{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.328 visninger | Oprettet:

lære hesten galop? {{forumTopicSubject}}

da jeg jo har en unghest på lidt over 3½ år er jeg kun begyndt at trave og skridte på hende, jeg har også galopere på hende men efter nogle gange gider hun bare ikke sætte i galop, når jeg laver galop anspring traver hun hurtigere ellers laver hun et lille buk og laver så kun 1 galopskridt.
jeg skal snart havde undervisning på hende for at få lagt grundridningen ind men vil stadig gerne havde lagt hendes galop ind først og hvis ikke hun lære det inden undervisningen må vi tage den der fra;)

SKAL DU KOMME MED DUMME KOMENTAR OMKRING AT JEG SKAL LADE EN UNDERVISER HJÆPE MIG SÅ LAD VÆR AT SKRIV!!!!! OG HVIS I SKAL KOMENTERE ANDET SÅ HOLD DIG VÆK TAK!!!

men ellers håber i ville give jeres råd omkring hvordan i lærte jeres heste galopanspring?:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære hesten galop?
  • #1   7. jan 2010 Kan hun galoppere i longen??? Jeg har fået at vide at hvis jeg lærer min plag at skridte - trave og galoppere på stemmekommandoer i longen så vil han få nemmere ved at lære det når jeg skal til at ride ham.

• #2   7. jan 2010 Katrine forstod ikke rigtig mit signal de første mange gange jeg red hende. Men efter en tur i skoven - hvor hun af lyst gerne ville galopere, lavede jeg anspring med benene hver gang og tydeligt. Nu er jeg igang med at lære hende at lave anspring på komando. Men det er en god idé at starte med at gøre det i skoven så de ligesom lærer det med lyst smiley ihvertfald mit lille råd xD held og lykke smiley
    (og så hjælper det jo nok på det når du får en underviser ud :D)

• #3   7. jan 2010 ja, longe er også en god ven! smiley

• #4   7. jan 2010 Jeg har aldrig longeret Jasmin. Hun kan ikke finde ud af det.
    Men nok om det smiley Træning træning træning. Når jasmin bare løb hurtigere uden at sætte i galop tog jeg hende bare ned igen i et ordentligt tempo og til sidst fattede hun hvad hun skulle. Så længe du kan få din hest i galop nogen gange er det da helt klart et stort skridt på vejen. Så det skal nok komme. smiley

• #5   7. jan 2010 hun kan lidt i longe men hun søger så meget ind til mig at hun ikke gider gå rundtXD men øver longe mindst 1 gang om ugen så håber det bliver bedre:D

jeg havde også tænkt på at ride i skoven hvor hun nok ville reagere mere fordi hun bliver meget tændt og så kan jeg jo prøve at lægge ben anspring og se om den reagere smiley

• #7   7. jan 2010 Har du overvejet om det måske gør ondt på din hest at galopere? Der kan være mange ting der trykker..

Men ellers, så øv det i longen som en anden siger..

• #8   7. jan 2010 RIGGE_ tror måske, kun måske hendes sadel kan havde skyld i det da den glider frem og har fået afivide den så ikke ligger godt på ryggen så skal havde en sadel mager ud, men det skal også lige siges at ride banen kun er 18X25 då den er ikke så stor så man skal hurtigt dreje igen kan det være derfor, og det måske bedst at lære hende at galopere på en strekning først og så lære drejning bag efter?':)

• #9   7. jan 2010 hvordan gør man sine signaler tydligere?
    jeg bruger risedtøvler, stemmen og tøjlerXD

• #10   7. jan 2010 Når banen er så lille er det måske ikk nemt for hende, øv det evt. på nogle marker eller lign

• #11   7. jan 2010 jep havde jeg også tænkt mig:D

• #12   7. jan 2010 hehe problemet er bare at der er sne og jeg er bange for hun glider eller noget:) så hun må bare blive longeret indtil det bliver bedre i vejret:D

• #13   7. jan 2010 jeg er helt ny inden for dressuren:D
    men jeg må jo bare træne med lyden, det reagere hun nemlig meget på:D

• #14   7. jan 2010 tusind tak, er jeg glad for du syntes:D har du set min galop video?:D der kan man se at hun altid stopper ved åbningen:D

• #15   7. jan 2010 hehe ja lagde jeg mærke til da jeg så videoen første gang:) hun gør det sjovt nok på alle mine galop videoer:D hehe

nej hun har ikke så meget balance det kan jeg godt mærke:) men vi må bare tage det stille og roligt:)

• #16   7. jan 2010 Jeg vil råde dig til at ride uden sadel indtil du får en sadelmager ud, jeg kiggede lige dine billeder og hesten har ingen skulderfrihed.. Hvordan skal den så kunne bevæge skulderen ? :o)

• #17   7. jan 2010 Som mange af de andre siger, er det sikkert pga. den (stadig) dårlige balance.
    William kan heller ikke lave et rent galopanspring, men jeg bruger hjørnet til at "løbe igang" med og så når han er kommet i galop, stopper vi igen nede i det andet hjørne, da vores ridehus er utrolig smalt og jeg også er meget bange for at vælte med min.
    Du kan evt. kigge i min video .. Den er lidt lang (næsten 9 minutter) men noget af det sidste er galop på hver volte smiley
    Du kan evt. drive hesten frem, samtidig siger du "galop!" med en bestemt tone og snart vil hun forstå at hun skal frem i et gear mere.

Held og lykke med din hest.

• #18   8. jan 2010 Er din hest bomtrænnet? Prøv at trave over en bom og ligge signal til anspring et travtrin før bommen og sig 'galop'.. For nogle heste falder det helt naturligt at springe over selv små ting - og hvis man driver på, kan man være heldig at hesten forsætte i galop.. Det er selvfølgelig lettest at ligge bommen i et hjørne smiley og bare husk masser af masser ros.. og tag kun et enkelt anspring (der lykkedes) på hver volte i starten.. Det er lige meget om hesten går kontra lige i starten, men prøv selfølgelig at give hjælpen korrekt, og lige vægten en anelse indad, så hesten prøver at kompensere for forskydningen og springer frem i rigtig galop smiley

• #19   8. jan 2010 hun har fået bomtræning og springer over men problemet er at når jeg så enlig for hende i galop stopper hun ved åbningenXD

R I G G I : jeg lægger sadlen lige bag ved skuldren, men som jeg har skrevet i et andet forum så er der noget galt med hendes sadel, og den ligger ikke optimalt på hende men det vidste jeg ikke der jeg troede bare at jeg skulle købe en halerem men har fået afvide det ikke hjælper. så er ved at få en sadelmager ud:)

• #20   8. jan 2010 Den ved jo ikke hvad galopanspring betyder, så du kan ikke forvente at den går i galop ved det.. vil også sige banen nok er for lille hvis den ingen balance har.. så ville nok også starte i skoven, gerne sammen med en anden hest, der kan du lære den at forstå galop anspringet da den nok er lettere at lokke frem i galop der..
    Min egen på samme alder arbejder jeg heller ikke med i galop endnu, vil have hun er stabil i trav først og har balancen til det.. vi har dog taget en enkelt galop tur i skoven før frost og sne smiley
    Hvis din sadel ikke passer så lad for guds skyld være med at ride med den..

• #21   8. jan 2010 som sagt før ¨så rider jeg ikke i sadlen mere:D
    venter også til jeg kan komme ud og ride:D

Kommentér på:
lære hesten galop?

Annonce