Muskeltræt + hofte"skade". {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
jeg har to "problemer", som i måske kender til?
Muskletræt: Min super dejlige kat. II pony (evt. kig i oprettede heste), har bare været rigtig dejlig her for tiden! Vi har startet stævner, næsten hver weekend, og det har bare gået super godt. I går (mandags) fik han fri, efter hans sidste stævne før sommerferien. I dag (tirsdag) red jeg ham så, men mærkede en slags "blok" ved hans hals. Sådan at han virker lidt .. træt af at ride, eller som om hans muskler er for trætte. Han gik lidt on-off hele tiden (omk. bøjningen), men efter noget tid hvor jeg gav ham lange nok tøjler, kunne han bedre strække sig frem og ned. (Frem og ned, plejer jeg at ride til sidst i ridtet, men måtte nu starte med det).
Har nogle af jer prøvet det? Jeg har en anelse om at det bare er fordi hans muskler er trætte, eller lign. Men måske har i en bedre forklarning, og løsning?
Hofte"skade": Ja .. Så red jeg en tur i skoven på Safir, og pludselig gjorde det utrolig ondt i mine hofter. Ikke sådan så jeg havde et blåt mærke, men som om smerten var "inde i kroppen". Ikke at noget var gået af led, eller lign. Det gør stadig rigtig ondt, og der er snart gået en uges tid. Hver gang jeg rejser mig op, går, sidder for længe, eller skal ned fra hesten (og op), gør det rigtig ondt. Jeg kan heller ikke sidde ordenligt i sadlen, og det har derfor også "skadet" mit ridt, til stævner m.m. Jeg ved virkelig ikke hvad det er, og min mor aner heller ikke hvad det kunne være.
Måske har nogel af jer selv prøvet det? Hvis i har, må i gerne skrive hvad det egentlig er, eller hvad "løsningen" er på det. Meget gerne også gæt!
Stella M. Kristensen.
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 13 Emner: 39 Svar: 272
Muskeltræt + hofte"skade".