Æv . ! {{forumTopicSubject}}
jeg har en pony som hedder basse som jeg har stående derhjemme , men har ikke redet ham her i vinter da vores ridebane har været helt våd !
men nu er den begyndt og kunne ride på den igen
men så er det sådan at min søster har et stort hingsteføl stående , og den er uadskillelig med basse , føllet vil overhovdet ikke have jeg tager basse ud på banen og ridder , han vil nemlig ikke stå selv inde i stalden ;(
og idag var han ved at få sit forben op igennem træmmerne i boksen fordi han blev så vild ,
hehe , det er rigtig træls ..
nogen der har et forslag til hvad man evt. kunne gøre ??
det skal lige siges at føllet hedder willington , og det er måske 160 og rimelig vild , så vi kan ikke gøre noget når den går i panik ;s
hehe ..
aug 2005
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 933
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 34 Emner: 61 Svar: 732
dec 2005
Følger: 171 Følgere: 203 Heste: 6 Emner: 156 Svar: 2.042
aug 2005
» Team Ejendom « Marie M :
men vi har ikke andre heste at stille ham med i stalden
desværre . for favroit står oppe på rideskolen ..
•Sofie elsker min dejlige Tornado mus• !:
Mhm . ja det var måske en idee . hehe
men han er lidt svær at holde han er meget ung osv. og når vi har ham på ridebanan bliver han nød til at værer der selv for han kan godt finde på pludselig at løbe . hehe
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
det du beskriver er et typisk flokinstinkt. Willington er fuldt overbevist om at han vil dø hvis Basse forlader ham - ej, overdrivelse fremmer forståelsen, men en alene hest i naturen er sårbar, så der kommer hans instink frem om at følge med sin gruppe - altså Basse.
En "afløser-hest" er ikke en løsning, men istedet må du træne Willington i lidt efter lidt at blive uafhængig. Han kan starte med at være selv 5 min hvor du måske holder øje med ham, snakker med ham og gir lidt godt at spise. Efterhånden kan du forlænge tiden, hvor han skal være selv, og til sidst vil hans fornuft fortælle ham at passe kommer igen.
Fravænning!
Håber det hjælper dig, selvom det vil tage lidt tid, hvis man ikke vil stresse Willington og ikke forårsage skader på hverken hest eller rytter.
God fornøjelse!
aug 2005
jeg vil prøve .. hehe
Æv . !