Træning med min unghest.. :) {{forumTopicSubject}}
Idag gik jeg igang med min Desire, efter 3 måneders ferie på sommergræs.. Tænkte det nok var en god ide´ at begynde lidt igen.. Hun blev gjort ryttervant, og kan skridte og trave. Galoppen mangler vi lige at få helt på plads, men tænkte at det kommer med tiden. Hun var fint styre bar, inden hendes ferie..
Så nu går vi roligt igang igen..
Vi lagde ud med træning fra jorden af, med rebgrime og tov.. Det gik super godt, og damen har bestemt ikke glemt arbejdet.. Hun var lige noget opmærksom i starten, da vi gik om i hallen, og det blæste en hel del.. Men der gik ikke så langtid, så begyndte hun at slappe af, og begyndte at smaske/gumle, som jeg ser tegn på at hun begyndte at slappe af..
Vi trænede lidt bak, flytning af bagparten og forparten, plus vi begyndte på lidt bøjning så hun kan søge ned og frem.. Det var mægtig hårdt og lidt svært syntes hun, og gabte nogen gange, til at starte med hehe.. Men ellers var hun super, super flink.. reagerede perfekt på alle signaler, næsten for meget hehe.. Hun fik lov til at trave et par rundter hver vej, sørme om hun ikke selv begyndte at strække sig ned og frem i longen.. Så hun begynder at finde ud af hvad det hele er for noget..
Så syntes det var en perfekt start efter 3 måneders pause.. Har lige bestilt en kapsun, så vi kan træne lidt i sådan en også..
Ja bare lige et indlæg lidt om vores opstart.. Glad for min lille hyp er så dygtig..
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
det er også rigtigt..
de har ofte rigtig godt af lige at synke tingene og få lov at bearbejde det.
det mærker jeg i hvert fald når jeg tilrider.. oftest er de nemmere når de får pauser i mellem træningen
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Træning med min unghest.. :)