579 visninger
|
Oprettet:
At få meget gang i fusserne. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min dejlige hest er begyndt at tøffe meget når han bliver redet. Har i gode ideer til øvelser der kan hjælper med at få ham til at løfte fusserne mere? Eller skal jeg bare ride frem frem frem? Han er ikke doven. han går frem. vil bare have ham til at løfte mere da han skraver hovene mod ridehusbunden.
jeg øver meget overgange og temposkift.
nov 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 211
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Maja tøffer meget - det har to grunde.
1 - hun tøffer konsekvent altid på banen da hun der altid går et tempo ned der. Hun finder ikke banen særligt ophidsende og snøvler derfor afsted.
2 - hun har ikke muskler eller kondi til at kunne bære sig i højere tempo. Så hvis man driver hende frem laver man ikke andet end at vælte hende på forparten og ud af takt.
Også en lidt anden - hendes gang er konsekvent næsten sådan, hun slæber bare bagbenene...
jul 2009
Følger: 17 Følgere: 23 Svar: 213
Og bomtræning.
Krikken: musklerne får de jo ikke af at blive ved med at tøffe rundt...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Nej, men som musklerne bliver bedre i tøffe tempo og som hesten får bedre balance - så kan man begynde så småt at øge tempoet i små doser.
Men først når den kan gå stabilt i tøffetempo, så kan man begynde at drive fremmad i nogle skridt og øve at få hesten til at slappe af imens og i overgangen. Og undlade at forlænge øgningen før hesten kan gå stabilt i det man forlanger.
Hesten får jo heller ingen muskler man kan bruge til noget af at man driver den frem, frem og frem på forparten fordi den ikke kan bære holdningen i det tempo man kræver alt imens man driver takten ud af den.
mar 2007
Følger: 517 Følgere: 521 Heste: 6 Emner: 95 Svar: 1.213
Overgange er også super godt .
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Det var også det jeg tænkte og er igang med. Nu må vi se om det hjælper
At få meget gang i fusserne.