mangler seriøst et råd {{forumTopicSubject}}
jeg har en dv hoppe som er en varm dame . samtidig har hun enormt med energi . jeg har problemer med at hun ikke vil respektere mig . og nægter feks at stå stille når man skal op - der sætter hun i kort gallop og er væk. ellers løber hun rundt om en så det er umuligt at komme op . hun mangler en del respekt da tidl. ejer gav hende lov til dette og nu ved jeg så ikke helt hvordan jeg får hende til at holde op for når jeg holder hende igen stejler hun det samme kan hun gøre på tur - der stejler hun - uden grund og løber hjem igen . lige meget hvor langt vi er ude på turen
hun har ikke ondt nogen steder da dette lige er blevet tjeket . og hun har lige fået ordnet tænder ....
nogen der har gode råd til dette problem her da jeg lidt har mistet lysten til at ride hende når hun konstant er sådan her
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Lær hende at respektere dit personlige rum og dine signaler. Det er langt nemmere at opnå fra jorden og efterfølgende kan det overføres til når du sidder på hende.
maj 2007
Følger: 91 Følgere: 87 Heste: 8 Emner: 22 Svar: 231
jan 2009
Følger: 69 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 73 Svar: 231
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
Når du skal op: Bak hesten et par skridt, og lad som om du skal op. Går den, bak den den igen. og igen og igen og igen. HVER gang du stiger op er det vigtigt du bakker hesten og giver godbid. Den skal vente på dit frem signal.
tjek om den har ondt i ryggen
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
Hilsen Lone
nov 2007
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men som mange af de andre ahr sagt så træn en masse stop signaler fra jorden så den er helt sikker på hvad du mener når du siger stop. Og tag det stille og roligt...
nov 2007
nov 2007
PS:Undskyld trådstarter at vi bruger din tråd.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
en hest gør hvad der fungerer for den...
Man arbejder med at den viger for et pres, presses fjernes når den ønskede handling er udført. som hvis du vil lære den at flytte sig for schenklen... du presser med schenklen, til den bevæger sig frem... og fjerner presset i samme sekund den flytter på sig.
få en hjælper til at holde hesten. lær den at stå stille... du bestemmer hvor du vil starte.
JEG ville starte med at lære den at stå stille i 5-10 sec, alt efter hvor hurtig du er til at stige op, så kan du altid lære den at stå stille i flere minutter hen ad vejen. hav trense på den, lad den gå rundt med dig. stop den. ros. gå igen. gå, stop, stå stille, ros.... øg tiden den skal stå stille før belønningen falder... når den har lært at stå stille, få en hjælper til at gøre det samme når du skal stige af og på.... så kan det godt være at du skal stige på og af 50 gange den dag, før den lærer det. (hvis den kan stejle, så bør hjælper nok have hjelm på)
når du er alene og er kommet op, øg parader hvor den skal blive stående for løse tøjler, der hvor den er blevet sat. går den, så sæt den tilbage, og ros når den blir stående...
maj 2007
Følger: 91 Følgere: 87 Heste: 8 Emner: 22 Svar: 231
nej, ikke på forståelsen af signaler .. men hun siger at den har meget energi -. hvis den blive longeret inden ridning har den brændt noget krudt af og burde på den måde være mere indstillet på at lytte og ikke bare løbe ....
kristina ...
den har jo åbenbart noget energi den ikke kan komme af med - så er det da bedre at få brugt energien på en posetiv måde (ridning) end på en negativ måde (stejl og løb)
mangler seriøst et råd