775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rå plag på 2 år Rå plag på 2 år

Hej kloge HG!

Da jeg i dag har massere af tid til hesten, havde jeg overvejet at træne med Zey's plag, Phoebe.
Problemet er, at Phoebe er helt rå, da Zey's ejer ikke har tid til at træne hende, så hun er 100% rå. Phoebe er 2 år, så hun er ikke helt lille mere.
Jeg har aldrig haft med så unge heste at gøre, så er det naivt af mig at tro, at jeg kan træne hende?

Jeg havde bare tænkt mig at strigle og lære hende at blive trukket rundt, mens Zey er der, så vi begge har en støtte...

Signe

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rå plag på 2 år
  • #1   29. maj 2010 Nu er det jo ikke bare noget man gøær fra den ene dag til den anden.. Der skal trænes hver dag før det hjælper..

• #2   29. maj 2010 Hmm, det ville nok være en ide' at have en mere erfaren " heste-person" med på sidelinen.. Men hvis du bruger din sunde fornuft, og erfaring ville jeg ikke udelukke at du kan træne lidt med hende..? Det ville bare være ærveligt hvis hun lære tingene forkert, fra dag et.. smiley

• #3   29. maj 2010 Det er jeg skam klar over, men jeg har ikke tid eller penge til at komme hver dag. Men det er da bedre, at hun ikke bliver trænet bare en smule.

• #4   29. maj 2010 Har den ALDRIG været strilet? Hvis den ikke har så bare så og nus med den, lad den snuse til børsten og prøv lige så stille og rør hende med den. Hvis den er så rå at den er menneske sky, ja så skal du jo vænne den til menneske kontakt først og det tager lidt længere tid smiley

• #5   29. maj 2010 Hvia man har bare lidt sund fornuft og ved hvornår en hest har fået nok kan man altså sagtens træne en helt rå hest uden at ha' prøvet det før! Jag var 16 da jeg fik min første hest og han var HELT rå!

• #6   29. maj 2010 Hun kan godt strigles, men hun er ikke tryk ved mennesker, så det er en lang proces:)

• #7   29. maj 2010 Nanne-pigen: Ja man kan godt træne den alene, men hvis det er første gang kan det godt være svært, at vide hvilken rækkefølge man skal indføre de forskællige komandoer, og hvordan man indføre dem korrekt,. smiley

• #8   29. maj 2010 Du skal bruge meget lang tid på at snakke med den på folde, hvor den er tryg, lad være med at tage den væk fra flokken, før den er helt sikker på dig og du er på den.
    Der er mange ting du kan træne på folden, start med at gå rundt med den, lær den at trave ved siden af dig, stoppe når du stopper osv.

løber den væk fra dig, sker der jo ikke noget, for så er den jo på folden.

Håber dette kunne hjælpe en lille smule.

Jeg vil også mener, at lidt trænine engang imellem er bedere end slet ikke.

Brug god til og tænk dig godt om.

Held og lykke

• #9   29. maj 2010 tja jeg må indrømme efter at have deltaget i nogle kurser osv. må jeg indrømme hvor mange vigtige ting, man ikke ved, når man træner for sig selv.
    Så anbefaling, sørg for at have noget støtte fra nogle som ved hvad de taler om. det vil gøre det hele nemmere for dig spare en masse tid, og meget mere.
    Men ja skabe tillid og lærer hinanden at kende, det da bare at komme igang.

• #10   29. maj 2010 Da jeg fik min 2 års hjem var hun også meget rå.. kunne ikke trækkes med, var kun i hænder ved smed og ellers gik hun bare på folden hos avler..
    Det vigtigste er at du er rolig og konsekvent.. altså tydelig i dine signaler og bliver ved at bede om det ind til den gør det og så slipper alt pres og roser når den har gjort det rigtige...

Kommentér på:
Rå plag på 2 år

Annonce