{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Halt eller stivbenet ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ..

jeg har et kæmpe problem, min hest har stået halt i et stykke tid nu.. Og synes til at være haltfri, hun løber selv rundt ude på banen og skaber sig, og når vi løber med hende på hårdbund ( for at tjekke om hun er halt ) .. Bukker og stjeler hun og løber videre ( ørerne er fremme og man kan se hun er glad) .. smiley

hun har stået halt i snart 1 måned pga en smedfejl, som nu er rettet om, og har såler på..

så nu ligner det bare hun er lidt stivbenet af, at have stået på græs i en måned.. ud at blive redet eller noget!
Hun er konkurrencehest, og er 7..

kan hun godt blive lidt stivbenet af, at have stået halt, og bare stået på marke indtil hun var halt fri?

og hvordan vil i gør med at komme igang?
det er nu på 2 måned, og det sidste månedstid, har hun ikke været halt, men bare en lille smulestivbenet..

vil i sige jeg kan ride? smiley

MVH, en pige der savner rigtig meget at ride smiley

SimoneC

skal siges massør kommer på mandag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halt eller stivbenet ?
  • #1   1. jul 2010 gizmo bliver let stivbenet og ligeledes roxanne, pga. galle i bagbenne, jeg skridter dem altid når de er haltfri og ser om det bliver værre hvis de beegynder at halte stopper jeg med det samme men er indtil nu faktisk ikke sket smiley

• #2   1. jul 2010 jeg vil afgjort lige ringe min dyrlæge op og snakke med vedkommende angående genoptræning osv. Nu ved jeg jo ikke hvilken smedefejl der er lavet men det kan da ikke skade at spørge sin dyrlæge, så er man da på den sikre side.

• #3   1. jul 2010 Problemet er at det faktisk er forbenen hun er stiv på .. smiley ..
    så jeg tænker hun måske lige skal skridtes indtil mandag, også bare trave 5 minutter, også skridt 10 min også trav 5 minutter igen..

bare i et par dage smiley ?
    og det måske kunne gøres sådan ?

for så vidt jeg kan hører på bodil og pia, er det ikke noget der blir bedre af hun bare står, men at hun bare skal trænes lige så stille op igen..

• #4   1. jul 2010 Janni H

Hun blev skåret skæv af smeden :o)

• #5   1. jul 2010 Den kan sagtens være blevet stivbenet på en månede.. Jeg tror sagtens at du kan prøve at skridte eller trække med den, og holde øje med om der sker ændringer.. har du evt fået den undersøgt af dyrlægen? var den meget halt efter smed besøg? smiley

• #6   2. jul 2010 Team Damgård.. Stine..:) .

Nej efter smed besøg var hun ikke halt mere smiley .
    nærmer lidt øm, som hun altid er når hun for smed..

så nu er hun som sagt ikke halt, bare nærmer stivbenet..
    har snakket med dyrlægen fra brynddum..
    men de siger jeg skulle tjekke om hun er forfangen..
    det tjekke smeden os, og det var hun ikke..

Kommentér på:
Halt eller stivbenet ?

Annonce