675 visninger
|
Oprettet:
Træning med "gymnastik-bold"? {{forumTopicSubject}}
Jeg har mange steder set billeder af folk der træner/ leger med deres heste med en stor gymnastik-bold..
Det ser rigtig skægt ud! Og har lige et par spørgsmål omkring det:
Gør det godt for noget, eller er det "bare" leg og samvær?
Hvordan kommer man i gang, og skal det være en bestemt slags bold?
Nogle der evt. kender til bøger/hjemmesider hvor jeg kan læse mere?
- Glæder mig til at høre fra jer!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Altså hvis hesten syntes det er sjovt selv, så er der ikke noget særligt svært over det ;). Men en ikkelegesyghest som Maja, ville jeg aldrig kunne få til noget med sådan en bold, hun ville glo på mig som var jeg en idiot hvis jeg rendte rundt og kastede med den
sep 2007
Haha, sådan noget gider Maja ikke.
Hun er hverken snaksalig eller legesyg. Bedst passer det hende at gå og æde græs og passe sig selv, ikke alt det pjat med leg, træning og energispild.
sep 2007
Maja er gået i... Det ved jeg ikke hvad hun er gået. Hun er blevet dement af en eller anden slags? Ihvertfald så er hun ikke den samme hest som den jeg fik part på. Fik part på en hest der aldrig bevægede sig mere end nødvendigt, altid stod stille og tiltider nærmest skulle skubbes på bag ved og som man kunne klemme livet ud af 20omgange uden resultat samt aldrig blev skræmt af noget og ikke vendte et øre hvis der blev skudt ved siden af hende.
Hun er pludselig blevet til en meget utålmodig dame der styrter der ud af når de kommer på fold, overhovedet ikke står stille på staldgangen, trisser der ud af på tur som om hun har noget hun skal nå, glor på det ene og det andet.
Aner ikke hvad hun har gang i, tror ikke helt hun har forstået idéen i at når man bliver 29 til foråret - så plejer man at tage den med ro.
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.816
Sjovt, lige præcis sådan er det også med min fjordbolle på 28 år. Han plejer at være så rolig (som din før) og nu er har blevet mere frisk, opmærksom og meget utolmodig når man strigler.....
Sjovt med de gamle heste....
Mette M: Vi har også en gymnastikbold i stalden jeg tror at det er en speciel bold, for den er ret tyk.
Min EELLSSKKEERR at lege med den. Hvis hun er fri ridehuset og bolden er der sætter hun i trav og spiller fodbold bed den ALENE. Jeg kan bare sætte mig på tribynen og grine mig ihjel!
Jeg tror bare at det kun er for sjov og samvær (og lidt bevægelse og afvæksling).
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Det lyder rigtig hyggeligt - og jeg tror at jeg vil prøve det med Katla! Vi træner/leger meget fra jorden, og hun synes det er rigtig skægt - så måske hun også ville synes om bolden..
Jeg har vist en pilates-bold et eller andet sted - så vil lige have den med derud og se hvad hun siger til den!
Træning med "gymnastik-bold"?