{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Trailer hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en super sød og dygtig pony, hun er 5 år bliver 6 i år. det sted jeg købte hende kørte de i trailer 2-3-4 gange om ugen. (kun om vintern) dem der havde hende før havde hende kun i 8 måneder. De gamle ejer satte aldrig den jernting bag hende, de lukke bare porten.

Nå men som sagt er hun klar til stævner, og jeg vil rigtig gerne afsted.

Problemer er:
Hun vil gerne gå op i den. Hun Har aldrig haft den der jern ting bag sig, fordi hun BRASER (VIRKELIG BRASER) ud. og hvis hun kommer under den kan hun risikere at brække ryggen. Vi har prøvet at vende hende af med at hun ikke skal brase ud, men hun finder altid en ud vej.
Der er nærmest som om hun er angst over for at stå der inde. hun kan ikke slappe, hun vil ikke have sit foder eller hø når det er at hun står der inde.
Hun får sådan en tanke kan man se "åhh neej nu kommer jeg aldrig mere ud, jeg må heller komme ud nu.

Vi har prøvet:
Med at have en snor omme bagved.

HJælp Hjælp hvad skal jeg gøre. Jeg har en talent pony, men kan ikke vise hende frem fordi hun ikke gider i trailer. smiley

Hjælp mig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer hjælp!
  • #1   25. feb 2010 Jeg vil foreslå jer at ringe til Torben Andersen. Han er ekspert i heste og trailer problemer (:

• #3   25. feb 2010 Har i prøvet at trækker en selvskabs pony op som ikke har noget i mod traileren og som bare slepper af der oppe? Måske det vil hjælpe, for Mathilde gjorde også det samme som du skriver der, vi begynte så med at have en rolig selvskabspony stående i traileren, hvilket virkede som en go oplevelse for hende... smiley

• #4   25. feb 2010 Ved godt det er ude i en løsning som ikke alle vil ofre, men min hest gjorde det samme. Han er bare en stor DV hingtst, som flere gange havde det meste af indmaden i traileren med ud det var så vildt at det var livsfarligt ofte.
    Vi prøvede mange forskellige ting, og der var også mange heste toprytter og folk der prøvede forskellige ting med ham.

Men selvskabshest turde vi ikke da den sagtens kunne komme til skade ved det.
    Ved selvfølgelig ikke hvor voldsom din er.

Når men det endte med at vi har fået en anden trailer, en af dem de kører sidelæns i. Nu står han der uden problemer, vi kan tage de den anden ind og ud som vi vil, sadle han op der inde osv.
    Forleden sad vi fast på vej hjem fra træning grundet sne. Vi havde dem inde og ude 4 gange eller sådan noget. Det går altid stille og roligt nu.

Men som sagt ikke den nemmeste løsning for alle. Har dog kun godt om kørsel med hestene på tværs, det giver alt i alt mere ro ved alle heste.

• #5   27. feb 2010 Hej Emma..
    Jeg vil sige som Sacha og Rikke, prøv at kontakte Torben Andersen. Han er virkelig dygtig til at vende en hest til trailer, jeg har selv med stor glæde haft ham ude til min egen hoppe smiley

• #6   27. feb 2010 Jeg hjælper underviser også - primært med trailer læsnings problemer.
    Holder til i Nordsjælland - Allerød

• #7   28. feb 2010 min har samme problem - hun vil gerne op, men selvom man kun kører 3 (!!) km, er hun SKUMsvedt, ryster og vil hurtigt ud bagefter.

Hun har det lidt bedre, hvis der er en med.

Næste gang vil jeg have en lille lastbil til transport. Der er også de små firkantede (ombyggede varevogne) til 2 heste.

Min er nemlig klaustrofobisk, som de siger, alle heste er, også i små bokse.

Og så skulle de efter sigende stille sig skråt baglæns i transporten, hvis de selv kan bestemme.

Lone

• #8   28. feb 2010 ring til Shane Mosele - og du ville aldrig har problemer med din pony igen

• #9   28. feb 2010 Shane skulle også være fantastisk, og har kun hørt godt om ham.. Rigtig godt faktisk.. Han skulle have været ude ved min hest Asterix for 3 år siden ca. men han har desværre en venteliste på et halvt - et helt år.. Men det forklare nok bare hvor fantastisk han er (: Har du tiden til at vente, kunne det helt sikkert også være en KANON mulighed! (:

• #10   1. mar 2010 Taak for alle de her muligheder..
    Har i nummert på Ham der Torben ?
    Så ville jeg lige hører ham om han ville hjælpe (:

• #11   1. mar 2010 Finder det lige (:

• #12   6. mar 2010 Har du fundet det ? (:

• #13   9. mar 2010 Hvad er nummert på ham der Shane Mosele? (:

• #14   9. mar 2010 Lone S

Ja, det med skråt baglæns er rigtigt. De står meget mere stille, og er mere tilfredse med at kører. Det er det der også er specielt ved vores trailer. Også ved at de gør det, kan man lære dem at gå stille og roligt ud.

Kommentér på:
Trailer hjælp!

Annonce