{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressur i skov.?!
  • #1   12. feb 2006 altså har den samme mening men sys oss de skal kunne rides i dressur i skoven....

• #2   12. feb 2006 Jeg har den totalt sammen holdnig som Molle.! Nå de er på banen så dressur og i skoven så er det bare glæde.. Tak for svarene..Mange flere modtages gerne.

• #3   12. feb 2006 der også nogle der rider dressur i skoven til en afvæksling en gang imellem.

• #4   12. feb 2006 Hmm, synes det er sundt at hesten kommer i skoven en gang oom ugen.. Og de elsker dte som regle.
    Og tit når jeg selv rider i skoven arbejder jeg da med min hest for den er mere glad i skoven! Men det er ikke under hele turen, kun 5 min af gangen og to 5-7 gange!
    Min synes i hvertfald det er dejligt...!

• #5   12. feb 2006 Jeg er også dressurrytter, og rider da også somme tider i skoven. Nogle gange får Filippa lov bare at strække halsen og så er det ren sjov og balade, andre gange rider vi også dressur. Dressur på en sjov måde =)

Hun elsker og ride tur, og derfor rider jeg nogle gange dressur på tur, og så er hun rigtig dejlig, fordi hun elsker at være på tur ;-D

Kan anbefales, hvis hesten er blevet træls på banen !

• #6   12. feb 2006 Når jeg er i skoven så er det hyggeridning, men jeg kan sagtens finde på lige at samle hesten og forlange den skal gå ordentligt i skridt i bare et par minutter, og så får den lov til at slappe af og strække halsen igen.

• #7   12. feb 2006 hvis man skal ride en lang tur så er det tit en god idé at samle hesten ellers kan den få ondt i ryggen.. men jeg syntes også at tur ridning skal være hyggeligt

• #8   12. feb 2006 Jeg syntes det er en fin ide at ride dressur i skoven engang i mellem, det er en god måde også at få hesten til at reagerre på hjælperne også i naturen, hvis hesten er lidt iller at ride på. Sys måske ikke man burde gøre det ALTID, da der også skal være lidt hygge og afslapning over det engang i mellem .

• #9   12. feb 2006 Jeg har også en skrækhistorie om hvor galt det kan gå i en skov. Prøv at se billederne af min hest Shady's ben. Og der var ikke fuld fart på eller noget, det var kort trav, og så snublede hun over sine egne ben.

• #10   12. feb 2006 Det er super fint efter min mening!

Hesten har en helt anden fremdrift i skoven, det er varrierende og den har en positiv indtilling.

Har faktisk hørt om en dame, der red sin hest op til GP øvelser i skoven..

• #11   12. feb 2006 Udover det, er det en fantastisk god måde at opbygge muskler på den! Især ved at ride op og ned af bakker mv.

• #12   12. feb 2006 Enig med Selma !

• #13   12. feb 2006 Jeg syns bar den skal have lov at gå , men man kan godt lige bøje den lidt af når man har skridtet lidt , men ik rid den til biddet eller noget i skoven syns jeg ..

• #14   12. feb 2006 Stine: Forstår jeg virkelig ikke hvorfor man ikke skulle? Det er jo ikke skadeligt at den er redet til biddet - tværtimod.. Hvis den er redet rigtigt, er det da langt bedre end hvis den skal gå imod biddet. smiley

• #15   12. feb 2006 når hesten er i skoven skal den have lov til at være hest!!! det vil sige gå naturligt og det er ikke sundt at ride dresur på for hårdt underlag har jeg hørt

• #16   12. feb 2006 en hest skulle heslt være glad i al dens arbejde med rytteren,
    dresur på banen skal være sjovt og spændende for hesten ligesåvel som skovturen.
    synes der skal være plads til både at lade hesten slappe af på skovturen men også at ride samlet og konsentrere

• #17   13. feb 2006 Jeg er helt enig med Sisse Marianne Og Stine.. Nå den er på banen så skal der arbejdes og nå den er i skoven så skal den have lov til at stække halsen.!!

• #18   13. feb 2006 jeg syntes det er helt fint at ride dresur i en skov da det godt kan være en sjover måde at arbejde på for hesten

• #19   13. feb 2006 Jeg vil sige det samme som Mathilde K...
    Dressur i skoven er en god måde og lave afveksling på.
    Selveste Lars Petersen som var på BH red både Cavan og Uffe i skoven i dressur. Det hjælper på deres humør og er med til og hjælpe på fremaddriften. Man har nemmere ved og lave øvelser i naturen!
    Jeg bruger naturen meget til og øve fri trav, schenkelvigninger og changementer.
    Det eneste man ikke må og skal gøre i naturen er og øve parader eller diverse øvelser som stopper hesten op. Det ødelægger dens humør og naturlige fremadsøgning(sagt af Lars!)

• #20   14. feb 2006 Jeg rider tit i skoven, men veksler mellem hygge og dressur (i skoven) Det er dejligt og lettere at ride dressur i skoven da heste har en helt anden fremdrift på tur.
    Jeg trænede Spice´s fri trav i skoven og i dag har hun en utrolig god fri trav. Jeg besluttede mig bare for at når de andre galopperede skulle vi trave....og Spice vil MEGET gerne være forrest.....også måtte hun jo bare trave til.
    På et tidspunkt kom jeg måske til at overdrive det lidt og det medførte at hun først går i galop når hun får besked på det.....altså når man driver forbliver hun i traven....det gjorde hun aldrig før. Når hun så sit snit til det smuttede hun i galop. Så dressur i skoven har gjort MEGET for Spice og mig! smiley
    Det kan altså godt anbefales.....man kan jo bare tage i skoven og ride dressur en dag hvor man alligevel ville være blevet på banen så det ikke går ud over hyggeturene... smiley

• #23   15. feb 2006 Annasofie: Der kan du godt have lidt ret..! Jeg forstår godt at det er syndt og alt det. Men det var ikke det spørgsmålet gik ud på.. Det var bare hvad var jeres mening til dressur i skoven.? Ikke at det er godt og dit og dat..!! Det var ikke det jeg spurgte om.! Men igår red jeg så ud i skoven og ja jeg kan godt se at i har med det der frem ad drift.. Min pony er bare en pony som godt kan løbe af sted med en også ville jeg bare se om man måske kunne få ham til at slappe mere af.?? Da i går der blev han bange for noget også kan jeg godt sige jer at så LØB han og det var ikke bare lidt det bare MEGET..!!!!! Jeg kunne lige så godt havde være DØD..! Hallo.??! Han blev bare bange for noget fordi vi galopperede på stien også var der et hus også ville han da klart ikke forbi for man ved jo aldrig om der kommer en ud af busken og siger: BØH..! Øhh.. Mit hjerte hamrede som en sindsyg.! Prøv lige at tænkt på det. Heste sport er en MEGET farelig sport. Vi har med levende dyr at gøre. Man kan altså godt DØ.!!!!!! Bare lige så i ved det.. Jeg var sq nær død.!

• #24   15. feb 2006 Hejsa... enlig burde en hest på tur bare have lov til at slappe af og nyde omgivelserne.... men det er også en god måde at træne heste i dressur på tur.. det er ikke noget der er skadeligt at gøre engang imellem..:D Det er kun sundt at træne hesten lidt i naturen.. feks findes der mange heste der stikker af så snart de for lov at få en galop.. og det er altså ikke sjovt når en hest først stikker af... Så er det en god måde at træne ja feks overgange.. og halveparadere og den slags.. for at holde den lidt igen.. så den ikke smutter...

men nu kan jeg normalt ikke lide nogle vilde ture i skoven.. syntes det er lidt uansvarligt da det MEGET... HURTIGT.... kan gå galt.. så man skal passe på..

Det er stadig levende dyr vi har med at gøre... og bliver den første bange eller noget andet sker.. er der ikke altid meget at gøre... netop som du beskriver det Mie..

jeg har også prøvet engang da jeg var på stranden med min vallak... jeg og en ride veninde tog så en lille galop... og det gik også pænt stærkt... men pludselig sank bunden altså.. så min vallak var ved at snuble... og kunne nemt forstille mig at kom vi rigtig stærkt.... så var vi væltet... så man skal passe på..

Stine

• #25   17. feb 2006 jeg rider selv dressur en gang i mellem når jeg rider tur.. det er lige så meget for hesten ik bare tror at vi skal løbe og bukke og hvad de nu ellers kan finde på !
    men når vi så er på tur og ik rider dressur så får min lov til at gå med hovedet som hun vil.. i næsten den fart hun vil..
    det er heller ik ret tit vi rider dressur. men gør det !

• #26   26. feb 2006 Når jeg rider i skoven, så rider jeg min hest som jeg ville ha gjort på en dressurbane. Bøjer af i skridt, løsgørende trav og så noget let galop - kort og galopøgning - og noget samlet trav - nogle gange kan jeg også lave schenkelvigninger, hvis stien/skovvejen er bred nok til det - eller hvis jeg rider på stranden.

Jeg synes også at det er rigtig fint at lave travøgninger i skoven, for der kan man virkelig få gang i futterne, fordi hesten er meget gladere i skoven. Elsker at ride dressur i skoven, på grund af mere fremaddrift - og i det hele taget en meget gladere hest smiley

Til slut traver jeg hesten med lidt længere tøjler, ligesom når man traver af på dressurbanen, og så får han ellers lov til at skridte med helt lange tøjler.

- Selvfølgelig er der de få gange, hvor man bare trænger til en vild og voldsom jordetur, og der skal hesten selvfølgelig ikke gå samlet ;D

- Sofie

Kommentér på:
Dressur i skov.?!

Annonce