{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Meget ivrig uerfaren gallop? hjælp.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg er lidt i tvivl omkring noget træning med min hest. Den kan være ret så ivrig til tider og vil meget gerne fremad. I gallopen stikker den bare hovedet op nogle gange og bare løber. Jeg vil nok bare sige hun mangler erfaring og at hun ikke ved hvad hun skal
Har i nogle i ideer og tips?

Jeg skal til at øve en hel masse overgange fra trav til galop hele tiden. Derudover prøver jeg mig selvfølgelig også med halve parader.

Håber der er nogle der kan hjælpe og vær sød at skære det ud i "pap" så jeg ikke misforstår noget;D

Tak på forhånd...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget ivrig uerfaren gallop? hjælp..
  • #1   21. jul 2010 enig med karina... øv volter og slanggagn i trav for at opbygge mere balance:)

• #2   21. jul 2010 Du kan evt prøve med en martingal hvis den bare tager hovedet op og løber (:

• #3   21. jul 2010 Indøv stopsignalet så det sidder på ryggraden og så du kan lave parade på hende fra både skidt og trav.. Derudover øv galoppen i longe.. Aktiver hesten.. Evt. løsspring.. Det hjælper alt sammen.. Har du mulighed for det så rid i skoven og træn gallopen på lige strækninger..

• #4   21. jul 2010 Du skal for alt i verden ikke bruge hjælpetøjler. Der er en grund til den gør det og det kan godt være balancen. Jeg kæmper også for tiden og på min hjælper det meget med parader og halve parader og masser af volter..generelt er det vigtigt at få bøjet hesten. Men pas på med at forlange for mange øvelser hvis din hest er ung det kan ende ud i ryg problemer eller problemer i nakken. Gør det med forsigtighed og stop mens legen er god:)
    Jeg har før oplevet at denne træning kan strække sig i flere år...men bare rolig det skal nok lykkes for dig. Held og lykke

• #5   21. jul 2010 Longearbejde er super godt smiley

Ellers så prøv en øvelse som hjælper min rigtig meget:
    Rid i galop som om du skal skrådt i gennem, ved X drejer du hen mod det hjørne som du ville remme hvis du red lige ud fra det hjørne hvor du rider skrådt i gennem. Kræver en del støtte fra rytteren, men det er muligt smiley

Håber du forstod

• #6   21. jul 2010 Som flere andre longe øv stop på kommando. så begynder hesten at vise tegn på at løbe i galoppen så tag den ned og forfra. evt, start med meget lidt galop og ros den selv om det måske kun er en rolig halv bane. og så øv noget andet.
    den skal gerne kunne springe an fra skridt og trav i longe på stemmen. og stoppe når du beder om det, virker det i longe, burde du også kunne få det til at virke fra ryggen. Medmindre du sidder forkert eller sadlen trykker.

Som du selv skriver den er ikke erfaren så giv det tid og tolmodighed.
    God træning.

• #7   21. jul 2010 Tak alle sammen det var også noget af det jeg havde forestillet mig:)

Men kunne aldrig drømme om at putte en martingal eller hjælpetøjler på hende..

• #9   22. jul 2010 Nande havde det samme problem. Blot for 5 måneder siden løb han frem i galoppen og skød skulder, skævede sig udad, stak hovedet i vejret. Vi blev bare ved med at øve - jeg galopperede en hel masse i naturen så han kunne finde sin egen balance og træne muskler, sener og led og Maria (hans ejer) blev ved med at træne galop på banen på volter (ikke for små).
    Bøj hende og rid på volter også selvom det er svært og så i naturen så sørg for at galopper så meget I kan (selvfølgelig hvis hun selv vil ;)) for løse tøjler, så hun selv kan finde balancen.
    Her, efter en masse træning, har Nande fået rigtig flotte galopmuskler og når han slår an i galop er det samlet.. han går direkte fra samlet, rolig trav til samlet, rolig galop. Han løber ikke i gang mere og skyder ikke skulder smiley

Kommentér på:
Meget ivrig uerfaren gallop? hjælp..

Annonce