{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stejle på kommando?
  • #2   2. sep 2010 Celina &' Bára: helt iorden! smiley

• #5   2. sep 2010 det er en rigtig dum ide at lære sin hest at stejle har en veninde der lærte hendes hest det og den begyndte så gøre det når der bare kom noget ligende signalerne til at begynde at stejle, havde også en af efterskolens heste hvor nogle piger lærte den at stejle det tog et halvt år at få den til at stoppe med det fordi den gjorde det når man ridder dressur da signalerne liner meget hinanden
    stejling er et af hesten måder at sige på "det her vil jeg ikke det her er jeg ikke tilfres med" det er ikke noget man skal lærre dem at gøre det bliver kun til en unode

• #6   2. sep 2010 vi stærkt fraråde at lære sin hest at stejle

• #7   2. sep 2010 Det er fordi at jeg rider en anden hest, der er sådan lidt af en cirkus hest. &' altså, man kan da sagtens ride dressur uden at signalere den til at stejle? Det kan jeg da på ham jeg rider nu?

• #8   2. sep 2010 det kan gå hen og blive en rigig voldsom og farlig unode ved hesten

• #9   2. sep 2010 hvorfor?

• #10   2. sep 2010 siger heller ikke man ikke kan siger bare at signalerne ligger meget tæt op af hinanden jeg har bare mange afaringer med heste jeg skulle få til at stoppe med det igen fordi folk ikke kan ride dressur og få den til at gå i holdning

• #13   2. sep 2010 De signaler jeg giver den hest jeg rider nu, ligger langt væk fra dressur!
    Hvis man snakker holdning &' at gå fremad.
    Så jeg kan ikke se hvad det har med dressuren at gøre?

• #14   2. sep 2010 det der er farligt ved det er at den kan stejle for højt og falde bagover

siger ikke det ikke kan lade sig gøre at en hest ikke kunne det uden det bliver til besvær eller en unode
    fortæller bare at det er min afaring

• #15   2. sep 2010 Pernille M:
    Man kan da bare lægge signalerne et andet sted en dem man bruger i dressur smiley !!
    eller gi en komando , for det bruger man ikke i dressur ! smiley

smiley :D smiley :D smiley

• #16   2. sep 2010 Det er selvfølgelig rigtigt, men altså. Jeg synes bare at det ville være sejt, at lære ham det smiley

• #17   2. sep 2010 kan godt ske jeg spøger dumt nu men hvis du ved hvordan signalerne skal bruges på den du rider for at få den til at stejle hvorfor spørger du så om hvordan man gør?

• #19   2. sep 2010 det syntes mine veninder også det var sejt.

Ida lindeskov H
    det er ikke nemt at bare sige en komando da det at stejle er en af hestens forsvarsmekanismer som for det meste skal frem provokeres voldsomt

• #20   2. sep 2010 Må give Pernille så meget ret!
    Det kan blive en rigtig dårlig unode. Jeg ville aldrig lære min hest det, det er noget af det mest åndssvage man kan lære dem.

• #21   2. sep 2010 Sandra N : Du er 13 år. Der er stor forskel på når proffer der har oplært cirkusheste i 20 år gør det og når vi almindelige gør det. Lad cirkustrænerne om det, det KAN være farligt og bliver det i mange tilfælde. Lær din hest at lægge sig, at neje osv. Smukke tricks som samtidig er sunde for hesten

• #22   2. sep 2010 har haft mere end 30 forskellige heste at skulle gøre noget ved fordi deres ejere syntes det kunne værre sejt at lærre dem at stejle

det kan tage overhånd og blive en ukrontrolleret handling
    som hesten bruger med dig

stejling er som sagt en af de ting hesten har i sin forsvarsmekanisme og den ligger som en af de ting den gør når den ikke har mulighed for andet lige som når den sparker og bider

• #23   2. sep 2010 Charlotte Berwald: Hvordan får man så hesten til det? smiley

• #24   2. sep 2010 Pernille M: det ved jeg godt.

• #25   2. sep 2010 Pernille m .
    jeg gir dig fulstændig retiatdet ikke er smart at lære sin hest det ,men der er jo ander steder at lægge signalerne , smiley
    Såsom at sige op eller rejs dig ! .

• #26   2. sep 2010 håber du får lært din hest nogle triks for ja det er sjovt smiley ved desværre ikke hvordan man får en hest til at neje men vil da rigtig gerne vide hvorda man lærre den at ligge sig ned

• #27   2. sep 2010 Pernille M
    Total enig med dig! smiley

• #28   2. sep 2010 * Charlotte Berwald * : Der er masser af bøger på biblioteket + der er folk der tager ud og underviser i det og de vil kunne hjælpe dig bedre end jeg ville kunne via nettet

• #29   2. sep 2010 Selvom signalerne ikke har noget med dressur at gøre, ville jeg stadig fraråde dig det smiley
    Kender en som bare har lært sin hest spanske skridt, og nu gør den det hver gang den står på staldgangen. Hele tiden. Så længe du ikke 'skal bruge' det at den kan stejle på komando til noget, ville jeg lade være smiley

• #30   2. sep 2010 dumt trick at lære hesten. Bagefter vil så aå få bøvl, med at vænne den fra det.

• #32   2. sep 2010 Det er en meget dårlig ide mig og hende som har oliver nu, ville så gerne lære ham at stejle for han er ikke så gammel så det kunne han hurtig og nu til stævner og andet stejler han bare ved at man hiver lidt i tøjlen .. Så en dum ide smiley Lær den noget andet ;D

• #33   2. sep 2010 er SÅ enig med Pernille M (-;

super dum idé at lære at lære hesten at stejle på kommando.
    -det kan hurtigt tage overhånd for en, især hvis man ikke er så erfaren omkring det:).

-jeg kender en hest der lærte at stejle på kommando, det gik fint i starten, men det udviklede sig til at den stejlede hele tiden.

• #34   2. sep 2010 Jeg vil også sige det er rigtig dumt, man skal vide hvad man har med at gøre når man lærer sin hest det. Ja, det ser utroligt flot ud, MEN, det kan gå hen og blive meget farligt for både DIG OG HESTEN!!
    Man kan resikere at hesten går hen og får ben og/eller ryg skader. Og skal man endelig lære dem det, skal man have meget erfaring med arbejde fra jorden og trick træning.
    Vi fandt ud af at Blanca engang for mange år siden har lært det, og hun kom pludeselig i tanke om hun havde lært det, hvilket gjorde at jeg havde meget svært ved at longere hende, for når hun havde løbet en omgang i longen, vendte hun sig ind mod mig og stejlede, og det tog flere måneder at vende hende af med det. Men så begyndte hun med at stejle op af mig når jeg skulle sende hende ud i longen. Og den ene dag ramte hun mig 2 cm under kravebennet, havde jeg stået bare et halv skridt nærmere på hende, havde hun ramt mig i hovedt! Så i et halv år kunne jeg ikke longere hende uden indspændinger, da hun ellers gjorde det. Så jeg vil sige HOLD DIG FRA DET!
    Køb Suzanne Berdino bog "Heste kunster", og hold dig til hygge tricks!

• #35   2. sep 2010 må tilslutte mig gruppen der siger det en dum ide. For det første er det en provokerende måde du skal lære hesten at stejle, og jeg synes det direkte er synd for hesten. Desuden vil hesten kunne bruge det imod dig. Kender en der synes det var fedt hendes hest kunne det. Det kostede hende en tur på hospitalet da hesten pludselig stejlede med hende mens hun red og fald bagover med hende. På den måde blev kun klemt under 700kg hest

• #36   2. sep 2010 Jeg syntes heller ikke det er en vild god idé. Jeg har selv lært min spanske skridt på kommando...
    Han bruger det også imod mig hvis ikke han får sin vilje eller hvis ikke han ved hvad jeg vil have ham til. Så nu skal jeg altid være på vagt for ''flyvende'' hove man godt kan få lige i sylten.

• #37   2. sep 2010 Rigtig dum ide ,.

Har selv oplevet at en hest har stejlet med mig, 3 gang han gør det vælter han bagover og lander på mig . det kostede mig et brækket bækken, 2 måneder på sygehuset, et år på rykker, og et halvt års genoptræning .
    Det er nu 6 år siden, og jeg har stadig mange problemer med mit bækken ..

• #38   2. sep 2010 Linet H: avavavavavavav.....Det må da have været en forfærdelig oplevelse. Håber for dig du bliver ''hel'' igen.

• #39   2. sep 2010 det var bestemt ikke rart .. jeg ønsker ikke at det skal ske for nogen, ikke endgang mine væreste fjener ..

• #40   2. sep 2010 for at kunne trene din hest til at staje skal du pressen den til grensen. Hester kan IKKE LIDE at stejle så for dem er det den sidste udvej, og som mange andre siger så kan du komme riktig hårdt til skade. Det er helt klart dit valg Sandra N, men har du respekt for din hest så gør du det ikke. Du har garantert ikke 100% kontroll over din hest og heller ikke 100% respekt fra din hest. Så det kan (og kommer mest sannsynlig) til at ende galt. Og skal du en dag måske sælge hesten så er der ingen der vil købe en hest der stejler.

• #42   2. sep 2010 dumt, dumt, dumt trick at lære en hest!! Det tager årevis at pille ud af dem igen når først de har lært at bruge det som våben

Kommentér på:
Stejle på kommando?

Annonce