{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Working Equitation {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har totalt forelsket mig i working equitation. Synes det ser hamrende sjovt ud.
Fx speed test: http://www.youtube.com/watch?v=5895K-Xjupk
Men synes det er umuligt at finde noget af den slags her i dk. Der er en hjemmeside om en dansk forening, men tror ikke de eksisterer mere, da sidste nyhed på den hjemmeside blev lagt op for 1 ½ år siden...

Så hvis jeg nu vil lege working equitation med min hest, hvilken genre af ridning skal jeg så satse på?
Det tættest er nok western trail, men jeg bryder mig ikke om hestens holdning i western, så det gider jeg ikke gå i gang med.
Jeg er begyndt på akademisk dressur med min hest, da det jo er lidt ala samme holdning og samling man ønsker af hesten der. Så det vel bare det jeg skal fortsætte med og så selv stille nogle forhindringer op, nu hvor der vist ikke findes undervisere i working equitation her i dk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Working Equitation
  • #1   31. jul 2010 Det ser fanme fedt ud smiley smiley

Tror du har fat i noget, men kunne forstille mig at western også ville være godt ..

• #2   31. jul 2010 Fuck hvor er det fedt! Kan godt forstå du er faldet for det. Synes bare du skal gå igang med det.. Der må da være flere i DK der dyrker det..

• #4   31. jul 2010 Camilla Stormont: Det er jo også en "elite-rytter" ham der rider på den video. Når man når op på det niveau, synes heste sjældent at det er hamrende sjovt, uanset om det er spring, dressur eller en anden genre, pga den niveau af træning hesten skal være i for at nå dertil.
    Jeg har absolut ingen konkurrence ambitioner smiley

Gitte J: Det var da en super idé. Havde alligevel planer om at dukke op til storhestedag, så må jo holde ører og øjne åbne der smiley

• #5   31. jul 2010 Min hest er alligevel sendt i ridning hos en akademisk træner pt, så får ham først hjem igen om 2 mdr. Så kan alligevel ikke andet end at vente, med mindre jeg har planer om at lege working equitation uden hest haha. Hvilket self også kunne være et smukt syn smiley

• #6   31. jul 2010 alene grundridningen for at kunne ride working er jo kæmpe stor.. og her hvor det er toppen af poppen er tempoet også som jeg ser det skuet lige højt nok op.. jeg ville holde øje med kurser og så ville jeg påbegynde alt træning i skridt og trav,, alene sidebevægelser, slaom og at ride med den lange pind. (kan ikke huske hvad den hedder) kræver et enormt forarbejde.. Så du så i galop har alle changementer, sidebægvælgeser også videre med så kan man begynde at træne det med ting også.. Så de kurser der er er guld værd,, men det er arbejdet derhjemme der kræver det store..

• #8   31. jul 2010 Vil anbefale www.klassisk-dressur.dk eller skriv til Lykke B med Zibelina herinde smiley

• #9   31. jul 2010 Gitte J: Gæt hvor min hest er i træning? haha. Jeg har lige sendt ham 2 måneder i træning hos Monica Nielsen smiley
    Jeg er nemlig gammel dressur-rytter, så hvad pokker ved jeg om akademisk dressur og den slags, så tænkte det var bedst at "alliere" sig med en der har mere forstand på det og det blev så Monica. Synes bare jeg tænger til at opleve noget nyt her på mine "ældre" dage og går efterhånden meget mere op i hestens ve og vel end i konkurrencer

• #10   31. jul 2010 Ikke at heste, der går konkurrencer ikke kan have det godt.
    Men jeg kommer nok ikke så langt i konkurrence-verdenen hvis jeg tropper op med min akademiske hest i kapsun smiley Så konkurrencer er ligesom lagt på hylden

• #11   31. jul 2010 Gitte J: Ja det var også det jeg kom frem til, altså at hun er enormt sød ved hestene. Min hest er jo min lille baby, så sender ham ikke ud til hvem som helst..
    Jeg kiggede på mange forskellige steder, da jeg besluttede mig for at sende min hest i træning. Og mange af de akademiske steder er desværre lidt små-snobbede overfor folk som er nye i den verden og nærmest rynkede på næsen over at jeg ikke engang havde fået undervisning i det.
    Følte mig derfor absolut mest tryg ved Monica, for hun var bare altid sød og sagde at jeg da bare skulle komme forbi og få undervisning mens hun havde min hest i ridning. Så det bliver jo spænende at se hvad der kommer ud af det smiley

• #12   2. aug 2010 Hey

Jeg rider selv working equitation, så hvis du har lyst til at vide nærmere så skriv endelig smiley

Hvor i landet bor du ??

• #13   2. aug 2010 Og underviser i det os... samt western & ja det læner sig meget op af hinanden smiley

Trail - barrel race - pole bending (western) - blandes ofte ind i working equitation

Og det kan rides på alle planer smiley

• #14   3. aug 2010 Jeg bor i KBH. Min hest står ikke så langt fra Ballerup

• #15   3. aug 2010 Signe: Okau - det kunne måske godt lade sig gøre så smiley

er der nogle faciliteter hvor du står til dét ??

• #16   3. aug 2010 Ja der er masser. Ridehus, bane og springbane 500 meter væk og 500 meter til skov, 500 meter til sø.

Men lige pt er han sendt i træning, så har ham ikke hjemme smiley

• #17   12. aug 2010 Okay - du kan bare skrive PB ved int. når du får din hest hjem smiley

• #18   4. jan 2011 Jeg kunne også enormt godt tænke mig at prøve det! smiley
    Er du kommet igang med det?

• #19   5. jan 2011 Næ, min hest blev skadet i stedet. Så det må vente til jeg engang skal have en ny hest, for ham jeg har nu kan ikke holde til den slags desværre

Kommentér på:
Working Equitation

Annonce