Afvekslende træning (slankekur) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min fjordhest er blevet lidt forfangen, og beslagssmeden vurderede at han gerne skulle tabe sig måske 100 kg.
Min bøn til alle Jer hesteelskere er, at jeg gerne vil høre, hvad I har gode erfaringer med træning i forbindelse med en hest som skal tabe sig meget.
Jeg vil gerne prøve en masse afvekslende træning, som ikke alt sammen kræver rytter fra ryggen, eller vildt lang tid, men kiloene skulle gerne rasle af.
Jeg har ham løs på ridebanen, det elsker han og vi er et rigtig godt team i longen. Og ellers er der dressur og skovture.
Jeg har overvejet at kører ham til et center, hvor han kan få lov at svømme under kontrollerede forhold, men jeg er i tvivl om, om det er noget der rykker i forhold til kilo.
Hvad er Jeres erfaringer med dette?
Det skal tilføjes, at han er taget af græs i dagstimerne. han får lov at stå inde nogle dage endnu, og herefter kommer han ud med mundkurv.
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.047
Når jeg skal have Samson til at tabe sig, og generelt komme i form så intervaltræner jeg med, og rider en masse i bakker og galoptræner med masser af temposkift, det synes jeg er rigtig godt
jul 2005
Følger: 30 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 185 Svar: 1.584
jul 2008
Følger: 48 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 108
2 x buckskin og 1 isbamse - Ved du om det batter noget hvis man kun tager 1 gang svømning?
Eller skal jeg se om jeg kan spare sammen til 3 ture ??
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Har selv haft samme problem & begyndte at ligge træning ind jeg udførte med de travheste jeg trænede...
send evt. PB med hvad du har af trænings muligeder - baner - skov - vej - terræn mm.
Og fortæl gerne lidt mere om hestens form
Så kan jeg komme med et trænings program der ikke kun får din hest til at tabe sig, men os giver den en god form & god muskeltur
Afvekslende træning (slankekur)