{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

endelig går det fremad :) {{forumTopicSubject}}

fik jo oline for knap 3 uger siden, og hun har fra starten af været den roligste 3 års jeg har mødt, især når man kigger på hendes afstamning!
jeg har hverken haft problemer med at komme op på hende eller ned af hende igen, problemern har været fremdriften, lige meget hvor meget og hårdt jeg har sparket til hende har hun ikke rigtig reageret, så jeg begyndt at have en lille spring pisk med og det hjakp. nu har jeg så fået en dressur pisk med, vil ikke ´have sporer på hende, da hun helst skal lære at reagere for mine schenkler.
et andet problem har så være at hun var rigtig træls i munden, hun slog meget med hovedet og satte det bare til vejrs når jeg red og havde lidt fat i tøjlen, og er ikke hendes tænder den er gal med eller noget andet hun er rask!
det er så blevt bedre efterhånden, men hun har ikke villet søge ned.
her til aten longerede jeg hende så med løse indspændinger, og hun blev en smule gal over ¨støtten¨ i bidet til at starte med, men efter den første omgang gik hun bare ned og slappede af, ryggen kom op og bagbenene kom godt ind under hende. nu mangle hun bare en masse muskler, og så at blive 15 cm kortere om maven smiley så nu kan jeg endelig begynde at se en fremtid i hende, kunen jeg også før, men den var et godt stykke væk! smiley

noget helt andet, kender i det når man virkelig prøver på at få en gjord til at nå omkring hesten, når man så endlig får gjordstroppen igennem og bare lige mangler den sidste cm, så smutter ens hånd, og SLAM så får man en knytnæve lige i synet, i dette tilfalde lige på næsen smiley haha, av smiley

bare sådan lige for at slutte af med lidt sjov smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endelig går det fremad :)
  • #1   1. okt 2009 Ikke sådan jeg ville have fået den til at søge ned.. men godt det går fremad.. god ide med pisk når den ikke forstår frem, har også altid en dressur pisk med på min 3 års når hun bliver usikker, så kan man lige støtte op smiley
    Heldigvis har min fra starten strukket sig rimeligt frem og gået afslappet med hoved under rytter smiley


  • #2   1. okt 2009 det gjorde bare hammer nas i næsen, og gør stadig smiley haha, men sådan kan de jo gå smiley

  • #3   1. okt 2009 signe
    hvordan ville du så have gjort det?
    hun har gået med indspændinger siden jeg fik hende, men har ikke lagt sig ned, og i dag longerede jeg kun og red ikke, det har jeg gjort de andre dage smiley


  • #4   1. okt 2009 Jeg ville ikke have brugt indspænding, da jeg mener de har alt for mange negative effekter.. jeg ville have longeret i grime og lært den at slappe af og komme helt ned i tempo.. det har jeg gjort med min egen før hun blev redet og hun lagde sig automastisk frem og ned af sig selv da hun fik rytter på.. evt trænet fra jorden og lære den at frem og ned var godt.. og virkede intet og jeg var nød til at hjælpe den på vej så ville jeg bruge en gammeldags fast chambon (ikke elastik) da den tillader hesten at strække sig frem hvor alle andre hjælpetøjler fungere ved at trække ned og ind..

Kommentér på:
endelig går det fremad :)

Annonce