{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   7. sep 2010 Hey Helle.

    Jeg synes du skal overveje NAG-fiberpiller. De er VIRKELIG gode, giver næring og indeholder intet stivelse + de er ret billige( 90 kr for 25 kg). De indeholder dog ikke vitaminer og mineraler, det skal du give ved siden af.

    Jeg har brugt dem til Catino det sidste halve års tid. Her er hvad han får pr. måltid(bliver fodret 3 gange om dagen):

    50 gr salvamin grøn(vitaminer og mineraler i tilskudsform)
    500 g fiberpiller
    250 gr linamix(fordi han er til den tynde side, så behøves nok ikke på Arcibald)
    300 g lucerne.
    5 kg wrap.

    Derudover bruger jeg lidt af Tjørnehøj Mølle´s specialmüsli, som også er næsten stivelsesfri, men det er kun fordi at Catino er MEGET kræsen. Alle andre heste jeg kender, spiser gladeligt de der fiberpiller.

    Håber det kan hjælpe. Du kan prøve at google ordet" NAG fiberpiller", så kan du læse mere om det smiley


  • #2   7. sep 2010 Du kan bruge Naturmüsli fra St. Hippolyt og supplere op med Vollwertpellets istedet for havre :o)
    Det får mine og min hoppe er blevet mindre varm efter hun er kørt over på det :o)

    Det er også et billigt foder!


  • #3   7. sep 2010 Hmm... Grønpiller er supergode. Det dækker alt hvad hesten skal have af ernæring. Müsli er faktisk ikke så godt for hesten.

  • #4   7. sep 2010 Min får Vidbæk hestekraft ekstra, den dækker vitaminer og mineraler, men slal suppleres med stivelse, her bruger vi sukkerroe piller blødt op i vand.
    På den måde undgår du havre, og når det er roer på pilleform er de ikke alt for fyldt med sukker, som hvis de fik dem rå smiley


  • #5   7. sep 2010 Horselux Easy (123 kr for 15 kg)
    Horselux Fiber Pellets (88 kr for 25 kg)

    Så er din hest dækket ind, med minimalt stivelse og sukker indhold.. Bruger det til min ridehest og 2 hingsteføl med stor tilfredshed...


  • #6   7. sep 2010 Frederikke Tholstrup ? .Elsker Tony. ~
    grønpiller erstatter kun kornet, så der skal altså andet foder til også!

    Og jeg vil da gerne vide hvorfor det ikke er godt at fodre med müsli, som er det mest brugte hestefoder???


  • #7   7. sep 2010 mylady: Fordi der i mysli ofte er utrolig meget stivelse og sukker i, hvilket er dybt unødvendigt og usundt for hestene.. Heldigvis er vi blevet klogere, så mysli er nok en uddøende variant af hestefoder, eller også bliver det modereret til at indeholde mere fornuftige ting =)

  • #8   7. sep 2010 Netop Naturmüslien holdes nede på et lavt niveau med hensyn til stivelse, da den daglige mængde af dette foder er meget lille ;o)



  • #9   7. sep 2010 mylady: Kan du give mig % på stivelse og sukker i en sæk naturmysli?? og anbefalet daglig mængde?? =)

Kommentér på:
Foder

Annonce