30. jun 2008 Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 87
Løfter hovedet ekstremt ! ): {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen (:
jeg har det her problem som jeg godt kunne bruge et nyt syn på. Jeg er nemlig ved at blive godt træt af det her, og jeg mister fuldstændig kontrollen
- problemet er når jeg rider på min part, så lige så snart jeg sætter i trav og har hende i samling så løfter hun hovedet ekstremt og låser biddet så jeg dårlig nok kan gøre noget, og det er lige så snart jeg lægger an til at hun skal trave. Og det skal lige siges hun har gået dressur i m-klasse. Selvom jeg prøver at dreje, og prøver at støtte op samtdig så hjælper det først efter 20 minutter. Vil gerne høre jeres mening og gerne råd hvis i tror i ved hva problemet er (: for jeg vil altså ikke give op ! (det skal lige siges at der ingen problemer er på staldgangen eller noget, kun under ridningen)
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Ellers kan du prøve at stille hende i overgangen til trav..
aug 2009
Følger: 124 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 164 Svar: 591
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Prøv evt. at høre om Sanne har tid til ar undervise dig, det kan du snakke med Katja med Cairo om. For Asmira gør jo ikke sådan med Pernille, gør hun?
Ellers kunne hun jo have ondt i ryggen, hun er jo heller ikke meget for sadlen.
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.046
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
jun 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 87
sadlen er en mulighed for jeg må dårligt nok ligge noget over hendes ryg, Jeg kan garantere jer for at jeg ikke rider i samling blot med mine hænder ;b det er jeg nemlig ret imod.
Biddet tror jeg ikke kan gøre det, for hun tager gerne hovedet ned i skridt og arbejder med det. Det er kun i trav problemet ligger, for det virker som om hun ved hun bare kan slippe afsted med at lave ingenting hvis hun tager hovedet op i trav (;
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Tjek for smerter først - fra sadel og i kroppen m. kiopraktor, måske endda tandlæge?
Eller hvis du bruger bidet fx hvis du piller i det og har hård hånd - mange mener ikke de bruger tøjlerne til samling, men alligevel sidder de og nuldre og piller og det byder nogle heste sig ikke om, fx Maja.
En anden ting jeg også har oplevet at for korte tøjler kan gøre det, så hvis hesten bare fik lov til at strække sig med lange tøjler og let kontakt, var der intet.
Løfter hovedet ekstremt ! ):