{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning af plag
  • #1   31. jan 2010 trense eller bid?

• #2   31. jan 2010 Det kan du sagtens gøre nu..

• #3   31. jan 2010 Syntes det er for tidligt, ville ikke give vores egen trense/bid på før den var min. 2,5 år.

• #4   31. jan 2010 vores plag er 2 år.. ingen hovedtøj på den foreløbigt, det er da tidligt. Men nu er den så også islænder, og skal først tilrides som 5årig.

Men jeg synes i hvert fald det er for tidligt..

• #5   31. jan 2010 Synes godt du kan begynde at lege lidt med trensen, men biddet er for tidligt ..

• #6   31. jan 2010 enig^^ smiley

• #8   31. jan 2010 Nu! Det er ingen skam at vænne dem til at have bid i munden noget tid før de skal rides/bedømmes mm.

• #9   31. jan 2010 Nannapigen: Den er jo ikke engang 2 år smiley Vi har en på næsten samme alder, og vi ikke så meget som tænkt på at give den trense/bid på, den er jo slet ikke særligt udviklet. Hvad skal den med et bid i munden nu ? Vores får i hvert fald lov at gå og hygge sig med de andre hingsteplage et stykke tid endnu smiley

• #10   31. jan 2010 Ida: Hvad er der galt i at den prøver at stå med det? Der er jo ingen der siger i skal stå og flå den i munden?
    Den dør jo ikke fordi den lige står 5 min og finder ud af at det ikke er farligt.

• #11   31. jan 2010 Der findes jo bid i flere størrelser smiley

Min hoppe fik på da hun var blevet to og hun er da ikke død i nu smiley

• #12   31. jan 2010 Jeg har overhovede ingen forstand på hvordan bid skal sidde! Lånte et af min veninde som hun mente ville passe til min hoppe og derefter fik jeg nogle andre i stalden til at justere, men da hun bare skulle prøve det gjorde det ikke lige det store.

• #13   31. jan 2010 Nannepigen: Så du har ingen forstand på hvordan bid skal sidde overhovedet, og alligevel propper du det på en 2'års o; ?

• #16   31. jan 2010 Elvira V: Vores bliver bare i det hele taget ikke trænet med endnu, det vigtigste er at han kan begå sig med andre heste, hvilket han klare godt smiley Hans mor død nogle timer efter fødslen, og han var derfor meget tideligt i hænder, hvilket har gjordt ham meget tryg ved mennesker. Han har aldrig været trænet, andet end at blive trukket til og fra fold. Det har aldrig været noget problem at håndter ham, han er let at trække med, går i trailer bare man har lidt mad, løftede fint sine hove første gang han havde smed, selvom han aldrig havde prøvet det før. Han er i det hele taget meget cool over for nye ting smiley

Min grund er bare at jeg ikke kan se nogen grund til at begynde med udstyret før et ca. 1/2 års tid inden at han skal tilrides. Jeg syntes at det er tid nok til at vænne ham stille og roligt til det. Indtil da syntes jeg bare at han skal have lov og gå og hygge sig, og være hest med jævnaldrene heste.

• #17   31. jan 2010 Selv efter at være at have været på sommerfold i 5 måneder, uden nogen rigtig menneske kontakt, var han let at have med at gøre. Han kom selv hen for at blive fanget af fremmede mennesker.

• #18   31. jan 2010 A & A .: Som sagt ovenover ^^ Så lånte jeg et bid af min veninde som hun mente ville passe og fik folkene i stalden til at justere for mig. Jeg hverken red eller hev i det! Hun fik ganske enkelt bare lov til at stå og tygge på det så hun fandt ud af at det ikke svar så farligt.

Jeg kan ikke se noget galt i det? Hvad er der farligt ved at de prøver det? Den havde da også sadel på! smiley Nøj hvor er jeg dog en mishandler!

• #19   31. jan 2010 Nannepigen - NEJ til mundkurv! JA til ansvar! : det siger du, ikke jeg smiley

synes bare det lyder underligt.. men hvad, vi er jo så forskellige.

• #21   14. apr 2010 Min Mihalie har prøvet hovedtøj med bid da han var 10 1/2 måned gammel ca... de tager ikke skade af at opleve at det ikke er farligt, vil jeg mene, men bevares ... der er åbenbart delte meninger! Føl dig frem det gør jeg smiley Held og lykke smiley

Kommentér på:
træning af plag

Annonce