{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

HUSK og ros din hest under træning! {{forumTopicSubject}}

Nu vil jeg lige komme med en lille historie som jeg faktisk er ret flov over på et eller andet punkt, men det er ændret nu smiley

Jeg har altid haft problemer med at min haflinger Starka KONSTANT gik imod mig s; . Virkelig satte sig på tværds og begyndte at hoppe rundt og stejle -.-'.
jeg blev jo så hidsig og var sku nogle gange ikke helt fair overfor ham det må jeg indrømme /:
hvis ikke han gjorde øvelsen sådan bare nogenlunde rigtigt så var jeg træt af ham osvosv.. :s.
jeg overvejede at sælge ham flere gange fordi det kørte så dårligt mellem os.. :s
Dette skete dog ikke!

Vi tog kampen op!

Så en dag læste jeg i et blad hvor vigtigt det er at rose heste, om den så bare gør 1 10-del af det du bedre den om, så skulle den roses! (især ved øvelsen den aldrig havde prøvet før).
det havde jeg aldrig tænkt på at gøre, jeg roste ham kun når øvelsen var "perfekt" (HVILKET JEG KAN SE NU VAR YDERST FORKERT!)
men ja sådan gjorde jeg /: .

efter at have læst denne atikkel begyndte jeg at rose ham for selv de alleraller mindste ting :).
Om det så bare var det at han lavede en perfekt 20 meters volte, så fik han ros.
Det begyndte at gå fremad for os igen.
og vi begyndte stille at tage fat på schenkelviningerne, i starten var de godt nok forfærkelige, og vi kørte tilbage i det samme spor med at jeg hidsigede mig op /:

men så de sidste to dage hvor vi har øvet schenkelvininger, har jeg virkelig rost ham meget, om så han bare flyttede sig 2 skridt til siden også ikke gad mere, så fik han ros og klap.
og til sidst igår :D.
BANG så sad de der schenkelvinger bare i skabet smiley
shiit hvor var de bare fine!!

Alt i alt efter jeg er begyndt at rose ham så utroligt meget, er han bare blevet en helt anden hest ridemæssigt! :D. Han virker gladere! smiley
og ihh hvor jeg forstår ham! smiley

Så HUSK folkens det betaler sig at rose hesten & have tålmodighed smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUSK og ros din hest under træning!
  • #4   22. dec 2009 Jeg vil lige bidrage med min mening, jeg syntes nemlig også at hesten skal roses!
    <b>Rosen til hesten skal falde indenfor 3sek efter den udførte øvelse, ellers husker hesten det ikke, og den lære ikke af det! Dette skal gentages 2-3 gange, før hesten begynder at huske det.</b>

Min unghest bliver utroligt motiveret af mig, og hver gang jeg roser ham letter han lige en halv meter. Det er som om han lige bliver et par centimeter højere, og får lyst til at arbejde med mig, han bliver helt høj på ros ;D

Så folkens, ros jeres hest!

• #5   22. dec 2009 Regitze:
    Det er i hvert falde hver at prøve! :D.

• #6   22. dec 2009 det er præcis det min halvpart også skal, han stopper kun med at bide ud efter en hvis man snakker blidt til ham smiley

• #7   22. dec 2009 Dejlig historie 8D
    Jeg indrømmer også jeg er ikke den bedste til at rose, hvilket er SÅ forfærdeligt!
    Min hest har virkelig brug for at lytte til min stemme. At vide han er dygtigt, og det hele. Og det er jeg ikke altid den bedste til. Jo når han spænder sig op, roser jeg ham, for at kigge mod det, eller bevæge sig mod det og sådan noget. Men under ridning er jeg ikke altid så god :S

• #8   22. dec 2009 Dejligt at det er begyndt at gå så godt mellem jer smiley
    Jeg bruger Ros UTROLIG meget under min træning.. Tilde fungere så meget bedre, når hun får afvide hvad der er rigtigt og forkert.
    I stedet for og tage fat i hende når hun gør noget forkert, skælder jeg hende ud med stemmen. Og det virker VIRKELIG godt. Før i tiden hoppede og dansede hun konstant rundt. Når hun gør noget, hun ikke må nu, som f.eks. kæmpe bukkespring, løber af H til, osv. Sætter jeg mig bare ned i sadlen, og skælder hende ud med stemmen, Så stopper hun ALTID op og venter på mig. Når hun så gør det, roser jeg hende med det samme, og alt er godt igen..

Det er UTROLIG vigtig og rose en hest.

• #9   22. dec 2009 pixies:
    hvordan skælder ud? smiley

• #10   22. dec 2009 Roser ikk særligt tit med stemmen men mener at den største tos for hesten når man rider er den får helt ro dvs. ingen indvirkning med benen og en helt rolig hånd. Det virker og det ender jo med at man sider sådan hele tiden og hesten går som en drøm.

• #11   22. dec 2009 Altså.. Hvis hun gør noget som hun ikke må, altså fx. lige pludselig SPRINGER ud i et kæmpe bukkespring bare for og drille, så Siger jeg et vredt NEJ og sådan nogen mærkelige lyde smiley Det reagere hun rigtig fint på, og stopper altid flot op. Det tog selvf. noget tid og lære hende, at få skæld ud via stemmen. Så jeg røre aldrig ved tøjlen, eller benene når jeg skælder hende ud. Det er KUN vejen til alt ondt.
    Så med stemmen virker det rigtig godt. Men husk og lave et VREDT toneleje når du er sur, og glad tone når den er dygtig smiley
    Så hvis du fx. står inde på staldgangen og den gør noget den ikke må, så bliv "vred med stemmen" og glad når den er sød smiley

Kommentér på:
HUSK og ros din hest under træning!

Annonce