10. aug 2008 Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 179 Svar: 633
Tricks. :D {{forumTopicSubject}}
Hej. :'p
- Jeg vil rigtig gerne til at læse Pinto tricks. Men problemet er, at han er utrolig madglad. Han kan ikke gå i 1 minut uden at skulle have spist mindst 8 gange! Han er meget meget meget madglad! Det er virkelig irriterende!. Jeg vil gerne komme igang med træning, og evt. bestille en "klikker"?. Hvad er det nemmeste at lære en pony? Hvad kan man gøre mod hans madvane, så man kan træne? Hvordan kommer man igang? Skal man evt. bestille noget til det?
Sådan er Pinto: Går hen til en, når man kommer. Elsker at hygge. Dog lidt vild til tider. Meget snakkesalig. Meget madglad!
Send evt. nogle link?, eller din egen beskrivelse!
- Jeg kender godt klikhesten.dk.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
først skal den lærer at klikket er en god ting.. det gør du ved at klikke, give godbid lige efter, klikke give godbid lige efter osv..
Så øger du lige så langsomt tidne mellem klik og godbid, og når den ser ud til at vide at når der er klikket SÅ kommer der en godbid så kan man begynde at klikekr træne
du kan bestille en klikker gratis på dyrenes beskyttelse.. bare søg på klikker, så kommer der en annonce hvor der i bunden er en mailadresse, som du sendet dit navn og din adresse til
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Jeg har selv løs bogen, og synes den er rigtig god!
Madproblemet kan måske løses ved kun at give godbidder, når han får et klik - altså når han har "fortjent" det. PÅ den måde lærer han, at der ikke kommer falder noget mad af, før der kommer et klik - det tager selvfølgelig et stykke tid, før han er helt indforstået med det..
Håber i kommer godt i gang!
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Synes ikke godbidder er god til en madglad hest, men det må du selv finde frem til.
Men altså efterhånden bliver han opmærksom på at når han rører target (en kegle, en tennisbold på en pind, det kan faktisk være hvad som helst, bare det ikke er en 'daglig ting'), så bliver at hygget om. Men pga. af fejl, vil han finde ud af at han skal gøre det rigtigt for at få et klik. Derefter ved han at det er klikket han skal have, og en ikke røre target. Når han ved det er klikket han skal fremkalde, kan du gå videre til ny øvelse.
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 179 Svar: 633
Tak for de fine svar!
- Nogle som har sider, hvor man kan købe en klikker?
mar 2009
Følger: 98 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 531 Svar: 1.757
Du skriver bare til denne e-mail, at du gerne vil bestille en: bestilling@dyrenes-beskyttelse.dk
okt 2009
Følger: 50 Følgere: 112 Heste: 4 Svar: 1.816
Det kan være at de havde nogle problemer med forsendelsen, men....
Tricks. :D