{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Ny sadle {{forumTopicSubject}}

Hej Hvordan ved jeg om sdalen passer til min hest.
Jeg har fået at vide den min skal have 3 finger fra manken til sadlens forsvisel, og der skal være luft hele vej iggen, og de bagerste puder skal følge hestens ryg.

Men så er der en der siger den ikke må ligge i nærhden af hestes skulder, og trykke med klapperne. kofjeren rør ikke skulder, men klapperne gør.. er det rigtigt. jeg er nemlig kommer i trivel om hvoddan en sdale skal ligge. nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sadle
  • #1   22. dec 2005 Når du er færdig med at ride så prøv at mærke hvor hestens skulder er, og om sadlen ligger bag ved. Det er bedst at mærke når du er færdig med at ride da sadlen godt kan glide en smule frem. Og det er sådan set lige meget hvordan den sidder når den bliver lagt på, det er hvordan den sidder når du rider der tæller. Nogle gange kan du mærke på hestens bevægelser om skuldrene er frie. Det er forskelligt fra hest til hest.
    Min ene hest har det samme problem med at mange sadler ligger for langt fremme. Men jeg har endelig fundet en der ligger super godt så hun stadig har frie skuldre.

• #2   22. dec 2005 Jeg pleger at få en sadelmager ned og kigge om den ligger ordenligt,.

• #3   25. dec 2005 Mit bedste råd er at få en sadelmager til at kigge på det. det kan betale sig, for der er jo ingenting ved at købe en ny sadel, hvis den ikke passer 100 procent .. smiley

Kommentér på:
Ny sadle

Annonce