{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Min hest er umulig at læsse. {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har virkelig problemmer med at læsse min hest, har VIRKELIG prøvet alt fra horsemanship, til de hårdeste metoder, og aner ikke hvad jeg skal gøre? alle dem der har prøvet at hjælpe mig, har altid sagt bag efter at de ALDRIG nogensinde, har prøvet en så umulig hest at læsse, som Bacardi, og det værste er at han er ikke en gang bange, han er bare mega stædig, han gør tit det, altså når vi har brugt en ca 2 timer på bare at få ham ind, så springer han alt hvad han kan ud igen, og han stejler mega meget hele tiden. At gøre det på den stille og rolige måde, er næsten umuligt, for han er ligeglad, han er bare STÆDIG! håber så meget der er nogen der kan hjælpe, for det er pisse ireterende at jeg ikke kan komme til stævner pga, min hest ikke vil gå op i en trailer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest er umulig at læsse.
  • #1   23. feb 2006 Har du prøvet med en bremse det hjalp på min kusines hest og han var også stædig.
    det er ikk alle det hjælper på

• #2   23. feb 2006 ej det er så trælst det der... det har jeg også prøvet med min... det er ikk andet end at gøre bar og øve hele tiden.. ved godt det er træls, men det kommer.. bar rolig.. smiiil

• #3   23. feb 2006 samme her .. min kan gå op derhjemme , men hvis vi så har redet undervisning, kan det tage 1½ time at få hende op igen ! Har i prøvet med en rejsekammerat ´? Altså en anden hest ? Hmm .. ja det ska nok komme, men ved at det er trælst ;(

• #4   23. feb 2006 Anne sofie: det har jeg desværre prøvet, og ja min hest er pænt ligeglad, men ellers tak for hjælpen..

• #5   23. feb 2006 ditte R: hvad er en bremse?

• #6   23. feb 2006 Line: ja har desværre også prøvet med en rejsekammerat, og det var endda hans bedste ven.. hehe. men ellers tak for rådet..

• #7   23. feb 2006 Sådan var det også med Hanita .. det tog mindst 3 timer at PRØVE at læsse hende, og hver gang blev vi nødt til at opgive. det er først nu jeg har kunnet få hende i trailer... jeg prøvede en masse, men det var ,mildest talt UMULIGT ... men så prøvede vi ny metode, svær at forklre, og når er der faktisk næsten ingen problemer. jeg kan godt forklare 'metoden' over beskedcenter ? smiley

• #8   23. feb 2006 har du prøvet m to longe tove som du krydser om røven af den...?
    D hjalp på min, og så sæt måske en anden hest der op først smiley Held og lykke

• #9   23. feb 2006 Okej .. Lyder lidt vildt men har i prøvet af løfte ham op ? Dvs.
    To stærke voksne, stiller sig på hver sin side, tager fat helt oppe ved bagbenene, og "skubber" den opaf .. Så burde han selv gå med forbene . Det hjælper på vores når de r p**se umulige, og r ikk så voldsomt, som det lyder t smiley

• #10   23. feb 2006 Kender det fra Dipsy.
    Han går ikke i en trailer, han frygter den.

• #11   23. feb 2006 Se på linket hvordan den ser ud:(link fjernet)

den lykke rebbet danner, der skal hestens mule ind i så drejer du den rundt så den strammer, der sker noget (er lige ved at finde en forklaring på nettet) i hestens hjerne, så de bliver helt "lammet" på en måde og så kan du ellers bare gå op med din hest.
    Men det er IKK alle heste det virker på, nogen bliver bare sure, andre ja, virker det bare ikk på
    Håber du forstod det ellers må du lige skrive, prøver lige at finde et link med en helt klar forklaring 2 sek.

• #12   23. feb 2006 Agk, linket virker, ikk! Men prøv at trykke og så skriv :BREMSE i søge feltet og tryk så 'træbremse'

• #13   23. feb 2006 Nu har jeg ikke læst det hele igennem, men jeg ville nok sørge for at sætte en hel dag af til at skulle læsse den... Og så ellers bruge den tid det tager, og på ingen måde, gå på hesten på en sådan måde at den vil opfatte det som værende ubehageligt...

Det er ti gange bedre at få hesten til at gå frivilligt op i traileren efter flere timers arbejde, end at skulle tvinge den op på fem minutter...

• #14   23. feb 2006 vil give Camilse ret, man må ikk tvinge dem op

• #15   23. feb 2006 Kan ikk finde et link hvor der står mere om en bremse =(

• #16   23. feb 2006 line: tror ikk rigtig man kan, min hest er jo 172..

• #17   23. feb 2006 Lise L: du må meget gerne prøve at forklare over beskedcenter, hvis du vil? ville bare være dejligt..

• #18   23. feb 2006 Når hesten stejler plejer det nu ikke kun at være fordi den er stædig. Hvis det er en trailer du vil have hesten op i skulle du s¢rge for at der er hel plads (skille vækken bliver skubbet til en side) da det kan være at hesten simpelthen ikke synes der er plads nok og så pr¢ver at fortælle det på sin måde.

Da vi skulle hente Flin fra hans fold tog det os en time at læsse ham. Vi tog det stille og roligt hele tiden, men det tog sin tid. Nu beh¢ver jeg bare gå op foran ham med en l¢s snor og han f¢lger med som en trofast lille hund. Jeg har slet ikke trailer trænet, det er bare fordi han har fået tillid til mig. Det kan være at din hest bare ikke helt stoler på dig. Hvis du har noget mad og bare tager alting stille og roligt. Hvis du har longe i grimen er det tit bedre for så kan du gå op og bare side oppe i traileren med en l¢s snor uden at kigge på hesten. Det kan tit tage sin tid, men hvis du har mad til hesten bliver den til sidst interesseret i hvad det egentlig er du fortager dig deroppe og hvad du har i spanden. Hvis hesten så bare tager forbenene op på rampen giver du den lidt af maden. Det kan vel være at den så går ned igen, men bare forsætte på den samme måde, men vent med at give hesten mad igen indtil den så er lidt længere oppe end den var f¢r.

Du kan også træne med hesten uden en trailer for hvis det er et problem med at hesten ikke stoler på dig så vil det være en god ide at bygge lidt tillid mellem jer.

Skriv endelig hvis du vil have jeg skal forklare et eller andet. smiley

• #19   23. feb 2006 Kender en. Hendes piges pony ville bare ikke gå i trailer. Hun kørte traileren ud på ridebanen og stillede den der. Lukkede hesten derind og lukkede leddet. Der sad hun i traileren i ens tol, med en kop kaffe og noget foder. Hun sad der vist i 3-4 timer, indtil hesten pludselig gik der op. ;-D Synes det er lidt sjovt.

• #20   23. feb 2006 Jeg har prøvet det samme med min egen pony..
    Vi fandt ud af til sidst der skal stå en mur i venstre side.. for ellers løber hun udenom rampen..
    Og så skal min far gå bagved med en kost..
    Det hjælper....

• #21   23. feb 2006 ......... med stella i hvertfald .. !

• #22   23. feb 2006 Min venides hoppe vil bare ikke op i traileren..
    den bliver bare stående ved rampen og kigger.. når vi så får den halvvejs inde, stejlerden og løber ud. Sidst prøvede vi med ALT, som de andre forslog.
    Men til sidst, tog vi en sort trøje og bandt den om øjnene.
    Så ligeså stille gik vi op og hun gik meget fint op:) så, prøv det. ´?

• #23   23. feb 2006 du kan da bare en gang i mellem læsse den og køre en tur med den gør det et par gange.. men den skal fandme vide det er dig der bestemmer

• #24   23. feb 2006 prøv og ta kontakt til Gitte Naldal. Hun bor i horsens og har trailer træning. ´Hun kan det der...

• #25   23. feb 2006 Skub den op med en traktor eller minilæsser. En halmballe i frontlæsseren og så skub den op ligeså stille.

når vi skal læsse kvierne er det sværest at få den første op i vognen, men ligeså snart der er én deroppe, så kommer de andre også. Håske mangler din hest en rejsekammerat?? eller et forbillede der står i traileren, og så tænker den "hey, det er da ikke farligt når den anden hest tør" og så vil den sikkert godt?
    Medmindre du har prøvet det?

ellers er der jo altid kvægstaven, knojern eller klassikeren, en god, solid kæp. ej, det er gas. c",)

• #26   24. feb 2006 Du skal ha to longse toge sæt et i hver side og trek hende op till ramben også skal de to der står med toget skal krysse dem og hive til så går hesten op

• #28   24. feb 2006 Isabella: jeg ville ønske at du havde ret, men det med horsemanship har jeg prøvet SÅ mange gange, og Bacardi er så dejlig, når jeg går, går han efter mig, og når jeg løber, løber han efter mig lige meget hvad jeg gør følger han mig<3 bortset fra en trailer! og har prøvet at skubbe rampen, og det var en høj trailer, men det virker ikke, men han er jo heller ikke bange, han er stædig.

• #29   26. feb 2006 Okej, men intet er umuligt ;|

Men må da være skiiide irriterende . ;S

• #30   20. jun 2006 Horsemanship .
    Og vis det ikke virker er det fordi den ikke har nok tillid og respekt.

Kommentér på:
Min hest er umulig at læsse.

Annonce