{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår begynder man så småt?
  • #1   5. sep 2010 ville begynde at løsspringe når den er omkring 3½ år gammel smiley også først springe med rytter når hesten har lært alle tre gangarter osv. (:

• #2   5. sep 2010 Skal man ikke tænke på hvornår de er færdige med at vokse?

• #5   6. sep 2010 Confiance.. syntes så derimod at det er en kombination af at hestens fysik samt mantalitet der udgør om hesten er klar til at springe.

Du kan sagtens begynde at springe en 2 års hvis den fysiske udviklining er i orden, det vil sige at hesten vokser i et dejlig tempo, stille og roligt, hvis den derimod døjer med for højet bagperti,vokseværk osv ja så dur det jo ikke..
    Det samme hvis hesten ikke er klar mentalt som du er inde på....

så til tråd starter, det kommer helt an på hvordan og hvorledes med din hest, visse racer er langsomere udviklet end andre, det skal man også tage højde for, men jeg ville personligt ikke gå længere ned end 2 år, og ville i så fald kun øve let spring tekning (lette spring med let tilløb og indspring) og i så fald ville jeg ikke gøre det mere end 3 gange hvis det evt var op til en kåring osv..

• #6   6. sep 2010 Som de andre siger, når hesten er fysisk klar osv.

Men ja, til dvs. kåringer bliver de løssprunget, så der skal de jo kunne, og nogle bliver kåret som 3 års, jamen så træner de dem som 2 års.
    Min blev løsspringet første gang som 2 ½ års, og er kun løssprunget ca. 1 meter. Skal så begynde at indspringe ham efter jul, når han er fyldt 4.

• #7   6. sep 2010 Alt efter den enkelte hests udvikling vil jeg sige 2 og 5.. Min egen hingst var 2,5 da han blev løssprunget første gang, knap 3 da han for alvor blev prøvet i spring.. og som 4års er vi lige startet med spring under rytter..

Min 5 års hoppe er aldrig løssprunget, men kun prøvet meget let over cavalettis med rytter på..

• #10   6. sep 2010 Jeg har altid startede i 2 års alderen med at løsspringe. Og springning med rytter når hesten kan rides i alle 3 gangarter. Har endnu ikke oplevet at heste har taget skade af det. Man skal bare huske at hesten skal bygge sine muskler op inden man går til den på springbanen og det kan tage lang tid

Kommentér på:
hvornår begynder man så småt?

Annonce