{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

Spiltove problemer.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.... jeg ville lige høre om i har nogle gode tips til at træne heste i spiltove.. min hoppe og vallak er ikke glade for at stå i spiltove da de har haft grimme oplevelser med det.. men vil gerne øve dem lidt i at stå der når jeg strigler og gøre dem klar til ridning.. men det er de ikke glade for.. smiley Har prøvet at lokke lidt med mad og sådan.. men ikke om de rokker sig en meter.. min hoppe gør hvertfald ikke hehe.. smiley

Har i nogle ideer til hvordan jeg kan træne dem i det??

på forhånd tak..:D

Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiltove problemer..
  • #2   13. feb 2006 Har samme problem. Især med vandspiltorvet. Hun NÆGTER at gå derind . Hun havde engang en dårlig opvelse med det hvor hun slog hoved og skulle sy'es, så nu er hun bange for det smiley .

• #3   13. feb 2006 Altså så vidt jeg forstår er det kun når de bliver striglet og sadlet op!
    Det er vel bare noget med at være rolig og snakke roligt til dem og rose dem,..!

• #4   13. feb 2006 oki jeg har aldrog haft problemer med mine og de står i spiltov, men de er godt nok ude hele dagen så de kan rører sig. men du skal næsten have givet dem nogle gode oplevelser med det. kunne du nu bare få dem der ind, rose dem godt, måske give dem lidt mad. det kender jeg en der gjorde da hun skulle lære hendes hest at blive læsset i tralier. den nægtede også, men så gjorde hun det, hun gav den sit middags fodre der inde og efter et stykke tid. gik den bare op. og nu er der ingen problemer. bare aldrig tving dem. det kommer der intet godt ud af håber det hjælper =) ellers har jeg ingen idé. knuzz

• #5   13. feb 2006 Min hest kunne heller ikke lide vand spiltov da jeg fik ham, men nu går han gladeligt derind og står og vender selv når han vil have vand på den anden side..!
    Jeg startede bare med at vaske ham så tæt på vaskepladsen som muligt og så efter noget tid lokkede jeg ham derind med lidt gulerødder og så til sidste ville han gerne! Det er så rart, men jeg binder ham dog aldrig da jeg altid har en kæde på ham derinde for hvis han vil løbe løber han..!

• #6   13. feb 2006 Milla..: De står IKKE.. i spiltove.. det skrev jeg ikke.. jeg skrev til strigle brug.. når de skal ud og ride..

ja jeg må prøve at se om jeg kan få dem ind og rose dem godt.. smiley men de er heller ikke glade for at gå op i trailer.. så det er nok det her med at de skal ind i små rum de ikke er glade for.. :S

Min vallak er det fordi han er blevet slået og banket af dem jeg har stået ved i sin tid.. så selvfølgelig syntes han ikke det er rart at komme derind..

og min hoppe har før jeg og hendes tidligere ejere været en ret nervøs og vild hoppe.. ved ikke helt præcis hvad der skete med hende.. men et eller andet er der sket..

Stine

• #7   13. feb 2006 men ja.. der var noget med at min hoppe blev syet i det ene forben.. fordi hun var brudt ud af sit spiltov.. så det er der den hænger sammen med at hun ikke er glad for spiltove.. men vil prøve at give mig god tid.. og snakke med dem og se hvordan det går..:)

Stine

• #8   13. feb 2006 jeg syntes ikk at en hest skal atå i spiltov

men vis det kun er´til at strile i er det ok

jeg har kligger tranet min gemle pony (bare for at gå i treler)

• #9   13. feb 2006 Mathilde K : bare rolig.. mine står heller ikke spiltove.. er jeg selv imod.. men til strigling og sådan nogle ting syntes jeg det er fint.. smiley

Stine:)

• #10   13. feb 2006 min pony ville ikk i vandspiltov så bakkede jeg hende ind nogle gange og nu er der ikke nogen problemer

• #11   14. feb 2006 min lille baby står slet ikke bundet når jeg sadler op eller strigler.. det er ikkenødvendigt, han står stille når han får besked på det.. men en go måde at træne dine hypper på ville være at langsomt vænne dem til det.. brug en hel dag om nødvendigt! og så ros dem bare de flytter det ene ben et skridt.. husk at det er et lille skridt for dem, men et stort skridt for dem og i deres selvtillid..

• #12   15. feb 2006 Hejsa... ja vil jeg prøve... sjovt nok gik min vallak med ind i spiltovet igår hehe.. smiley så det var jo bare super dejligt... han stoppede godt nok lige engang... men gik med da han så mig bagved.. ( min part stod med ham ) så der var der ingen ting..:D så blev han da også rost godt... smiley så det er jo kun den rette vej frem.. så mangler vi bare min hoppe hehe.. Men tror måske også at hun mest er stædig.. men jeg vil tage mig god tid om det..:)

Stine

• #13   17. feb 2006 Jeg kan kun sige at du kan prøve at lade dem stå sammen i spiltovene..

Måske i starten sører for at der er masser af halm eller hø de kan gumle i, så de har noget at lave.

En anden ting er at spiltove vist nok er forbudt.,

• #14   18. feb 2006 Som skrevet tidligere... så skal de heller ikke stå i dem.. men det er to striglepladser... så i og for sig.. er der jo spiltove alligevel.. hehe..:)

• #15   26. feb 2006 Spiltove er ikke forbudte, men man må ikke bygge en ny stald med spiltove. Altså, hvis de allerde er der og har været der altid, så er det iorden. Men i en helt ny stald må man ikke lave spiltove.

- Sofie

Kommentér på:
Spiltove problemer..

Annonce