{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad ska jeg gøre?
  • #2   23. jan 2006 Hvordan er dens kondi? Er den generelt doven, altså også i traven, eller er det kun galoppen der er et problem?

• #3   23. jan 2006 øh øh ?? hvis den virkelig er så dum, eller bare klog, at du ikke kan holde den i gallop - selv om du sparker og driver - så er der velikke andet for en at give den en i røven ..men lad være med at gallopere i lang tid når den endelig gallopere! f.eks. galloper bare en halv langside og tag den så SELV ned i trav. når du f.eks har travet resten af langsiden så sæt den i gallop igen osv. men hvis den falder i trav før du ber den om det, så må du blive ved indtil den hører efter! Husk ,, dette kan du ikke lære den på en dag smiley

• #4   23. jan 2006 Ligesom Kristine F:

Men hvis det ikk virker så prøv med nogle spore..
    HUSK AT DU SKAL PASSE EKSTRA GODT PÅ!!!
    Hvis du tager spore på, for de er bar en hjælp til at få den frem med,..
    Hvis du bliver sur på din hest, så lad være med at sætte sporene ind i ham, for de kan gøre det hele meget værre, så afreagere på dig selv eller på en halmballe, eller hvad du nu har lyst til, bar ik lad det gå udover ham smiley Hehe

• #6   23. jan 2006 Molle:
    Øhh Hvad hjælper de så på?
    Prøv sporre.. Men kun hvis du kan bruge dem..

• #7   23. jan 2006 Hej
    Er det din 4 års pony??
    Det er ret vigtigt at vide ponyens alder, når der er problemer i gallop.
    Det med sporer kan være ok, men hvis det er den unge på 4, ville jeg prøve mange andre ting først, og lad være med at sparke og slå, det hjælper intet, især hvis den er ung, den bliver barer forvirret, der er mange andre metoder der virker meget bedre.
    skriv evt, til mig hvis du har lyst.
    Anita

• #9   23. jan 2006 der kan være en hel del ting som simpelthen forhindrer den i at galloppere.
    det kan være udstyret og dårlig balance. nogen heste - specielt unge med dårlig muskulatur kan have svært ved at holde balancen i galop.
    prøv evt. at lade hende rende rundt på ridebanen frit uden sadel og prøv om du kan få hende i gallop. / eller på en meget stor volte i longe. - så kan du finde ud af om hun simpelthen har dårlig balance- eller om det er udstyret.
    hvis hun nu fint kan gallopere frit- så er det nok noget med rytteren eler udstyret.
    men hvis hun stadig har svært ved det så er det måske mere hendes muskulatur og balance.

HUSK der er stor forskel på om en hest ikke VILgallopere eller om den ikke KAN

• #10   23. jan 2006 Molle - Giver dig helt rat. Sporer er ikke bare en middel til at hakke hesten fremad med, det er et hjælpemiddel til at hjælpe schenkelhjælpen og gøre den mere tydelig . Frek. Ved sidebevægelser og til at få den til at at gå mere bagtil .. Hvis din pony er doven, så prøv og ride den <b>uden</b> noget. Hverken Pisk eller Sporer. Lav parader og rid frem mange gange så hesten ligsom får en fornemmelse af den skal gå frem når du klemmer og sparker til den med dine schenkler. Og lav temposkift .. mange temposkift og parader, det er de bedste råd jeg kan gi' dig . Husk det ikke alt sammen kan komme på en dag, det kræver arbejde, men det belønnes i sidste ende smiley .

• #11   24. jan 2006 Hey.. Jeg har selv en 4 års hest, som heller ikk er meget for at holde sig i galob.. jeg startede med at ride hende uden spore og pisk, men da vi kom lidt længere begyndte jeg at tage spore på, det hjalp en del, men husk du må jo ikke bruge dem konstant, den skulle gerne kunne gå af sig selv. det bedste ville være at galopere nogle skridt også tage ned i trav og så prøve igen og igen indtil den lytter til dig.. Men det tager tid.. Husk på det.. Og hvis du ikke får undervisning, ville det være en god idé, især hvis du kan finde en rigtig god ridelære som kan hjælpe dig med at komme videre. Held og lykke..

• #12   24. jan 2006 Hvis du har en god berider, så kan han sagtens hjælpe dig på en fornuftig måde, eller en ordentlig ridelærer kan også bedre vurdere din situation, og der er helt sikkert en enkelt løsning: Spørg nogle kyndige der kender både dig og din hest:)

• #13   24. jan 2006 Til Janni K: det behøves jo ikke at være en berider....
    Det kan også bare være en der har forstand på heste og ved meget om heste og ridning

• #14   24. jan 2006 NOGLE SOM HAR OVERVEJET PONYENS BALANCE.???

Heste med dårlig balance har tit problemer med at falde i trav efter få galopspring.. Min egen 3 års gjorde det oss meget i starten, og hvis ponyen kun er 4 kan den sagtens have dårlig balance..!!!

Det sys jeg du skal overveje, og hvis det viser sig at være problemet skal du hjælpe ponyen MEGET med at holde balancen ved at du sidder 110% korrekt.!!! Hvis du falder det mindste ud til den forkerte side, gør du det sværere for ponyen at holde balancen..

Det lyder for mig lidt som om at det godt kan være balancen som er problemet..

Og HVIS det er det, så glem ALT hvad der hedder sporer og pisk til at hjælpe med dette problem, det bliver balancen ikke bedre af..!!!

• #15   24. jan 2006 men det er bare det at min ridelære siger at jeg skal driver og drive og give den en bagi hvis den ik svare

• #16   24. jan 2006 og min ridelære er berider og rider ham en gang i ugen men det kan jo være i har retfor han er kun fire år det kan være at han ik har så god balance

• #17   24. jan 2006 jeg tror du har ret camilla s men tak for alle råd vil prøve dem!!!!

• #19   4. feb 2006 Jeg mener 100% Det samme som Camilla S...!

• #20   7. feb 2006 Jeg er helt enig med Camilla. Det lyder som et balance problem og også som om du har et muskulært problem. Heste skal bygges op til at kunne gallopere ja i det hele taget rides. Heste tænker jo ikke nu vil jeg være dum idag... det er et menneskeligt egenskab at tilføje dem. De handler udfra vores signaler og den fysiske kunnen vi har bygget op hos dem. Jeg synes du skal prøve at finde en ny ridelærer, hvis du er blevet bedt om bare at slå den uden der er gjort videre forsøg på at finde ÅRSAGEN til problemet, er det ikke det værd for hverken dig selv eller din hest. Vi som mennesker har en tendens til at behandle symptomet istedet for at finde årsagen. Så enig med mange af de andre, tjek dit udstyr, om hesten har muskulære problemer evt nogle skævheder og husk også dens tænder. Så er du godt rustet til at finde din årsag på problemet. Når hesten protestere er det jo for at fortælle os der er noget galt, på den ene eller den anden måde, vi skal bare lærer at lytte. Jeg synes du skal have ros for at prøve at finde en anden udvej og ikke bare stole blindt på din ridelærer når du føler det er forkert. FLOT. Pøj pøj til dig.

Kommentér på:
hvad ska jeg gøre?

Annonce