{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
488 visninger | Oprettet:

Pris på part??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg overvejer at finde en "part" til min Pony.
Det vil indebære 2 gange undervisning og nogle gange en tur i skoven. Det vil sige 2-3 gange om ugen. Der bliver undervist i spring og dressur. Efter noget tid må man gerne selv ride uden jeg er tilstede.

Hun går LC øvelser fra LB dressur og har sprunget 1.15 med mig. Hun er 8 år.

Der er ridebane + spring.

Hvad synes i er en Ok pris????? Jeg er helt blank.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på part???
  • #1   3. jul 2010 Jeg vil gerne høre nogle forslag, dette er ikke ment som "JEG SØGER PART; JEG SØGER IDEER"
    Hvis nogle skulle være i tvivl :D:D

• #2   3. jul 2010 gratis

• #3   3. jul 2010 Jeg bliver nød til at tage lidt for det, for der skal betales til smed og dyrlæge smiley

• #4   3. jul 2010 så burde du ikke have hest hvis du ikke har råd til det

• #5   3. jul 2010 Er det ikke og dømme lidt???
    Jeg spørger om nogle vil komme med pris, jeg spørger ikke om jeg bør have hest eller ej.:)

• #6   3. jul 2010 hun hjælper dig med jo hesten fordi du ikke har tid evt? eller sådan , så burde du da betale hende for at hjælpe dig med hesten

• #7   3. jul 2010 Det er fordi hun gerne vil ride oftere.

• #8   3. jul 2010 300-500 og så betaler låner selv undervisning (:

• #9   3. jul 2010 Det var også min tanke smiley
    Det bliver bare inkl. undervisning.

• #10   3. jul 2010 <b>- Mich :} smiley Nu uden ponyy smiley </b>:
    Jeg er både enig og ikke.

Låner får lov at ride en hest (som var det hendes ejen, de dage som
    der er hendes) , Så jeg synes det er helt fint at ejer vil have nogle
    penge, til hjælp af opstaldning, dyrelæge og smed. Da jeg ikke synes
    låner "bare" skal kunne ride, mens ejer betaler alt.

Men ja, du har ret i at låner gør ejer en tjeneste, men stadig er en hest
    ikke gratis. og hvis man ikke er klar på at betale for at ride en andens
    hest, fordi man gerne vil ride, må man finde en anden.

Men hver sin mening (;

• #11   3. jul 2010 jeg har part på en hest som det ar min ejen helt gratis,

• #12   3. jul 2010 <b>Ditte S</b> :
    Okay (:

• #13   3. jul 2010 <b>- Mich :} smiley Nu uden ponyy smiley </b> :
    Okay? Hvad har det med emnet at gøre?
    Nogle låner ud gratis, andre ikke. Og det synes jeg er iorden!
    Det at ride gratis er da selvfølgelig fedt, men jeg kan sagtens
    følge ejer at han/hun vil have penge, for at låne hendes hest ud.

• #14   3. jul 2010 det er jo hende der har hesten der ikke har tid, pg sådan set en anden der skal bruge sin tid på hesten og så skal hun betale for det.?

hvis man ikke har tid eller skal have en part for at betale dyrlæge/smed, burde man ikke have hest

• #15   3. jul 2010 Jeg kan heller ikke rigtig forstå, hvorfor man skal betale for en part.
    Man RIDER hesten for ejer. Altså man hjælper ejeren, fordi person evt. ikke har tild - Derfor burde hun blive betalt for at hjælpe, og ikke selv betale for at FÅ lov til at hjælpe.
    Hvis du sagtens har kunne få råd til Smed og dyrlæge uden PART, så bør det jo ikke betyde noget (:

- Jeg synes at selve parten, burde være gratis. Men hvis parten vil have undervisningen, kan personen selv betale det (;

• #16   3. jul 2010 Jeg har både tid og pengene til min hest. Synes bare det er en fin ide hvis der er en som ikk har tid og penge til en hest at hun kan få lov til at have en part uden at betale for meget smiley

• #17   3. jul 2010 <b>Camilla Stormont *DHT Soldier* !</b> :
    Er enig, og så alligevel ikke.
    Hvis du havde Dino, og du en dag ikke selv havde penge til at have ham,
    ville du så sælge din bedste ven? I stedet for at finde en sød pige, som
    ville ride ham, og hjælpe til med økonomien?

Jeg kan da godt sige hvad jeg havde gjort, jeg havde klart valgt at finde
    en sød pige, som ville ride ham, og hjælpe med økonomien.
    Selvfølgelig kræver en hest meget, og man burde ikke købe en hest,
    hvis man ikke har råd ! (også derfor jeg selv ikke har hest mere)...

Men stadig, du kan have købt en hest, som igennem nogle år, er blevet
    din bedste ven. Pludselig går din økonomi ned af bakke, og du har ikke
    penge til opstaldning af din bedste ven. Men du vil ikke sælge.

Derfor synes jeg en part er en super god løsning, eller udlån. For du
    mister ikke din bedste ven, men en sød pige, hjælper dig med ridning og
    økonomi, samtidig med at hun selv nyder at ride hesten, fordi hun måske
    heller ikke selv har råd til en hest. og vælger så derfor en part.

-Nu har jeg fuldt dig og Dino rimelig meget. Og det skal siges at jeg er
    imponeret over det venskab i to har bygget op !
    Og jeg er sikker på at du ikke ville sælge dino, hvis du en dag ikke havde
    penge til at have ham, hvis du kunne finde en sød pige som ville hjælpe.

• #18   3. jul 2010 Jeg synes man skal betale lidt når den står opstaldet...
    men hvis de bare gik hjemme eller meget billigt ville jeg ikek tag noget...
    men hvis de skal stå på ride skoler eller klub, eller bare et sted med bane er det tit dyre..

• #19   3. jul 2010 Camilla Stormont *DHT Soldier* !

Du skal vist bare tag det roligt og lade vær med og efter lade andres heste...

• #20   3. jul 2010 <b>Camilla Stormont *DHT Soldier* !</b> :
    Og det synes jeg er den helt rigtige løsning (: I stedet for salg.
    Men håber da ikke det bliver noget som sker, for i to er da bare
    fantastiske sammen (: Jeg bruger meget tid på at se dine videoer,
    billeder og ike mindst dino's profil (: Respekt til dig.

• #21   3. jul 2010 <b>Camilla Stormont *DHT Soldier* !</b> :
    Nice ! (: Dejligt at du har fundet en sød pige, som både du og dino kan med (:

-Skal du være med i den nye Far til fire? (:

• #22   3. jul 2010 Jeg har givet gratis part på en af mine heste, men parten skal derfor passe hestene, som er hjemme hos mig, når jeg skal på ferie eller er syg. Så er det faktiskt ikke gratis.

Alle som mener, en part skulle være gratis, fordi de hjælper ejeren, som ikke har tid eller råd til det, skal prøve at se det fra den anden side:

Dem der få part på en hest, har mulighed til at ride, mange af dem har part ligesom det er deres egen hest, uden at de burde købe sig en egen hest og står for alle omkostninger.

Jeg synes, at begge muligheder (med og uden betaling) er helt i orden, sålænge man bliver enig om det.

Hvis alle, som mangler noget tid eller penge (ikke i forvejen, men måske først efter de har anskaffet en hest), skulle sælge deres heste isted for at tage en part mod penge for at beholde hesten, så bliver der ikke mange hesteejer tilbage. Eller hvorfor er der så mange som tilbyder eller søger en part på en hest? Skal de nu alle sælge deres heste?

Prøv dog at se tingene fra begge sider.

• #23   3. jul 2010 Lissie B - Mange tak, det var lige hvad jeg ønskede ville komme smiley

• #24   3. jul 2010 <b>Camilla Stormont *DHT Soldier* !</b> :
    Det lyder da bare super dejligt (: Godt du har fundet en du stoler på,
    og som kan med Dino.

-Okay, det lyder da spændende (: haha, neeej, kan godt forstå du ikke
    vil være skuespiller ;b

• #25   3. jul 2010 Jeg vil sige gratis, da det er "hjælperen" der udføre et stykke arbejde for dig. Hvis du ikke har råd, kunne du jo måske finde et andet sted at have hesten opstaldet. smiley

• #26   3. jul 2010 - jeg betaler part pa Monique, jeg giver halvdelen af opstaldning og har hende som min egen jeg er fuldt tilfreds med at give penge for opstaldningen sa deles vi om smed da jeg vil have sko nu hvor jeg springer pa hende:-). syntes det er fair, du kunne jo aftale med din part at det er halvdelen af opstaldningen?:-)

• #27   3. jul 2010 Synes også det kommer an på hvad hesten kan samt hvad du forlanger af parten.

Hvis hesten ikke kan ret meget og rytteren hjælper med videre uddannelse, så synes jeg ikke man bør tage ret meget for det.
    Hvorimod hvis det er en hest der kan en masse, synes jeg man kan tage noget mere for det.

Giver selv 75 kr. pr. gang for min "part", ved godt det umiddelbart ikke er så meget. Men for en 4 års der ikke kan galopere, gå til biddet eller noget, så synes jeg faktisk det er meget. Især fordi det er mig alene der skal "videre uddanne" den... Der synes jeg man bør se det som en direkte hjælp...

Men synes da godt du kunne tage et par hundrede kroner for det. Og ellers så snak med rytteren om det når du har fundet en der er interesseret og som du synes passer godt sammen med din hest. Tit er det jo også det man synes der er vigtigst - frem for prisen(synes jeg i hvert fald personligt)

• #28   3. jul 2010 vil lige indskyde at det er faktisker lækkert at være partrytter. Du lejer en hest.- og så bestemmer du selv hvor meget bøvl du vil påtage dig, som regl, jo mere tid og arbejde du lægger i det, jo billigere bliver det. vel viddende at hesten ikke er din, og at den måske allerede næste måned s kan blive solgt eller ? kommer der ikke helt så mange følelser i klemme... Har du lyste til at prøve en anden type hest, er det bare at finde en anden. skal du flytte, studere, eller er du blevet for stor eller for gammel til at ride pony, så har parthesten jo allerede en ejer der elsker den, og du kan bare sige tak for denne gang, uden at grue for om den kommer et godt sted hen... Bor du storbyområdet og vil gerne ride, kan det være meget dyrt at holde hest, og et par ekstra hænder til at hjælpe måske både med arbejdet og økonomi kan være nødvendigt. jeg synes partløsningen er en god idé, det er da en fordel for alle parter når det fungerer- og hvis ikke så kan man finde sig en anden.

jeg har en pige der kommer her gratis og hjælper mig med min pony. hun får erfaringer til sin egen pony, jeg får en let rytter der kan øve rutine med min pony, og min pony får lov at gå og øve sig med en lettere rytter det meste af tiden, når jeg har præsenteret den for en ny øvelse. - det er da optimalt.

• #29   3. jul 2010 Det her emne har været oppe og vende en hel del gang før.

Snes helt persoligt at en part koster penge. Partryttere er jo ofte ryttere som ikke har tiden til at have egen hest, ikke har råd til egen hest eller bare friheden ved ikke at have egen hest.
    Der kan være mange grunde til at få en part, men tit er det jo en god løsning for alle parter og som nævnt længere oppe er det ikke fratis at have hest og helt fair parten bidrager til opstaldning og smed.
    En part er i mine øjne en som nyder at komme og hygge med hesten, ride den og have den som sin egen de dage man har part.

Men taler vi om en rytter som kan videreddanne hesten eller ride den op, så er det ikke længere en part i mine øjne, men en hjælp til ejer hvor den pågældende rytter gør et stykke arbejde ejer ikke selv kan stå for.
    Vi har min datters underviser til at ride hendes pony da han har været fejlredet og har skulle starte forfra. Når hun rider ham betaler vi det samme som vi gør for en gang undervisning + han altid leveres opsadlet og ofte også skridtet varm.

Lizet smiley

• #30   3. jul 2010 Nåh ja. jeg glemte helt det med prisen. spørg dig selv, Hvad har du brug for?
    en hjælper så din pony bliver rørt og passet, og ikke andet, så lad dog den heldige rytter slippe uden at betale med andet end den tid og det arbejde hun sparer dig for.

et symbolsk beløb på 100-250 pr md. du kan spare de penge din pony tjener op til et eller andet den "ønsker sig"- men som bare er luxus.

hjælp til at holde udgifterne nede? da jeg begyndte at ride, var der halv og helparter... en helpart = prisen på det halve eller mere af de samlede udgifter ejeren havde på hesten... halvpart er så omkring det kvarte af de samlede udgifter...for at få regnskabet med dage i ugen til at passe har hesten haft en ugentlig fridag og så har part og ejer haft fx. 3/3 dage..

Andre har brugt at lade parten betale smeden eller foderet eller ? det er din hest og dig der bestemmer, men bliver det for dyrt, for du nok bare svært ved at finde en part...

Kommentér på:
Pris på part???

Annonce