{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Hjælp til salg og køb {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har brug for lidt hjælp til en beslutning. Det er selvfølelig mig der tager beslutningen i sidste ende, men jeg har brug for at høre om det jeg har tænkt mig at gøre er dumt.

Jeg har en dejlig hest som jeg har haft det sidste år. Han har været min første store hest og han har lært mig virkelig meget. Men han nærmer sig de 14år og har måske lidt mistet energien. Jeg har fået tilbudt at sælge ham til en rideskole. Men han er utrolig bokssur og hvis han ikke kommer nok på fold bliver han en rigtig djævle. Jeg er meget i tvivl om hvor meget heste kommer på fold på rideskole.

Men jeg er så blevet tilbudt at købe en ny hest til en ikke så stor sum, den er ikke trænet de sidste par måneder. Men den har virkelige lækre gangarter, og er utrolig lækkert bygget. Det bliver en ny udfrodring men jeg godt jeg kan klare det,.

Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge, da jeg ikke ved om min hest ville have det godt på en rideskole. Hvilket jeg nok synes det er det væreste problem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til salg og køb
  • #1   17. feb 2010 Du kan evt. låne ham ud til dem en uge eller to, så kan du se om det er noget han dur til. Det er forskelligt fra rideskole til rideskole hvor meget de kommer ud.

• #2   17. feb 2010 Hmm.. det er jo meget forskelligt fra sted til sted, hvor meget rideskolehestene kommer ud, så det syntes jeg bestemt du skal undersøge og forhøre dig om, der hvor du har tilbudt at få ham hen..

Men jeg tænker lidt at hvis du siger han lidt har mistet engergien ville det nok ikke være det smarteste at lade ham gå som rideskole hest, da han måske hurtigt kommer til at syntes at det er rigtig surt.. det ville måske være bedre for en hest som ham at gå hos nogle der evt. ville bruge ham til skovtur eller hyggeridning engang imellem ..
    Men det er svært at sige smiley

• #3   17. feb 2010 Undskyld men er det ikke lidt tidligt at den mister energien?

Jeg ville ikke sælge til en rideskole, hvis den er ved at miste energien, så kan det da næsten kun gå galt mellem hesten og eleverne.

• #4   17. feb 2010 Mht. til det med energien mener jeg hvis den skal gå omkring 3 timer om dagen og i forvejen har mistet engerien lidt smiley

• #5   17. feb 2010
    Ville undersøge forholdene på rideskole og ikke kun spørge ejer da hun kan sige noget andet for at få fat i hesten, men spørgere opstalderne også.

At hesten er bokssur vil jeg mene gør at den slet ikke skal på rideskole. Har gået på en rideskole hvor en hest var det, bare i spiltov - de småbørn kunne ikke noget selv med den, især ikke rense hove da den konsekvent lossede ud efter dem, bed, lagde og gjorde så man ikke kunne komme ind i spiltovet så de skulle have en modig ældre til at hjælpe dem hver gang eller hende der ejede stedet, så gjorde hesten ingenting hvis hun stod der.

At han har mistet energien vil jeg heller ikke syntes er godt for en rideskolehest, de heste jeg har oplevet med manglene energi har fået alt for mange spark i siden og klap i måsen af eleverne, især de små fordi det er den eneste måde de kan få den frem på. Disse heste ender også tit op med at blive schenkeldøve og ligeglade med pisken, så der virkelig skal slås og sparkes før de reagere.

Ville undersøge nærmere at han har mistet energi og se om det er noget med vitaminmangel, forkert foder eller andet smiley

• #6   17. feb 2010 Det lyder som om både du og din hest har brug for nye udfordringer. Jeg forstår din interesse for en anden hest (nye udfordringer).

Tilgengæld finder jeg det lidt absurd at du vil sælge ham til en rideskole, hvis han er bokssur og endvidere ved at gå død for energi - så vil jeg bestemt ikke tro, at en masse nye ryttere, lidt foldtid og masser af dårlig baneridning vil løfte hans humør.

Så hellere finde et nyt og andet hjem til din hest.

• #7   17. feb 2010 Kan godt forstå du vil have nye udfordringer... Men ærlig talt... En 14 årig hest BURDE altså have mange gode år forrude, men masser energi...

Hvad er grunden til at energien er væk???

• #8   17. feb 2010 Min kære hest har ikke på den måde midstet energien. Han har bare midstet gejsten lidt, vi er vist begge ved at køre lidt surt i det. Han er en supeer hest, roliger hest har jeg aldrig mødt, måske egner han sig ikke til en rideskole. Og det er rart at i så kan fortælle mig det. Han er rigtig god i ridningen. Red sidste november la2 til 67%. Så vil helst ikke sælge ham som hygge hest. For det villige kede ham. Måske har vi bare en nedtur som alle hest og ejer nu kan have. Da sne og is dækker danmark. Og vi kan ikke komme ud på tur eller ride ude som vi gerne gør engang om ugen.

• #9   17. feb 2010 Hvis den er ved at miste gnisten (energi osv.) så er det meget dumt at sælge den til en rideskole! Så hellere til et hjem hvor han kan hygge sig med en masse fold tid og nogle rideturer.

Men det med den anden lyder spændende! Hvis du får solgt den anden, så synes jeg helt klart du skal kaste dig ud i det med den nye.

• #10   17. feb 2010 Ville aldrig sælge til en rideskole.. og slet ikke en hest der har 'tjænt' dig godt gennem mange år..

• #11   17. feb 2010 Jeg har ikke haft min hest i så mange år kun 1år. Men jeg søger nye udfordringer. Der er intet galt med med min hest, han lever bare ikke op for mine krav mere. Og jeg vil gerne have en ny. Men da jeg ikke har råd til 2 heste, er jeg nød til at sælge ham.

• #12   17. feb 2010 Så sælg ham til privat og ikke til rideskole. Det bliver han kun mere energiløs og sur af.

• #13   17. feb 2010 Der er intet i vejen for at sælge sin hest - det gør folk konstant. Hvis man bare holder lidt øje med markedet så er det ret ofte folk skifter heste. Dete r en ærlig sag at du og hesten ikke matcher længere - uanset årsag. Så er både du og hest bedre tjent med andre makkere smiley

Kommentér på:
Hjælp til salg og køb

Annonce