Longering hvilken metode {{forumTopicSubject}}
ja min lille snehvide skal longeres, for at hun holdes i form, og for at gøre tilridningen lettere, da man jo så kan have en longe på...
mit spørgsmål er så, hvilken metode vil i bruge, det eneste hun har prøvet er at blive smidt ud i en longe for at brænde krudt af...
men nu skal hun så lære det ordenligt, og jeg vil gå frem efter træningsmetoden som susanne berdoni skriver om i din bog om hestekunster.. Men mindre der er nogen der har bedre forslag, som er godt begrundet..
men hvad siger i, kapsun vs. longergjord vs. trense
og gerne en udførlig beskrivelse af hvordan de bruges korrekt og 100% uden tvang eller risiko for skader..
Hilsen Ronja
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 7
Da jeg gerne ville vide nogen om snehvide... læs evt lidt mere i hendes profil..
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Du kan finde inspiration her: www.ravnholm.dk, her ligger et utal af videoer.
jun 2007
Følger: 35 Følgere: 53 Heste: 3 Svar: 47
jeg starter med at ligge longergjord og trense på. Så lader jeg ham skridte varm på begge volter. Derefter sætter jeg indspændingstøjler spændt i yderste hul. Så skridter og traver han lidt, og når jeg kan se at han arbejder rigtig med kroppen roses han. Indspændinger strammes som regl et hul eller to efter et stykke tid da de er meget lange til ham.
Longering hvilken metode