1.064 visninger
|
Oprettet:
Meget ivrig uerfaren gallop? hjælp.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg er lidt i tvivl omkring noget træning med min hest. Den kan være ret så ivrig til tider og vil meget gerne fremad. I gallopen stikker den bare hovedet op nogle gange og bare løber. Jeg vil nok bare sige hun mangler erfaring og at hun ikke ved hvad hun skal
Har i nogle i ideer og tips?
Jeg skal til at øve en hel masse overgange fra trav til galop hele tiden. Derudover prøver jeg mig selvfølgelig også med halve parader.
Håber der er nogle der kan hjælpe og vær sød at skære det ud i "pap" så jeg ikke misforstår noget;D
Tak på forhånd...
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.787
dec 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 21 Svar: 100
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 61 Heste: 6 Svar: 353
Jeg har før oplevet at denne træning kan strække sig i flere år...men bare rolig det skal nok lykkes for dig. Held og lykke
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Ellers så prøv en øvelse som hjælper min rigtig meget:
Rid i galop som om du skal skrådt i gennem, ved X drejer du hen mod det hjørne som du ville remme hvis du red lige ud fra det hjørne hvor du rider skrådt i gennem. Kræver en del støtte fra rytteren, men det er muligt
Håber du forstod
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
den skal gerne kunne springe an fra skridt og trav i longe på stemmen. og stoppe når du beder om det, virker det i longe, burde du også kunne få det til at virke fra ryggen. Medmindre du sidder forkert eller sadlen trykker.
Som du selv skriver den er ikke erfaren så giv det tid og tolmodighed.
God træning.
jan 2009
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 39
Men kunne aldrig drømme om at putte en martingal eller hjælpetøjler på hende..
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.758
Bøj hende og rid på volter også selvom det er svært og så i naturen så sørg for at galopper så meget I kan (selvfølgelig hvis hun selv vil ;)) for løse tøjler, så hun selv kan finde balancen.
Her, efter en masse træning, har Nande fået rigtig flotte galopmuskler og når han slår an i galop er det samlet.. han går direkte fra samlet, rolig trav til samlet, rolig galop. Han løber ikke i gang mere og skyder ikke skulder
Meget ivrig uerfaren gallop? hjælp..