endelig går det fremad :) {{forumTopicSubject}}
fik jo oline for knap 3 uger siden, og hun har fra starten af været den roligste 3 års jeg har mødt, især når man kigger på hendes afstamning!
jeg har hverken haft problemer med at komme op på hende eller ned af hende igen, problemern har været fremdriften, lige meget hvor meget og hårdt jeg har sparket til hende har hun ikke rigtig reageret, så jeg begyndt at have en lille spring pisk med og det hjakp. nu har jeg så fået en dressur pisk med, vil ikke ´have sporer på hende, da hun helst skal lære at reagere for mine schenkler.
et andet problem har så være at hun var rigtig træls i munden, hun slog meget med hovedet og satte det bare til vejrs når jeg red og havde lidt fat i tøjlen, og er ikke hendes tænder den er gal med eller noget andet hun er rask!
det er så blevt bedre efterhånden, men hun har ikke villet søge ned.
her til aten longerede jeg hende så med løse indspændinger, og hun blev en smule gal over ¨støtten¨ i bidet til at starte med, men efter den første omgang gik hun bare ned og slappede af, ryggen kom op og bagbenene kom godt ind under hende. nu mangle hun bare en masse muskler, og så at blive 15 cm kortere om maven så nu kan jeg endelig begynde at se en fremtid i hende, kunen jeg også før, men den var et godt stykke væk!
noget helt andet, kender i det når man virkelig prøver på at få en gjord til at nå omkring hesten, når man så endlig får gjordstroppen igennem og bare lige mangler den sidste cm, så smutter ens hånd, og SLAM så får man en knytnæve lige i synet, i dette tilfalde lige på næsen haha, av
bare sådan lige for at slutte af med lidt sjov
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Heldigvis har min fra starten strukket sig rimeligt frem og gået afslappet med hoved under rytter
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
hvordan ville du så have gjort det?
hun har gået med indspændinger siden jeg fik hende, men har ikke lagt sig ned, og i dag longerede jeg kun og red ikke, det har jeg gjort de andre dage
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
endelig går det fremad :)