7. mar 2007 Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
Forfine sine hjælpere????? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en tinker hoppe på 10 år. Hun har hele sit liv været brugt som turhest - dvs hun har redet lige ud.
Nu er både min søn og jeg begyndt at have hende med til undervisning og det går ok. Hun er ikke så god på volten da hun skyder skulderen indad men det arbejder jeg på.
Hun er meget stærk og da jeg ikke vil hive hende i munden mere end nødvendigt søger jeg lidt hjælp.
Når man lægger schenklerne til hende ryger hun afsted som skudt ud af en kanon og er meget svær for min søn at stoppe igen. Han er kun 10 år og har ikke de samme kræfter som mig - selvsagt. Han har øvet stop med hende når de skridter og hun reagerer fint på ham. men hun kan bare ikke finde ud af at schenkler ikke er lig med at løbe stærkt. Min søn lægger jo benene til hende da det er det han har lært og jo mere han klemmer for at holde sig fast jo stærkere løber ponyen.
Er der nogen gode råd til hvordan vi får hende til at forstå at hun ikke skal løbe når vi lægger benene til hende?
når vi træner i longe er der ingen problemer - hun lystrer fint på alle kommandoer - det er benene der er problemet.
hov forresten - vi rider med almindeligt trensebid på hende.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
problemet med at hun løber er kun når hun i forvejen traver - hun sætter ike i galop men hun mener selv at hun er til travløb :o) Det er svært at øve når hun står stille. forstår godt hvor du vil hen men tror ikke hun vil kunne linke den øvelse til også at skulle gælde når hun er i trav.
mar 2007
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
mar 2007
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Og som det er blevet rådet af Camilla skov, så brug pisk istedet for, nogle heste er bare meget følsomme omkring schenklen..
egentligt skal du næstne være glad for at din hest reagere så fint på schenklen, for en tidligere tur-hest kan godt være rigtig træls af få fremad på ridebane
Forfine sine hjælpere?????