Trailer hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en super sød og dygtig pony, hun er 5 år bliver 6 i år. det sted jeg købte hende kørte de i trailer 2-3-4 gange om ugen. (kun om vintern) dem der havde hende før havde hende kun i 8 måneder. De gamle ejer satte aldrig den jernting bag hende, de lukke bare porten.
Nå men som sagt er hun klar til stævner, og jeg vil rigtig gerne afsted.
Problemer er:
Hun vil gerne gå op i den. Hun Har aldrig haft den der jern ting bag sig, fordi hun BRASER (VIRKELIG BRASER) ud. og hvis hun kommer under den kan hun risikere at brække ryggen. Vi har prøvet at vende hende af med at hun ikke skal brase ud, men hun finder altid en ud vej.
Der er nærmest som om hun er angst over for at stå der inde. hun kan ikke slappe, hun vil ikke have sit foder eller hø når det er at hun står der inde.
Hun får sådan en tanke kan man se "åhh neej nu kommer jeg aldrig mere ud, jeg må heller komme ud nu.
Vi har prøvet:
Med at have en snor omme bagved.
HJælp Hjælp hvad skal jeg gøre. Jeg har en talent pony, men kan ikke vise hende frem fordi hun ikke gider i trailer.
Hjælp mig!
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
feb 2005
Følger: 74 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 10
Vi prøvede mange forskellige ting, og der var også mange heste toprytter og folk der prøvede forskellige ting med ham.
Men selvskabshest turde vi ikke da den sagtens kunne komme til skade ved det.
Ved selvfølgelig ikke hvor voldsom din er.
Når men det endte med at vi har fået en anden trailer, en af dem de kører sidelæns i. Nu står han der uden problemer, vi kan tage de den anden ind og ud som vi vil, sadle han op der inde osv.
Forleden sad vi fast på vej hjem fra træning grundet sne. Vi havde dem inde og ude 4 gange eller sådan noget. Det går altid stille og roligt nu.
Men som sagt ikke den nemmeste løsning for alle. Har dog kun godt om kørsel med hestene på tværs, det giver alt i alt mere ro ved alle heste.
maj 2009
Følger: 17 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 39
Jeg vil sige som Sacha og Rikke, prøv at kontakte Torben Andersen. Han er virkelig dygtig til at vende en hest til trailer, jeg har selv med stor glæde haft ham ude til min egen hoppe
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Holder til i Nordsjælland - Allerød
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Hun har det lidt bedre, hvis der er en med.
Næste gang vil jeg have en lille lastbil til transport. Der er også de små firkantede (ombyggede varevogne) til 2 heste.
Min er nemlig klaustrofobisk, som de siger, alle heste er, også i små bokse.
Og så skulle de efter sigende stille sig skråt baglæns i transporten, hvis de selv kan bestemme.
Lone
aug 2008
Følger: 113 Følgere: 115 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 13
mar 2007
mar 2009
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 10
Har i nummert på Ham der Torben ?
Så ville jeg lige hører ham om han ville hjælpe (:
mar 2007
mar 2009
mar 2009
feb 2005
Følger: 74 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 1 Svar: 10
Ja, det med skråt baglæns er rigtigt. De står meget mere stille, og er mere tilfredse med at kører. Det er det der også er specielt ved vores trailer. Også ved at de gør det, kan man lære dem at gå stille og roligt ud.
Trailer hjælp!