1.110 visninger
|
Oprettet:
Træning til overvægtige heste. {{forumTopicSubject}}
Hejsa. HG. Nu har jeg jo købt min fjolle bolle thor.. Og han er altså RET overvægtig.. Så det arbejder vi rigtigt godt på men en masse skridt tempo skift og trav over bomme.. Men nu har vi gjort det i snart 3 uger tæt på hverdag.. Og nu er vi begyndt at kede os lidt.
Så vil høre om nogen af jer har gode råd om aktiviteter som gør ham i god form, og samtidigt også er lidt mere spændene som vi kan lave ind imellem så vi ikke keder os for meget:)
Håber i har nogle forslag.
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 97 Svar: 893
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Og så for at morer jer kan i 'lege' lidt engang imellem.. Hvis altså i har ridehus eller ridebane, ellers så gør det på folden, bare løb rundt sammen, skift retning pludseligt og sådan skide sjovt
jan 2010
Følger: 65 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 40 Svar: 316
Men det andet lyder godt:) I må endelig komme med mere evt lidt spændene for ham også:)
jan 2009
Følger: 196 Følgere: 183 Heste: 4 Emner: 227 Svar: 2.600
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Men en masse lange gåture hjælper rigtig godt.
Ellers er det også super bare at slippe ham løs på banen med en anden hest (evt. mens det blæser) og de så kan krudte af sammen.
jan 2010
Følger: 65 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 40 Svar: 316
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Der er ikke meget andet at gøre end hvad du er i gang med = al den motion den kan få.
Vores kiropraktor/dyrlæge sagde, at overvægtige nøjsomme ponyer ikke kan få for meget motion og meget gerne lange, lange ture.
Går ud fra at du har skåret ned på foder og græsmængde?
Vores Dusen går sammen med 3 fjordheste og hverken ham eller de andre kan tåle for meget, så de er 4 timer på græs og resten af døgnet jordfold med frøgræs - det har været godt til dem.
Vores Dusen er desværre som din når det gælder tur - han skal have følgeskab af anden hest (men ikke engang der er han voldsom sjov at være på) for vores vedkommende er selv trækture en stor prøvelse og jeg håber hele tiden det bliver bedre.
Men held og lykke med projektet.
Lizet
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Jeg har løbende målt vores i hele forløbet og vægtmæssigt er der ikke sket den store ændring, men det er der med hans fysik og krop. Han har sat rigtig fine muskler de rigtige steder og fedtkammene er væk. Han er en robust pony, men ikke længere fed. Men selve vægten i kg er der ikke sket det store med i forhold til hvad målebåndet viser.
Lizet
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
Træning til overvægtige heste.