{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

HJÆLP til at skabe tillids-bånd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

jeg skal starte med at have halv-part på en
1'er pony, Ginger her efter sommer-ferien..

-jeg vil rigtig gerne skabe et tillids-bånd mellem hende og mig.. men jeg har hørt at det godt kunne blive svært,
når der også er mange andre (begyndere) der rider hende..

har aldrig sådan "rigtigt" haft en bånd til en pony smiley
da jeg ikke helt vidste hvor jeg skulle begynde osv..
men jeg kunne rigtig godt tænke mig det smiley

-så er der nogen der vil svare mig på hvordan man kan opbygge et bånd, så hesten forstår en og stoler på en?

-er villig til at gøre rigtig mange ting,
men nogle ting må jeg ikke,
når det er en part-pony smiley

-hjææælp? smiley
-håber i vil give mig nogle gode råd smiley

-Emilie smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til at skabe tillids-bånd?
  • #1   22. jul 2010 Jeg ville nok bare bruge en masse tid sammen med den... gå ture osv
    Tror det er det eneste man kan gøre..

• #3   22. jul 2010 okay... mange tak smiley

• #4   22. jul 2010 Du skal prøve og tænke som hesten - lav en masse tillids øvelser med den og brug meget tid hos den - du skal ikke altid komme for at ride, i kan også bare hygge og nusse og lave nogle forskellige tillidsøvelser.
    Prøv at køb eller lån forskellige bøger : Jeg kan anbefale I harmoni med hesten af ute lehmann og hestetræning - arbejd fra jorden af lesley bayley smiley

• #5   22. jul 2010 Sørg for ikke at udsætte den for noget du ved den ikke er i stand til, fysisk og psykisk. Den skal kunne stole på at det du beder den om, er noget der ikke er farligt.
    F.eks skal du ikke bede den gå gennem et sumpet område, hvis du ikke er 100 % på at den ikke synker i, du skal ikke bede den springe højere end den formår.
    Start i det små, så den får gode oplevelser med dig. Og sæt niveauet op som i kender hinanden.
    Træk ture med den, rid ture, strigl den og sæt den på fold igen, lad den løbe løs på feks. opvarmningbanen (hvis i har en bane der må bruges til løse hest), gå rundt med den ved siden, få den til at vige for dig og bakke. Husk at rose den, når den gør det du ville have den til, el hvis den tilbyder det mindste i retning deraf smiley
    Kun fantasien sætter grænser.

• #6   22. jul 2010 tusinde tak begge smiley

sarah: vil prøve og se om de har en af de bøger på biblioteket smiley

annett: tak for de gode råd, men på vores rideskole skal der være en over 18 til at tage ansvar for næsten alt hvad vi gør med hestene..
    så det er lidt et problem, da mine forældre ikke er så intereserede i heste.. men ihvertfal Tak for de gode råd smiley

-Emilie

Kommentér på:
HJÆLP til at skabe tillids-bånd?

Annonce