tabita Cramers smiley

Jeg skrev faktisk ikke noget om, at træning fra jorden er med i mine overvejelser, men du har måske ret i, at det er den bedste start. Mange benytter sig jo i hvert fald af det, har jeg læst mig frem til.

Mvh Maj

• #2   7. sep 2010 altsp bøger der er skrevet efter Andrew McLeans træningsmetoder kan jeg kun varmt anbefale.

og så som du skal efterlyser så få en part i nærheden af dig selv. evt med med en halvtimes ene undervisning hver 14. dag det rykker altså også, os selv om du kun vil i skoven.

det lære dig de grundliggende principper i ridningen smiley

held og lykke

• MMM
    MMM Tilmeldt:
    aug 2010

#3   7. sep 2010 Pio: Hvor sjovt. Jeg tror nemlig, jeg er ret vild med Mclean, så du har helt ret smiley

Jeg har allerede en skøn part, men er for det meste alene, når jeg kommer ude ved den, og det lærer jeg ikke meget af. Jeg har tusind spørgsmål og mere til og ligner en idiot, når jeg rider.

Det er planen, at jeg skal til at have undervisning derude, men jeg leder efter noget lidt mere intensivt og omfattende...

Tak for de gode råd

• #5   7. sep 2010 Når det kommer til røgt og pleje og grundridning kan jeg bestemt anbefale at du køber en god begynderbog f.eks. Politikkens store ridebog og har liggende som "opslagsværk". Eller en anden god, stor bog der omhandler alt det grundlæggende.
    Når det kommer til jordtræning og tillid osv. anbefaler jeg en tur på biblioteket i Svendborg - de har et hav at bøger om ridning og HMS - lån en kæmpe stak, kig i det hele og vælg så evt. en som du synes rigtig godt om du så kan købe i boghandlen.

Et rødvinshold (for voksne) på en rideskole kan også anbefales til at lære grundridning og der er jo rig mulighed for at finde et sådan hold i Svendborg. Er sikker på at Svendborg rideklub har et sådan hold og Hovgaard i Skårup har, der har jeg selv gået.

Det mest ideelle ville selvfølgelig være at du kunne få undervisning på din part, da det jo er jeres samarbejde der skal styrkes og fungere + du får redskaber til at ride netop lige den. Der er fine undervisere der også gerne kører ud, men det koster jo det hele.

Lizet smiley

• MMM
    MMM Tilmeldt:
    aug 2010

#6   7. sep 2010 Tak (Pernille Anna samt Findus & Pedersen P)

Der ligger en stor stak hestebøger på min sofa, og vores hjem ligner af den grund en vaskeægte teenagehybel. Bl.a. er jeg godt i gang med Politikens store, og den er jeg glad for. Men det er ikke det samme som et se tingene i praksis.

Jeg vil lige indskyde, at jeg ikke er for fattig til at betale for undervisning o.lign smiley - Jeg vil bare ikke give eksempelvis femtusinde for et kursus lige nu.

Måske jeg skulle finde mig et rødvinshold eller lignende.

Jeg kan godt få undervisning på min part, men hun skal komme til os (ejer har ikke trailer), og der er ikke gode træningsforhold i nærheden.
    Desuden er min plan at købe egen hest indenfor et års tid, så jeg vil gerne lære både generelle ting og selvfølgelig noget i forhold til min part specifikt,

Endnu en gang tak for de gode svar smiley

• #7   7. sep 2010 Rødvinshold er en rigtig hyggelig måde at ride på når man er voksen - også selvom man er meget voksen som jeg og ikke drikker rødvin (38 år). Det kan anbefales og man er sammen på en helt anden måde end på traditionelle ridehold. det hyggelige er jo at man sætter sig ned bagefter og snakker fremfor bare at pakke sammen og tage hjem.

Et par gange om måneden med en sød underviser der kommer ud er også guld værd. Hvis det hovedsageligt er alt det grundlæggende og med henblik på du gerne vil have egen hest, så ville jeg vælge et rødvinshold. Så får du muligheden for at prøve at ride på noget forskelligt da man typisk skifter hest hver måned.

Lizet smiley

Kommentér på:
Hvor kan jeg lære om pleje og ridning?

Annonce